راه هاي تقويت اراده...

+42
راه هاي تقويت اراده...

چگونه اراده مان را تقويت کنيم ؟
آيا تو هم جزو افرادي هستي که از لحاظ قدرت اراده خودت را دست کم گرفته اي و احساس مي کني بي اراده اي ؟ اگر چنين فکري مي کني , موفقيت خودت را دست کم گرفته اي . همه به طور ذاتي اراده دارند و مساله مهم اين است که چطور آن را کشف و از آن بهره برداري کنند . پس گام اول اين است که قدرت اراده ات را قبول داشته باشي . به آن اندازه که زندگي داري , اراده هم داري .
اگر کسي بسته اي بسيار سنگين را مقابلت بگذارد و از تو خواهش کند آن را بلند کني و تو ميداني که نميتواني آن را بلند کني , آيا مي گويي : ” من قدرت ندارم ؟” يا اينکه ” آنقدر زور ندارم که چنين بسته اي را بلند کنم ” . پس وقتي مي گويي آنقدرها زور و قدرت براي بلند کردن اين بسته سنگين را ندارم منظور تو اين است که زور و قدرت در وجودت هست ولي براي بسته اي به اين سنگيني کافي نيست .
در مورد اراده هم همينطور است . وقتي يک تکه کيک شکلاتي به تو تعارف مي شود , مي پذيري نه به خاطر اينکه فاقد اراده هستي , بلکه در ان لحظه دلت نخواسته اراده ات را به کار ببري .
مرحله اول براي ايجاد اراده , اين است که بپذيري اراده در وجودت هست و درست مثل ماهيچه بازوانت واقعيت دارد , حتي اگر اين ماهيچه ان چنان هم قوي نباشد , ولي به هر حال وجود دارد .
در مرحله دوم بايد اراده ايت را تقويت کني تا از منافع آن بهره مند شوي . نکته مهم اين است که وقتي تصميم به انجام کاري مي گيري , روي آن تامل کن و منافع آن را در نظر بياور , سپس با فعاليت و ثبات قدم آن را عملي ساز . وقتي هدف تو عاقلانه و الهي باشد , امکان ندارد از انجام آن دست بکشي , بلکه با عزمي راسخ سعي مي کني مشکلات و موانع سر راه را کنار بزني و با تلاش و کوشش و اراده اي قوي پيش بروي .
براي تقويت اراده راهکار هاي زير پيشنهاد مي شوند :
1- هدفت را دقيق و شفاف مشخص کن
هدفي که مطابق با امکانات و استعدادهايت باشد نه جاه طلبانه , و خارج از توانايي هاي شخصي . در غير اين صورت در مواجهه با موانع سر راه نا اميد شده و از دنبال کردن هدفت انصراف مي دهي , چون در اين مرحله خود را بي اراده و ناتوان تلقي مي کني .
2- توانايي هايت را بشناس و ان ها را به کار بگير
خودت بهتر از هرکس ديگري از استعدادها و توانايي هايت خبر داري , پس براي رسيدن به هدفت , اين نيرو ها را بشناس و آن ها را به کار گير .
3- برنامه ريزي منظم براي اجراي اهداف
جدولي تهيه کن و هر نوع فعاليتي را که براي رسيدن به هدفت نياز داري , در ان يادداشت کن . هر روز صبح به جدول نگاهي بيانداز و موارد اجرايي را عملي کن و شب هم قبل از خواب همان جدول را مورد ارزيابي قرار بده و همه فعاليت هاي روزانه ايت را که با موفقيت انجام دادي بررسي کن . سپس در صورت موفقيت خودت را تشويق کن و در صورت سهل انگاري که ناشي از دلسردي و عدم اراده است خود را تنبيه کن .
4- به گفتار و حرف هايت توجه کن
گفتن يعني باور داشتن . وقتي مي گويي : “من آدم بدشانس و بي اراده اي هستم” يا “من بي استعدادم” در واقع با همين جملات منفي و کوبنده , حکم محکوميت خود را صادر مي کني . چون طرز تفکر , گفتار و کلام توست که شالوده و اساس زندگي ات را مي سازد . وقتي نگرش خود را عوض کني , مطمئنا اتفاقي زيبا در زندگي ات رخ مي دهد . با تغيير فکر , کلام و نگاه است که ايده آل ها و اهداف هاي مفيد زندگي تو شکل مي گيرد و با تلاش پيگير و اراده ي قوي , انتخاب هاي عالي ات جواب مي دهد . يادت باشد فقط 10 درصد از تغييرات مثبت يا منفي زندگي به وقايع بيروني مربوط مي شود و 90 درصد آن به نوع نگرش و انديشه خودت نسبت به رويداد هاي زندگي وابسته است . پس از تغيير نگرش ميتواني هر روز عبارات تاکيدي مثبت را تکرار کني :
1 – من نيروي اراده قوي دارم
2 – اراده ام را تقويت مي کنم و امورم را با موفقيت انجام ميدهم
3 – با اراده قوي خودم به تمامي اهدافم مي رسم .
خودت هم ميتواني عبارات تاکيدي مثبتي در مورد اراده بنويسي و هر روز تکرار کني .
قدرت عظيم اراده در وجودت نهفته است , کافي است به آن تلنگري بزني . با ايمان به توانايي هاي الهي خود , ميتواني هرکاري را که اراده کني با موفقيت به انجام برساني

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    9,943 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 مهر 1391

    توسط: mahboubeh
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir