کله استارشیپ تحت فشار پرید

0
کله استارشیپ تحت فشار پرید

اولین موشک استارشیپ آزمایشی ساخته شده توسط شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در آزمایشی در تگزاس، تحت فشار، قسمت بالایی خود را صدها متر به هوا پرتاب کرد.

به نقل از انگجت، شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس(SpaceX) پیش از این به سراغ تولید نسل بعدی قاب‌ها یا پوسته‌های موشک استارشیپ رفته بود. مدل‌های در دسترس فعلی MK1 و MK2 نام دارند و اسپیس‌ایکس اکنون قصد ساخت MK3 را دارد.

اما مدل اصلی "ایلان ماسک"، رئیس اسپیس‌ایکس در آزمایش فشار در تگزاس نتوانست سربلند بیرون بیاید. طبق گفته ناظران، قسمت بالایی این قاب موشک حدود 500 پا به هوا پرتاب شده است و پس از آن "کریوفلوید"(cryofluid) به شکل دود همه جا را فرا گرفته است.

همانطور که در ویدیو دیده می‌شود، در صحنه آهسته به نظر می‌رسد که نشتی ابتدا از طرفین شروع می‌شود و سپس فشار داخلی بیش از حد موجب پرتاب شدن سر موشک به هوا می‌شود.

"ایلان ماسک" در پاسخ به سؤال یک کاربر در توییتر، مدل Mk1 را یک باز کننده مسیر نامید. Mk2 نیز همزمان در فلوریدا در حال طی آزمایشات موازی است. اما ماسک خاطرنشان کرد که طراحی مدل پروازی کاملاً متفاوت خواهد بود.

هفته گذشته بود که اسپیس‌ایکس اعلام کرد آزمایش‌های آتش ثابت کپسول حمل خدمه دراگون(Dragon) با موفقیت انجام شده است، اما اکنون نوار این موفقیت‌ها با این اتفاق پاره شد.

ماسک در رویداد سپتامبر اظهار کرد که یک پرواز زیر مداری توسط Mk1 می‌تواند طی یک یا دو ماه آتی اتفاق بیفتد، اما به نظر می‌رسد احتمال این کار بعد از اتفاق امروز کم شد. این که آیا مدل Mk3 که هنوز به نمایش درنیامده آماده پرواز در ماه دسامبر است یا خیر هنوز مشخص نیست.

اسپیس‌ایکس در پی این اتفاق بیانیه‌ای در مورد این آزمایش صادر کرد که در آن آمده است: این یک نقص جدی نیست. هدف از آزمایش امروز تحت فشار قرار دادن حداکثری سیستم‌ها بود، بنابراین نتیجه خیلی غیر منتظره نبود. هیچ مصدومیتی صورت نگرفته است و این هم یک نقص جدی نیست و برنامه‌های ما را به تعویق نمی‌اندازد.

همانطور که "ایلان ماسک" اشاره کرد، Mk1 یک باز کننده مسیر با ارزش است، اما طراحی مدل پروازی کاملاً متفاوت خواهد بود.

پیش از این تصمیم گرفته شده بود این مدل آزمایش نشود و تیم سازنده بر ساخت و توسعه Mk3 متمرکز شود که برای پرواز در مدار طراحی شده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    776 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 آبان 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir