بعد از جستجوی سیگنال مرموز بیگانه نتایجی کشف شده

0
بعد از جستجوی سیگنال مرموز بیگانه نتایجی کشف شده
نتایج کشف شنیداری جدید(بزرگترین جستجوی پژوهشی در تاریخ برای یافت شواهدی از حیات هوشمند فرا زمینی) که مربوط به ۱۱ رویداد کیهانی بود منتشر شد، دانشمندان بیشترین احتمال حیات را با توجه به بررسی داده ­ها به این یازده مورد داده بودند.
 
 
 
 تصویری از رادیوتلسکوپ گرین‌بنک نام بزرگ‌ترین رادیو تلسکوپ قابل هدایت از نظر جهت زاویه دید در جهان است که در ویرجینیای غربی در آمریکا قرار دارد.

به گزارش بیگ بنگ، پروژه کشف شنیداری که در سال ۲۰۱۵ میلادی کلید خورد، در حال حاضر تلسکوپ گرین بنک در ویرجینیای غربی، تلسکوپ سیاره ­یاب خودکار واقع در رصدخانه Lick و تلسکوپ پارکس در استرالیا را به خدمت گرفته است. لازم به ذکر است دیگر تلسکوپ­ های عظیم دنیا نیز قرار است به این مجموعه اضافه شوند. تیم علمی پروژه کشف شنیداری تاکنون حجم عظیمی از داده ­ها را با استفاده از این تلسکوپ­ ها به دست آورده ­اند.

محققان دست به طراحی و ساخت یک طرح جامع بررسی زدند که میلیاردها کانال رادیویی را برای یافتن هرگونه سیگنال منحصر بفردی که شواهدی از تمدن بیگانه در آن وجود داشته باشد، بررسی می­ کند. دانشمندان در این باره توضیح دادند: اساس جستجوی سرنخ ­های تکنولوژی حیات بیگانه بسیار ساده می­باشد. سیگنال­ های مصنوعی را می­توان با تغییر پهنای باند از سیگنال­ های طبیعی تمایز داد. سرنخ­ های مذکور می­ توانند به شکل زیر باشند: رفتارهای طیفی غیرمعمول، فرستادن پالس و یا الگوهای بهسازی­ شده فرکانسی و یا سیگنال­ های با پهنای باند بالا که ویژگی­ های غیرمعمول دارند.

 
 
 
 تلسکوپ رادیویی پارکس در استرالیا در جستجوی سیگنال ِ بیگانگان هوشمند

اگرچه بشر سیگنال ­هایی مشابه آنچه در جستجویش می­ باشد، ساتع می­ کند. این بدین معنی است که باید الگوریتم ­هایی طراحی شود که بتوان با اطمینان گفت سیگنال­ های دریافتی، از نقطه ­ای ثابت و یا از هدفی که مشاهده می­ کنیم، می­ آید و نه از منابع محلی. نتایج اولیه طرح جامع بررسی داده ­ها از آغاز به کار آن تا به اکنون در مجله Astrophysical منتشر شده است. لازم به ذکر است نتایج این گزارشات، با استفاده از تلسکوپ ۱۰۰ متری گرین بنک به دست آمده است.

دکتر اندرو سیمیون اخترفیزیک­دان و سرپرست مرکز تحقیقاتی SETI، در این باره گفت: « با ثبت این مقاله، نتایج اولیه پروژه درک شنیداری در معرض دید عموم قرار داده شده است. با اینکه این جستجو هنوز موفق به یافتن سیگنالی از بیگانگان هوشمند نشده است، هنوز راه زیادی برای این پروژه باقیست.» دکتر سیمیون و همکاران او،داده ­های مربوط به ۶۹۲ ستاره را بررسی کردند که هر کدام چیزی حدود ۱۵ دقیقه زمان برده است و ۵ دقیقه نیز برای مجموعه­ ای از اهداف ثانویه(در اطراف هر ستاره)زمان اختصاص داده شده است. تعداد کل ستاره ­هایی که در این پروژه تاکنون مورد بررسی قرار گرفته­ اند، ۱۷۰۹ عدد گزارش شده است.

محققان در این باره توضیح دادند: « دو ملاک برای انتخاب ستاره ­ها به منظور بررسی آنها در این پروژه، مد نظر ما بوده است. در اولین ملاک انتخابی، ۶۰ ستاره که حجم مشخصی داشته و در فاصله ۱۶ سال نوری از خورشید قرار داشتند، انتخاب شدند. در دومین ملاک انتخابی، ستارگانی در طبقه­ بندی خاص و در شعاع ۱۶۳ سال نوری از خورشید و در امتداد ستارگان رشته اصلی، که شامل برخی ستارگان شاخه عظیم هم می­ شد، انتخاب شدند.»

تاکنون تیم تحقیقاتی ۱۱ مورد از سیگنال­ های غیرمعمول از ستارگان، توجه آنها را جلب کرده است. این ۱۱ ستاره به شرح زیر است:

۱-ستاره HIP 17147، از دسته ستارگان نوع F و در فاصله ۸۳ سال نوری ما قرار دارد.

۲-ستاره HIP 4436 که با نام ستاره Mu Andromedae نیز شناخته می­ شود، در دسته A و ستارگان رشته اصلی قرار می ­گیرد که  سال نوری از زمین فاصله دارد؛ ۲ برابر خورشید جرم، ۲٫۴ برابر خورشید تشعشات و سنی در حدود ۶۰۰ میلیون سال دارد.

۳-ستاره HIP 66704، از دسته ستارگان نوع F

۴-ستاره HIP 99427، از دسته ستارگان متغیر

۵-ستاره HIP 39826، که در یک منظومه دو یا چند ستاره­ای قرار دارد.

۶-ستاره HIP 20901 که با نام ۷۹ Tau نیز شناخته می­شود.

۷-ستاره HIP 82860 که در صورت فلکی اژدها قرار دارد.

۸-ستاره HIP 7498؛ از دسته ستارگان نوع K

۹-ستاره HIP 65352؛ از دسته ستارگان نوع G

۱۰-ستاره HIP 45493؛ ستاره­ ای متغیر از نوع دلتا سپر(Delta Scuti) که در فاصله ۱۶۰ سال نوری زمین قرار دارد.

۱۱-ستاره HIP 7981 که از دسته ستارگان رشته اصلی، نوع K و در فاصله ۲۴ سال نوری از زمین قرار دارد. این ستاره ۶ میلیارد سال سن داشته و ۸۳ درصد جرم و ۸۰ درصد تشعشعات خورشید را دارا می­ باشد.
دانشمندان خاتمه دادند: « ۱۱ رویداد مورد توجه تیم تحقیقاتی قرار گرفته است  اما بررسی­ های بعدی نشان می ­دهد که احتمال اینکه این سیگنال­ ها از سوی حیات هوشمند بیگانه به سوی ما فرستاده شده باشد، بسیار پایین است.»
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,390 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 اردیبهشت 1396

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir