ارسال سلول های بنیادی به فضا

شاید بیشتر افراد با شنیدن ارسال سلول‌های بنیادی به فضا متعجب شوند، اما بی‌وزنی در فضا از موارد غیر قابل قبول برای بدن انسان است. با این وجود دانشمندان در جستجوی شرایطی مناسب برای پیشرفت سلول‌های بنیادی در فضا هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس، دانشمندان سلول‌های بنیادی را به ایستگاه ISS فرستادند تا واکنش‌های مختلف را ثبت و ارسال کنند تا شاید در آینده نتایج ثبت شده آنها به بشریت کمک کند.

محققان تحقیقات خود را در شرایط شبیه‌سازی بی‌وزنی در زمین بر روی سلول‌های بنیادی انجام و در حال حاضر سلول‌های بنیادی را در واقعیت فضا قرار دادند.

این تحقیق بر روی سلول‌های بنیادی قلب انجام شده است تا دانشمندان تاثیرات اقامت طولانی مدت در فضا را بر روی آناتومی بدن در محیط بی‌وزن بررسی کنند. محیط بی‌وزن موجب ضعف ماهیچه‌ها شده و پزشکان معتقدند ماهیچه‌های قلب نیز به این عارضه مبتلا خواهند شد.

براساس گزارش‌های ارسالی ناسا بسیاری از سلول‌های بنیادی که در فضا کشت شده‌ همچنان باقی مانده‌اند، اما مانند سلول‌های طبیعی انسان به طور کامل پرورش نیافته‌اند و زمانی که دوباره در زمین قرار می‌گیرند توانایی رشد و تجدید دوباره می‌یابند.

یکی دیگر از نتایج جالب یافته شده در این مورد رشد آهسته‌تر سلول‌ها بعد از برگشت از فضا در مقایسه با زمانی است که در فضا قرار داشته‌اند.

موفقیت این تحقیق درک عمیق‌تری از سلول‌های بنیادی ارائه می‌دهد و اکتشافات زیادی از زندگی بشر را در شرایطی غیر زمین بیان می‌‎کند. این تحقیق نه فقط برای درک رفتار سلول‌های قلب در شرایط فضاست بلکه رفتار سلول‌های قلب در شرایط زمین را نیز بهتر بیان می‌کند و در ارزیابی علت مرگ و میر بیماران قلبی در کشورهای مختلف بسیار با اهمیت خواهد بود.

درج: 24 آذر 1395

توسط: jadda
    گروه کاربری: پشتیبانی

افزودن نظر

اطلاعات - برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

جوابا کی میاد؟

::روابط عمومی مهروماه::
    سلام دوست عزیز تاریخ دقیق اعلام پاسخ ها در جدول ثبت شده است.
    نمونه صفحات چرا نمیاد ؟

سلام
    دوست خوبم ممنون از توجه شما اصلاح خواهد شد.
    درود بر شما و کتاب بی نظیرتان
    میشه لطف کنید بگید چاپ 68 با چاپ 74 چه تفاوت هایی داره؟ همین یک ماه پیش از کتابفروشی خریدم

سلام
    دوست عزیز از چاپ 68 تا 74 موارد ویرایشی جزئی برطرف شده. شما میتونید با خیال راحت از چاپ 68 این کتاب نیز استفاده کنید.
    ضمناً موارد ویرایش خودتون رو از طریق لینک با مهروماه و قسمت ویرایش نامه ارسال کنید.
    سلام خسته نباشید .
    ببخشید من از کتاب های مهروماه مخصوصا کتاب های لقمه خیلی خوشم میاد . ولی متاسفانه این کتاب بدن انسان خیلی بد بود . کیفیت ظاهری کتاب خیلی بده اون قسمت هایی که کتاب سیمی شده پر خرده کاغذه که همش میریزه ما خونمون پر کاغذ شده. ببخشید ولی بنظرم اومد که بگم بهتون بهتره که برای سال بعد اصلاح کنید . بازم میگم من نصف بیشتره کتابام مهروماهه و عاشق کتاباشم مخصوصا کتاب لقمه باکتری ها :)

سلام
    دوست خویم خوشحالیم که با ما همراه هستی و موارد این چنینی رو با مطرح میکیند.
    mortazazare
    لقمه شیمی دهم
    1396 اردیبهشت 31
    سلام ببخشید الان که ویژگی های این کتاب قرار داده اید یعنی این کتای بزودی منتشر میشه ؟ مثلا تا اخر خرداد

سلام
    دوست عزیز، بله این کتاب به زودی منتشر خواهدشد. لطفاً جهت اطلاع از چاپ کتاب شماره همراه خود را در لینک به من اطلاع بده ثبت کنید تا به محض چاپ کتاب از طریق پیامک مطلع شوید.
    سلام....دو ماه فقط میگید اخراشه.... لطفا ... وقت نیست .
    Afshin.k
    جمع‌بندی زیست
    1396 اردیبهشت 31
    سلام چند روز طول میکشه به دستم برسه؟؟

سلام
    بستگی داره کی سفارش شما به پست تحویل داده شده باشه. شما میتونید از طریق کدرهگیریری، مرسوله خودتون را پیگیری کنید. ضمناً لازمه بدونید پست سفارش 3 تا 5 روز کاری و پست پیشتاز ظرف مدت 48 ساعت بسته شما را تحویل خواهد داد.
    Dean
    رياضيات تجربی جامع ...
    سلام آیا این امکان وجود دارد که فایلpdf این کتاب را بخرم

دوست عزیزم این امکان وجود نداره. smiley24
    سلام سلام سلام
    خبری نیست، منتظریم.
    سلام من این کتاب رو خریدم فقط صفحات 171 - 174-175-178 - 179 - 182 - 183 - 186 چاپ نشدن اگه میشه فایل pdf این صفحات رو برام ایمیل کنید ممنونم

سلام
    دوست عزیز برای دریافت صفحات مورد نظر با شماره 02166479311 تماس گرفته و با اعلام آدرس ایمیل خود pdf این صفحات را دریافت کنید.

آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

بله
    خیر

کل اعضا: 31937
    جدیدترین عضو: fawtemee
    بازدید امروز: 20735
    بازدید دیروز: 227190 [+10.00 %]
    بازدید کل: 37919978
    بیشترین بازدید: 238175 در 1396.03.01
    اعضای آنلاین: 0 نفر
    افراد مهمان : 40 نفر
    ربات ها : 1 مورد
    در کل: 41 نفر [اطلاعات بیشتر]
    مهروماه به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای آموزشی کشور ، بیش از 11 سال است که در گسترش بستری مناسب برای آموزش در کشور عزیزمان فعالیت می کند. در سال های اخیر گستره فعالیت مهروماه از چاپ کتاب های کمک آموزشی فراتر رفته و وسعت آن به تولید ویدئو ، اپلیکیشن و محتوای آموزشی ، آزمون آنلاین ، بانک سوالات کنکور و امتحانات نهایی و همچنین ایجاد فضایی جهت آموزش مجازی کاربران رسیده است. محصولات مهروماه با تولید بیش از یک میلیون و پانصد هزار عنوان محصول آموزشی مخاطبان گسترده ای دارد.