تصویری هنرمندانه از کل جهان

+1
تصویری هنرمندانه از کل جهان
یک هنرمند آرژانتینی به نام پابلو کارلوس بوداسی تصویری از کل جهان قابل مشاهده با مرکزیت سامانه خورشیدی براساس نقشه‌های لگاریتمی جهان که توسط دانشمندان دانشگاه پرینستون و ناسا تایید شده، را کشیده است.
 
براساس گزارش ساینس الرت،‌ این نقشه تصویرسازی در مقیاس لگاریتمی جهان قابل مشاهده را نشان می دهد که سامانه خورشیدی در مرکز آن قرار گرفته‌ است. آنچه در حاشیه سامانه خورشیدی دیده می‌شود سیاره‌های داخلی و خارجی سامانه،‌ کمربند کویپر (کمربندی از اجرام دنباله‌دار)، ابر اورت (منطقه‌ای که سرچشمه دنباله‌دار شناخته می‌شود)، ستاره آلفا قنطورس، بازوهای برساووش (یکی از دو بازوی مارپیچی بزرگ کهکشان راه شیری)، کهکشان راه شیری، کهکشان آندرومدا و دیگر کهکشان‌های همسایه، شبکه کیهانی، تشعشعات ریزامواج کیهانی و پلاسمای نامرئی که از بیگ بنگ به جا مانده هستند.

 
 
 
این تصویر که توسط بوداسی نقاش هنرمند و موسیقیدان خلق شده‌ است براساس نقشه‌های لگاریتمی خلق شده که محققان در دانشگاه پرینستون آنها را ترسیم کرده‌اند. همچنین بوداسی برای خلق این اثر از تصاویر منتشر شده از رصد‌های تلسکوپ‌ها و کاوشگرهای ناسا نیز استفاده کرده‌ است. تیم دانشگاه پرینستون نقشه‌های لگاریتمی خود از جهان را با استفاده از داده‌های رصد‌خانه دیجیتال سولان ایجاد کرده‌اند، رصد‌خانه‌ای که طی ۱۵ سال گذشته با استفاده از تلسکوپ ۲٫۵ متری دقیق‌ترین نقشه‌ها را از جهان ثبت کرده‌ است.

نقشه‌های لگاریتمی یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای تصویرسازی پدیده‌های عظیمی مانند جهان قابل مشاهده هستند. اگرچه این نقشه‌ها بسیار سودمندند، چندان برای تماشا کردن خوشایند نیستند، از این رو بوداسی تصمیم گرفت نسخه‌ای خوشایند‌تر از تصویر کل جهان را ایجاد کند. وی در حین ساخت یک هگزافلکساگون، ۶ ضلعی‌های کاغذی که به واسطه تا زدن کاغذ ایجاد می‌شوند، برای پسرش تصمیم گرفت داده‌هایی که در اختیار داشت را در قالب تصویری بزرگ و مدور به تصویر بکشد. در اینجا می‌توان نسخه بزرگتر و قابل بزرگنمایی این تصویر را مشاهده کرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,537 بازدید

    0 نظر

    درج: 2 بهمن 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir