برترین رویداد‌های نجومی و سفر‌های فضایی درسال ۲۰۱۹

+1
برترین رویداد‌های نجومی و سفر‌های فضایی درسال ۲۰۱۹
در واپیسین روز‌های سال ۲۰۱۹ کارشناسان به بررسی و تحلیل برترین رویداد‌های فضایی به ویژه در زمینه پرتاب موشک و سفینه‌های فضایی پرداخته اند و برترین پرتاب‌های فضایی را گرد آوری کرده اند.
از جمله برترین اتفاق‌های فضایی درسال ۲۰۱۹ می‌توان حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی را نام برد. فضانورد ناسا خانم کریستینا کوچ اکنون درحال ثبت رکورد طولانی‌ترین اقامت بانوان در ایستگاه فضایی بین المللی است. کوچ در ۱۴ مارس ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کرد و قراراست درفوریه ۲۰۲۰ به زمین بازگردد.

 

 
 

 

همچنین ناسا در سال ۲۰۱۹، پنجاهمین سالگرد فرود آمدن سفینه فضایی آپولو ۱۱ بر سطح کره ماه را جشن گرفت و در نظر دارد درسال ۲۰۲۴ درماموریت آرتمیس دوباره فضانوردان را به کره ماه بازگرداند. حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی به وسیله موشک فضایی SLS ناسا و با استفاده از کپسول فضایی اوریون انجام خواهد شد. شرکت اسپیس ایکس هم اعلام کرد؛ درنظر دارد با استفاده از موشک فضایی استارشیپ فضانوردان را در دهه ۲۰۲۰ به کره ماه انتقال دهد.
در اوایل سال میلادی جاری، شرکت اسپیس ایکس موفق شد برای اولین بارکپسول فضایی کرو دراگون خود را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال و پس از طی ماموریت با موفقیت بر روی زمین فرود آورد.

 

 
 

 

قرار است در سال آینده در صورت موفقیت آمیز بودن سایر آزمایش‌های کپسول فضایی کرو دراگون از این وسیله برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شود و فضانوردان ناسا به جای استفاده از کپسول فضایی سایوز روسی با استفاده از کپسول فضایی کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.
در واپسین روز‌های سال ۲۰۱۹، شرکت بوئینگ به انجام آزمایش پرتاب کپسول فضایی استارلاینر پرداخت، اما به دلیل برهم خوردن میزان سوخت موشک فضایی، کپسول فضایی نتوانست به ادامه مسیر خود به سوی ایستگاه فضایی بین المللی بپردازد و به ناچار کارشناسان ماموریت را ناتمام گذاشته و کپسول را به زمین برگرداندند.
آژانس فضایی چین هم در سال ۲۰۱۹ سطح نشین و ماه نورد خود به نام‌های Chang'e ۴ و Yutu ۲ را به سوی نیمه تاریک کره ماه ارسال کرد که ماموریتی موفقیت آمیز بود و اکنون کاوشگر به بررسی نیمه اسرار آمیز و تاریک کره ماه مشغول است و داده‌های خود را به زمین ارسال می‌کند.

 

 
 

 

از دیگر رویداد‌های منحصربه فرد علمی در سال ۲۰۱۹، انجام پیاده روی فضایی کریستینا کوچ و جسیکا مِیِر خارج از ایستگاه فضایی بین المللی بود. اولین پیاده روی فضایی به وسیله اسوتلانا ساویتسکایا فضانورد روسی درسال ۱۹۸۴ انجام شده است.

درسال ۲۰۱۹ دانشمندان به ارزیابی و انجام مطالعه‌های منحصربه فرد درباره اثر زندگی در فضا برسلامت جسمانی و روانی فضانوردان پرداختند. مورد مطالعه دراین باره دوفضانورد ناسا و آژانس فضایی روسیه، روس کاسموس به نام‌های اسکات کلی و میخائیل کورننکو بودند که در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به مدت ۳۴۰ روز در فضا زندگی کرده اند.

 

 
 

 

ارسال ماهواره خورشیدی LightSail ۲ از دیگر پرتاب‌های موفق درسال ۲۰۱۹ بود که در تاریخ ۸ جولای با موفقیت درمدار کره زمین مستقر شد. این فضاپیما دارای فناوری منحصربه فرد بادبان‌های خورشیدی است و به بررسی درباره توفان‌های خورشیدی می‌پردازد.

 

 
 

 

پرتاب ماهواره خئوپس برای بررسی و رصد حیات در سیاره‌های فراخورشیدی، هم یکی از پرتاب‌های موفق فضایی درسال ۲۰۱۹ بوده است.
درسال ۲۰۱۹ کاوشگر افق‌های جدید، New Horizons ناسا با موفقیت به دورترین فاصله‌ای رسید که یک سفینه ساخت انسان می‌تواند به آن دست یابد. کاوشگر هایابوسای ۲ ژاپن هم با موفقیت به سیارک ریوگو رسید و حال با جمع آوری نمونه از این سیارک به سوی زمین درحال بازگشت است.

 

 
 

 

از تلخ‌ترین ناکامی‌های فضایی درسال ۲۰۱۹ می‌توان، برشکستگی شرکت Mars one را نام برد. طراحان این پروژه در نظر داشتند انسان را به سفر به کره مریخ انتقال دهند که در نهایت به دلیل مشکل‌های فناوری و اجرایی این شرکت اعلام ورشکستگی کرد. کپسول فضایی کرو دراگون که اوایل سال با موفقیت به فضا پرتاب شد، چندی بعد زمانی که در سایت پرتابی خود قرار داشت دچار انفجار درموتور‌های قدرتمند خود شد و به گفته کارشناسان بدنه کپسول به طور کامل تخریب و غیرقابل تعمیر است.

 

 
 

 


آژانس فضایی هند هم یکی دیگر از ناکامی‌های فضایی سال ۲۰۱۹ را رقم زد و ماموریت چاندرایان ۲ این کشور که قرار بود کاوشگر ویکرام را به قطب جنوب کره ماه ارسال کند دچار اختلال شد.

 

 
 

 

کاوشگر ویکرام برخلاف برنامه ریزی‌ها به شدت باسطح کره ماه برخورد و نابود شد و نتوانست به ادامه ماموریت خود بپردازد.  کاوشگر ویکرام قرار بود به بررسی وجود آب یا یخ آب در قطب جنوب کره ماه بپردازد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    966 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 دی 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir