اطلاعات بیشتر

سیاره زهره را می توان با چشم غیر مسلح هم دید

‌ستاره‌شناسان معتقدند که در نقاطی از زمین که آلودگی ذرات معلق و نوری وجود نداشته باشد می‌توان سیاره زهره را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

‌به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، با وجود آلودگی نوری در شهرهای بزرگ، برخی از علاقه‌مندان به علوم فضایی مدعی شدند که نه تنها موفق به مشاهده سیاره زهره شده‌اند بلکه در شرایط پایدار جوی سیاره مریخ را نیز بدون استفاده از تلسکوپ و حتی دوربین مشاهده کرده‌اند.

مشاهده سیاره ونوس با تمام درخششی که در آسمان شب دارد، اغلب در شهرهای بزرگ مهارت خاصی را طلب می‌کند، با این وجود بسیاری از ستاره‌شناسان آماتور این سیاره را با چشم غیر مسلح مشاهده کرده‌اند.

ستاره‌شناسان معتقدند که شانس مشاهده سیاره زهره با چشم غیر مسلح در شرایطی وجود دارد که دو فاکتور پاکیزگی هوا و فقدان آلودگی نوری مهیا باشد. در واقع این سیاره در شرایطی که در راستای ماه قرار گیرد قابل مشاهده است.

سیاره زهره حداقل 270 برابر از ماه نسبت به زمین دورتر است و مشاهده زهره با چشمان غیرمسلح از زمین تنها در زمان مشخصی از سال و در غروب خورشید امکان‌پذیر است.

ستاره‌شناسان بر این باورند که در صورت داشتن مهارت موقعیت‌یابی سیاره‌ها حتی می‌توان مریخ و در مواردی حتی زحل را نیز با چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

این مطلب را به علاقه مندی هایتان اضافه کنید!

مطالب مرتبط

درج: 15 آذر 1395

توسط: jadda
گروه کاربری: پشتیبانی

افزودن نظر

محصولات

سلام من مهروماه واقای ارامش و اقای اختیاری رو دوست دارم وگرنه smiley37 smiley33 ....ولی باوجود اینا smiley17 smiley16
با سلام به مجموعه ی پر تلاش مهروماه خواهشاً ما داوطلبان 96 رو از تألیفات خوب آقای نصرالهی محروم نکنید و بفرمایید بالأخره این لقمه ی دیر پز کی آماده میشه؟ کنکور از راه رسید بابا!!

سلام . برنامه ای برای تخفیف دادن ندارید؟
Erfan111
هندسه جامع
1395 بهمن 04
سلام. خسته نباشید.
بنده کنکوری 97 رشته ریاضی هستم. من کتاب های هندسه انتشارات شما رو که دیدم، به 2 نوع کتاب برخوردم؛ یکی کتاب هندسه سری جمع بندی، و دیگری کتاب هندسه جامع.
میخواستم بدونم که اگه من دو کتاب جمع بندی هندسه پایه و جمع بندی هندسه تحلیلی رو بخرم، چه تفاوتی داره با این که من کتاب هندسه جامع بخرم؟ اگه میشه تفاوت هاشون رو بگید.
با تشکر

::روابط عمومی مهروماه::
سلام عرفان جان کتاب هندسه جامع با هدف آموزش و تثبیت مطلب برای شما تالیف شده، با مطالعه کتاب هندسه جامع که شامل آموزش کامل 3 کتاب هندسه تحلیلی و جبرخطی ، هندسه 1 و هندسه 2 همراه با مثال های آموزشی و تست میباشد میتوانید مطالبی که نیاز به آموزش بیشتری دارید را پوشش دهید همچنین در این کتاب به بررسی تمامی مثال ها و تمرین های کتاب درسی در قالب مثال آموزشی یا تست نمونه پرداخته که تمام چالاش های آموزشی را در برمیگیرد ضمناً برای تثبیت بهتر مطالب برای شما 4000 تست به همراه پاسخ تشریحی آورده شده که با این کار تمام نیازهای آموزشی شما پوشش داده می شود. اما کتاب های جمع بندی در همین گروه آنچنان که از نام آنها پیداست برای دوره جمع بندی شما طراحی شده . درسنامه های خلاصه و کاربردی به همراه تست های گزینش شده شما را در مرور کامل مطالب کمک خواهد کرد همچنین آزمونهای موجود در این سری از کتاب میزان آمادگی شما برای آزمون نهایی را مشخص خواهد کرد. به این نکنه دقت داشته باشید که با توجه به زمان و سطح خودتون در هر درس کتاب متناسب را انتخاب کنید.
سلام ایا قبل از اسفند میاد یا نه مردیم بس که منتظر ماندیم

بله
با سلام. من این کتاب رو دارم ولی صفحات 225-228-229-232-233-236-237-240 چاپ نشده و سفید هستش حالا من باید چطوری مشکلم رو حل کنم ؟ لطفا راهنمایی و رسیدگی کنید. تشکر

::روابط عمومی مهروماه::
دوست خوبم برای دریافت صفحات مورد نظر با شماره 02166479311 تماس بگیرید و با اعلام آدرس ایمیل خود pdfصفحات را دریافت کنید.
پس این کتاب چی شد
سلام
پاسخنامه تشریحی رو نمی ذارین؟؟؟
دقیقا کدوم ماه منتشر میشه؟

سلام
دوست خوبم هنوز تاریخ دقیق چاپ این کتاب اعلام نشده.
این کتاب کی منتشر میشه بگین
امسال منتشر میشه یا نه

آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

بله