رونمایی بلو اوریجین از موشک بزرگ و جدیدش

0
رونمایی بلو اوریجین از موشک بزرگ و جدیدش
جدیدترین مدل در خط تولید موشک جف بزوس حالا صاحب نام شده است: «نیو گلن» (New Glenn). موشک «نیو گلن» بلو اوریجین قرار است قابل بازیابی باشد، به این معنی که پس از بلند شدن و رسیدن به فضا می‌تواند به زمین بازگردد و به شکل عمودی روی بوسترهایش فرود بیاید.

این موشک نام «جان گلن»، اولین آمریکایی را گرفته که مدار زمین را طی کرد. موشک نیو گلن با این هدف ساخته شده که فضانوردان را به مدار زمین و فراتر از آن ببرد. این موشک در نوع دو مرحله‌ای و سه مرحله‌ای ساخته می‌شود، هر دو نوع بوسترهای قابل بازیابی خواهند داشت.

«جف بزوس»، در بیانیه‌ای نوشت: «نیو گلن برای پرتاب ماهواره‌های تجاری و بردن انسان‌ها به فضا طراحی شده است. مدل سه مرحله‌ای آن می‌تواند فراتر از مدارهای پایین زمین پرواز کند.»

قطر این موشک ۷ متر و طول آن بین ۸۲ تا ۹۵ متر است. به این ترتیب، از نظر فیزیکی بزرگتر از موشک‌های فعلی بوده و تقریبا هم‌اندازه «ساترن ۵» است که انسان‌ را به ماه برد.

نیو گلن برای بلند شدن از هفت موتورش ۱۷ میلیون نیوتون نیروی پیشران دریافت می‌کند. این میزان تقریبا نصف نیروی پیشران ساترن ۵ است. این رقم، نیو گلن را به یک موشک رقابتی تبدیل می‌کند، اما در میان موشک‌های سنگین، قدرتمندترین نیست. موشک پروژه Space Launch System ناسا ۳۷ میلیون نیوتون نیرو و «فالکن هوی» (Falcon Heavy) اسپیس ایکس ۲۲ میلیون نیوتون نیروی پیشران دارد.

هیچ‌یک از این موشک‌های سنگین هنوز پرواز نکرده است. بزوس می‌گوید او می‌خواهد موشک نیو گلن را تا پایان این دهه پرتاب کند. او همچنین به یک موشک بزرگتر به نام «نیو آرمسترانگ» اشاره کرد.

بزوس نوشته: «ما میلیون‌ها نفر را تجسم می‌کنیم که در فضا کار و زندگی می‌کنند، و نیو گلن یک قدم خیلی مهم برای این هدف است. البته این موشک آخرین گام نیست. پس از آن ما نیو آرمسترانگ را داریم، این موشک برای آینده است.»

موشک‌های قابل بازیابی می‌توانند هزینه پروازهای فضایی را کاهش دهند. بلو اوریجین و اسپیس ایکس، هر دو نشان دادند که موشک‌هایشان می‌توانند دوباره فرود بیایند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,388 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 شهریور 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir