نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در ماه رمضان

0
نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در ماه رمضان

براساس اظهارات یک متخصص تغذیه مسلمان، افراد روزه دار در طول ماه مبارک رمضان باید بین هشت تا 12 لیوان آب بنوشند تا از بدن خود در مقابل کم شدن آب یا آبزدایی محافظت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر نادیا غریب مدیر بخش تغذیه اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت بحرین اظهار داشت: روزه داران در ماه رمضان باید از خوردن غذاهای شور که خطرات قلبی را افزایش می دهند پرهیز کنند و تاجایی که می توانند آب بنوشند.

وی گفت: در ماه رمضان چون روزهای عادی مصرف هشت تا 12 لیوان آب توصیه می شود که روزه دار باید این میزان آب را بین افطار تا سحر بنوشد.

این درحالی است که وی تأکید کرد: افزودن نمک و خوردن غذاهای شور چون ترشی، سسها، آجیل و چیپس می تواند خطر آب زدایی بدن را تشدید کند. مصرف نوشیدنی های کافئین دار در وعده سحری را باید تقلیل داد چرا که این نوع نوشیدنی ها جبران آب از دست رفته بدن را نمی کند.

دکتر غریب اظهار داشت که روزه دار در ایام ماه مبارک رمضان نیز باید سه وعده غذا بخورد، به رغم این که در ماه مبارک روزه داران امسال 16 ساعت از خوردن آب و غذا پرهیز می کنند، مهم است که سه وعده غذا مصرف کنند، افطار، شام و سحر این سه وعده هستند که نباید خوردن آنها را از قلم انداخت.

وی گفت: از آنجا که ممکن است روزه داری اشتهای فرد را برای خوردن تحریک کند، هنگام افطار روزه داران باید در جویدن غذای خود حداقل سرعت را مدنظر قرار دهند و حجمی را که در طول هر وعده مصرف کرده، کنترل کنند.

کربوهیدرات های پیچیده چون نان غلات کامل، پاستای قهوه ای، لوبیا، میوه ها و سبزیجات را باید به جای کربوهیدات ساده در وعده های غذایی رمضان گنجاند که این امر به حفظ وزن نیز کمک می کند.

مدیر بخش تغذیه اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت بحرین با اشاره بر اهمیت کاهش مصرف غذاهای پرکالری که مواد مغذی کمی دارند بر انجام ورزش در ماه رمضان به ویژه در فاصله وعده افطار تا شام تأکید کرد.

وی گفت: اهمیت ورزش به علت کم تحرکی بدن در طول روز است. پیاده روی 30 دقیقه ای پس از افطار در ماه رمضان می تواند یک فعالیت مرتبط ایده آل تلقی شود. پیاده روی به تنظیم سطح متابولیسم کمک می کند اما نباید آن را بلافاصله پس از غذا انجام داد وقفه یک تا دوساعته پیاده روی با افطار باید مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    7,035 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 تیر 1392

    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir