آماده سازی برای بی وزنی هم خدمه والوریا 2 را هیجان زده و هم

آماده سازی برای بی وزنی هم خدمه والوریا 2 را هیجان زده و هم می ترساند
به محض ورود به مریخ ، خدمه والوریا 2 خود را به آموزش چالش برانگیز و سرگرم کننده ماموریت فضایی انداختند.

دکتر میکائلا موسیلووا مدیر برنامه هاوایی و شبیه سازی اکتشافات فضایی هاوایی (HI-SEAS) است که مأموریت های آنالوگ را برای تحقیقات علمی در ماه و مریخ در یک زیستگاه در آتشفشان Mauna Loa انجام می دهد. در حال حاضر ، او فرماندهی دو هفته مأموریت Valoria 2 را بر عهده دارد و این گزارش را به Voices Expert Space: Op-Ed & Insights ارائه داده است.

گزارش فرمانده برای مأموریت والوریا 2 مریخ در HI-SEAS
سل 2 (5 فوریه 2021)
"خانوار" من دوباره تغییر کرده است. من هنوز در ایستگاه تحقیقاتی مریخ شبیه سازی شده HI-SEAS هستم ، اما خدمه قبلی Valoria 1 من را ترک کرده اند و خدمه Valoria 2 جایگزین شده اند. یکی از اعضای خدمه از والوریا 1 به درستی به من اشاره کرد که من فرمانده مأموریت پس از ماموریت در همان زیستگاه هستم مثل این است که هر چند هفته یکبار هم اتاقی جدیدی در خانه خود داشته باشی. من نه تنها باید به هر عضو جدید آموزش دهم که چگونه در مریخ زنده بماند ، بلکه باید به عادت های خوب و بد همه عادت کنم.

خوشبختانه برای من ، بسیار آسان بوده است که به خانواده های مریخی جدیدم روش های زندگی در "سیاره سرخ" را بیاموزم. اعضای خدمه جدید به طور متوسط حدود 5 روز طول می کشد تا در سیستم های پشتیبانی زندگی ، پروژه های تحقیقاتی ، برنامه های مأموریت و سایر قسمتهای حیاتی زندگی روزمره ما بهرام ، کاملاً آشنا شوند. آنچه بهتر است این است که خدمه اتصال معمولاً از سول (روز مریخی) شروع می شود. 1 همانطور که لاین ولاسکو ، افسر ارتباطات علمی ، در اولین گزارش مأموریت خود نوشت ، ما 90 درصد از سل 1 را با خنده صرف کردیم. خوشحالم که گزارش می دهم که این روند را در سرتاسر sol 2 ادامه داده ایم و امیدوارم که این کار را برای بقیه مأموریت ادامه دهیم.

خدمه خدمه در مأموریت والوریا 2 یاد می گیرند که با استفاده از آنها پایه های دستی و سر را بزنند تا سیستم دهلیزی خود را با حس وارونه بودن در محیط های بدون وزنه آشنا کنند. (اعتبار تصویر: Michaela Musilova)

مجموعه Space.com: 26.99 دلار در Direct Magazines
آماده شوید تا شگفتی های جهان باورنکردنی ما را کشف کنید! "مجموعه Space.com" مملو از نجوم شگفت انگیز ، اکتشافات باورنکردنی و آخرین ماموریت های آژانس های فضایی در سراسر جهان است. از کهکشانهای دوردست گرفته تا سیارات ، قمرها و سیارکهای منظومه شمسی خود ، حقایق زیادی را در مورد کیهان کشف خواهید کرد و با فن آوری های جدید ، تلسکوپ ها و موشک های در حال توسعه که حتی بیشتر اسرار آن را نشان می دهد ، آشنا خواهید شد.

من احساس خوبی نسبت به این خدمه به محض ورود به مریخ داشتم. شوخی ها و خنده های شدید به سرعت مانند آتش سوزی گسترش می یابد. ما در حال حاضر تعدادی شوخی درونی داریم و فقط بیش از 24 ساعت با هم در مریخ بوده ایم. بیشتر خدمه در نهایت با الهام از فرهنگ پاپ ، مضمون خاصی را برای مأموریت خود انتخاب می کنند ، مانند "سخت بمیر" برای والوریا 1 و "ماندالوریان" برای SENSORIA M3. به نظر می رسد Valoria 2 موضوع خود را نیز پیدا کرده است - هری پاتر. این زیستگاه اکنون دارای یک وزارت جادو و یک اتاق مورد نیاز است. هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه حمام کدام یک نیست.

منبع اصلی خنده و استرس ما در عین حال برنامه آموزش تعادل دستی افسر لاین ولاسکو برای خدمه است. لاین از 16 سال گذشته یک آکروبات حرفه ای بوده و هم اکنون در دانشگاه لندن در حال تحصیل در زمینه علوم زمین و سیاره است. برای این مأموریت ، وی در حال آموزش روش های متعادل سازی دستی خدمه برای افزایش آگاهی از بدن ما و آشنایی سیستم دهلیزی ما با حس وارونه بودن در محیط های بدون وزن خواهد بود.

خدمه والوریا 2 در طی آزمایش های قدرت تصوری خود ، که شامل ایستادن روی یک پا و انجام حرکات مختلف با چشمان بسته بود. (اعتبار تصویر: Michaela Musilova)
برای شروع ، ما تمرین سرگرم کننده تست خصوصیات فردی خود را - آگاهی از موقعیت و حرکت بدن خود را انجام دادیم. این شامل تلاش برای یافتن قسمتهای مختلف بدن و ایجاد تعادل روی یک پا ، هر دو با چشمان بسته است. به نظر می رسید همه از شکست در این آزمون بسیار عصبی هستند ، به خصوص در مقابل کل خدمه. به همین دلیل یکی از جالب ترین لحظات امروز این بود که یکی از اعضای خدمه فریاد زد: "همه ما انگشت شست خود را پیدا کردیم. بزرگترین دستاورد مأموریت تاکنون!"

وقتی لاین تشخیص داد که همه ما باید بتوانیم در پایان مأموریت یک دست بند بسازیم ، به کارهای بسیار دشوارتری رسیدیم. آنها موقعیت هایی را شامل می شدند که ما از آنها به عنوان "گربه ها پیتزا درست می کنند" و "موز" یاد می کنیم. این به خنده بیشتر منجر می شود ، و همزمان با تلاش های چالش برانگیزتر ، با خنده های عصبی و عرق به تناوب نزدیک می شویم. همه بسیار تلاش کردند تا انعطاف پذیری خود را بهبود بخشند و با موفقیت یک پایه کمک کمک کنند. اکنون ما از آنچه فردا به عنوان بخشی از این آموزش در انتظار ما است بسیار وحشت زده و هیجان زده هستیم.

Paul Tomko ، مسئول زیست شناسی گیاهی ، از کاهو رشد یافته در سیستم هیدروپونیک LettuceGrow در HI-SEAS مراقبت می کند. (اعتبار تصویر: Michaela Musilova)
پروژه دیگری که بیشتر خدمه را درگیر می کند آزمایش مهندس خدمه کریس جکسون در مورد تجهیزات Halo Amazon بر روی ما است. کریس علاقه مند به واکنشهای خدمه والوریا 2 نسبت به یکدیگر با استفاده از این پوشیدنی ردیابی سلامت خارج از قفسه است. با تشکر از مطالعه وی ، اکنون همه ما کنجکاو هستیم که ببینیم آیا از نحوه تعامل با دیگران کاملاً آگاهی داریم ، زیرا برنامه Amazon Halo و دستگاه مچ دست به منظور تشخیص تن صدای ما ، از جمله سایر ویژگی ها هستند. در زمین ، کریس مهندس سیستم و تحلیلگر ساختاری است که روی کپسول خدمه Orion نسل بعدی ناسا کار می کند. او به این مأموریت پیوست تا دیدگاه منحصر به فردی از زندگی یک خدمه در آینده ای نه چندان دور در مریخ بدست آورد.
کل خدمه همچنین منتظر نتایج پروژه های پل تومکو ، افسر زیست شناسی گیاهی هستند. پل سابقه مهندسی هوافضا ، بهداشت و تغذیه را دارد. وی برای بهینه سازی انواع کاهو در حال رشد با سیستم هیدروپونیک LettuceGrow ما همراه با آزمایش انواع حبوبات و تکنیک های جوانه زنی بذر برای تأمین انرژی و تغذیه به غذای اصلی منجمد خشک خدمه تلاش خواهد کرد.

خدمه والوریا 2 در زندگی جدید و خانه خود در مریخ شبیه سازی شده مستقر می شوند. (اعتبار تصویر: Michaela Musilova)
افسر عملیات خدمه و متخصص ماموریت In Situ Resource Utilization (ISRU) Rilee Kaliher است. وی دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی سیستم های هوافضا در دانشگاه آلاباما در هونستویل تحصیل می کند و همزمان به عنوان مهندس مکانیک کار می کند. نقش او در طول ماموریت ما توصیف انواع مختلف سنگ های آتشفشانی است که در اطراف زیستگاه HI-SEAS یافت می شود و پیامدهای آن برای ISRU در مأموریت های آینده قمری و مریخی است. متأسفانه خدمه ششم ما به دلایل شخصی مجبور به ترک ماموریت شدند.

سرانجام ، من فرمانده این خدمه والوریا 2 هستم. نام من دکتر میکائلا موسیلووا است و مدیر HI-SEAS هستم. این دومین از پنج مأموریتی است که من در آغاز سال 2021 هدایت می کنم. من از سال گذشته در بسیاری از مأموریت ها شرکت کرده ام ، زیرا بیماری همه گیر بر توانایی های ما در ارائه آموزش به خدمه قبل از مأموریت تأثیر گذاشته است. در عوض ، من شخصاً در طول مأموریت خدمه را آموزش می دهم. تخصص من در نجوم شناسی است ، بنابراین وقتی از خدمه خود مراقبت نمی کنم ، سعی می کنم زمانی را برای مطالعه شکلات زندگی فوق العاده ای که در غارهای گدازه نزدیک HI-SEAS زندگی می کنند ، پیدا کنم ، با همکاری مرکز پرواز فضایی Goddard ناسا و رباتیک Honeybee.

فرمانده موزیلووا در شبی پر از جادو ، خنده و آمادگی برای آموزش عمیق تر خدمه والوریا 2 وارد سیستم شد.