شبیه سازی رایانه ای از توده های آب مایع که از قمر مشتری

0
شبیه سازی رایانه ای از توده های آب مایع که از قمر مشتری

 شبیه سازی رایانه ای از توده های آب مایع که از قمر مشتری مشتری خارج می شود ، نشان می دهد که مأموریت فضایی آینده JUICE می تواند پاسخی به این س questionال بدهد که آیا اقیانوس زیر سطح ماه جویان می تواند حیات را در خود جای دهد. هانس هویبریس در پایان نامه دکتری که اخیراً در انستیتوی فیزیک منظومه شمسی ماکس پلانک و دانشگاه فنی براونشویگ آلمان با همکاری انستیتوی فیزیک فضایی سوئد در کیرونا به پایان رسانده است ، به این نتیجه می رسد.

اقیانوسی عمیق از آب مایع در زیر سطح یخی قمر مشتری اروپا پنهان شده است. زندگی ممکن است در اینجا ایجاد شده باشد ، در برابر نور خورشید و ناظران کنجکاو از سیاره زمین محافظت می شود. عبور از میان یخ ها برای یافتن ردپای این زندگی فرضی آسان تر از گفتن است ، به ویژه هنگامی که متوجه شوید ضخامت یخ می تواند چندین کیلومتر باشد. در سال 2022 آژانس فضایی اروپا (ESA) مأموریت فضایی خود را به نام JUpiter ICy Moon Explorer (JUICE) آغاز خواهد کرد. فضاپیمای JUICE در سال 2030 به مشتری و قمرهای یخی آن می رسد و روی آن بسته محیط ذرات (PEP) است که در انستیتوی فیزیک فضایی سوئد (IRF) ساخته شده است. تحقیقات جدید نشان می دهد PEP ، ابزاری متشکل از چندین ردیاب ذرات ، قادر خواهد بود تا به روش های مختلف طعم را "مزه" کند و محتوای اقیانوس اروپا را کمی روشن کند.

مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل از ماه مشتری مشتری اروپا که در سالهای اخیر انجام شده است ، نشان می دهد که آب از سطح اروپا در حال فوران است.

 

 
 

 

هانس هویبریس می گوید: "توده های اروپا ساده ترین راه برای چشیدن اقیانوس زیر سطحی آن است." "پرواز از طریق یکی از توده های آب و گرفتن نمونه از مواد می تواند ساده ترین راه برای مطالعه اقیانوس اروپا باشد. JUICE اولین مأموریتی خواهد بود که قادر به انجام این کار است."

پس از ورود آن به سیستم مشتری در سال 2030 ، JUICE دو پرواز اروپایی انجام می دهد. هانس هویبریس و همکارانش برای اینکه بفهمند آیا JUICE واقعاً قادر به نمونه برداری از قطعات است ، شبیه سازی های رایانه ای فوران ستون را انجام داده اند. با محاسبه مسیرهای میلیون ها ذره پرتاب شده توسط فوران ، می توان تشخیص داد که آیا ذرات می توانند به فضاپیما برسند یا در صورت کافی بودن آنها ، آنها را تشخیص می دهیم.

 

 
 

 

شبیه سازی ها نشان می دهد که اگرچه بیشتر ذرات پس از فوران به سطح زمین برمی گردند ، اما تا زمانی که یک ستون در نزدیکی رد پای مداری فضاپیما فعال باشد ، تعداد کافی از آنها می توانند به فضاپیمای JUICE برسند. جالب اینجاست که برخی از ذرات عقب نمی روند. آنها پس از بمباران توسط ذرات تشعشع در حال حرکت در میدان مغناطیسی قوی مشتری ، بار الکتریکی می شوند. این ذرات تازه شارژ شده دیگر به گرانش محدود نمی شوند و با هدایت میدان های الکترومغناطیسی از اروپا دور می شوند. حتی اگر فقط کسری از ذرات ستون به صورت الکتریکی شارژ می شوند ، هنوز هم می توان به اندازه کافی از این ذرات توسط ابزار PEP تشخیص داد.

 

 
 

 

هانس هویبریس می گوید: "شبیه سازی های ما نشان می دهد که JUICE قادر خواهد بود فوران ستون را حداقل به دو روش مختلف تشخیص دهد." وی افزود: "حتی ممکن است نه تنها آب ستون ، بلکه سایر موادی که در مورد محتوای اقیانوس زیر سطح و همچنین قابلیت سکونت آن اطلاعات بیشتری دارند ، قابل تشخیص باشد."

هانس هویبریس در 5 دسامبر 2018 در دانشگاه فنی براونشویگ آلمان از رساله دکترای خود ، "جستجوی امضاهای جو اروپا و توده های موجود در گالیله ، اطلاعات ذرات را شارژ کرد" دفاع کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    985 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir