به اندازه کافی در سطح ماه آب وجود دارد

0
به اندازه کافی در سطح ماه آب وجود دارد

ناسا به تازگی بخشی از توانایی‌ها و نحوه عملکرد ماه نورد جدید خود را که وایپر نام دارد، به نمایش گذاشته است. وایپر یا کاوشگر جست و جو گر آب، یک کاوشگر نسبتاً کوچک است که توسط ناسا طراحی شده و قرار است سال ۲۰۲۲ بر روی سطح ماه فرود آید. ناسا برای آزمایش عملکرد این کاوشگر، یک مدل مشابه از آن را به مرکز تحقیقات SLOPE ارسال کرد تا به‌طور دقیق شاهد فعالیت آن در سطحی مشابه سطح ماه باشد.

مرکز تحقیقات اسلوپ یک بخش بزرگ قابل تنظیم برای شبیه سازی سطح خاک دارد که به مهندسان کاوشگر وایپر امکان می‌دهد داده‌های زیادی از طریق دنبال کردن حرکت و نحوه رفتار این کاوشگر به دست آورند. این آزمایش‌ها همچنین به مهندسان امکان می‌دهد که روش‌های مختلف برای عبور از شیب‌های مختلف را آزمایش کرده و داده‌ها را باهم مقایسه کنند و بهترین روش ممکن را پیدا کنند. نتایج این آزمایش‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و میزان قدرت موتور برای انجام حرکات مختلف و ویژگی‌های دیگر کاوشگر را مشخص خواهند کرد.

ناسا قرار است کاوشگر وایپر را به قطب جنوب کره ماه ارسال کند، همان جایی که در آینده سرنشینان مأموریت آرتمیس قرار است فرود آمده و به دنبال آب یخ زده در آن منطقه بگردند. مأموریت اصلی وایپر جمع آوری و تحلیل نمونه‌ها است. این کار به کمک ۴ وسیله مختلف که به همین منظور در اختیارش قرار داده شده است انجام می‌شود. در نهایت وایپر به دانشمندان کمک خواهد کرد به این سؤال مهم پاسخ دهند که آیا در سطح ماه به‌اندازه کافی و برای انجام مأموریت‌های آینده آب یافت می‌شود؟

 

 
 

 

هدف اصلی ساخت این کاوشگر پیدا کردن آب در سطح ماه بود. زمانی که پروژه ساخت این کاوشگر و هدف آن از سوی ناسا اعلام شد، مدیر پروژه در مورد آن گفت: کلید اصلی سکونت در ماه پیدا کردن آب است. همان چیزی که حیات در زمین را ممکن ساخت. از آن جا که یک دهه پیش وجود آب در سطح ماه تائید شده است، وظیفه کنونی ما این است که متوجه شویم چقدر از این مایع ارزشمند در سطح ماه وجود دارد و آیا این مقداربرای تأمین شکل گیری یک زندگی در ماه کافی است یا خیر؟ کاوشگر وایپر به ما کمک می‌کند به این سؤال و سؤالات بسیار دیگر پاسخ دهیم.

 

 
 

 

هنوز تاریخ مشخصی برای ارسال کاوشگر وایپر به ماه مشخص نشده است. ولی طبق برنامه اولیه اعلام شده می‌توان گفت که هدف ناسا رساندن این کاوشگر به سطح ماه تا دسامبر ۲۰۲۲ بوده است. اکنون این کاوشگر در حال طی کردن آزمایش‌های عملکردی است. آزمایش انجام گرفته در مورد توانایی‌های حرکتی کاوشگر تنها یکی از آزمایش‌های لازم پیش از تائید و ارسال نهایی است. در نهایت پس از مشخص شدن تمام ویژگی‌ها و تائید عملکرد آن، نمونه نهایی ساخته و به‌سوی ماه پرتاب خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    777 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 بهمن 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir