روش های مطالعه صحیح در فصل امتحانات

0
روش های مطالعه صحیح در فصل امتحانات
این روزها که امتحانات مدارس شروع شده است بدون شک دانش آموزان در تکاپوی مطالعه و درس خواندن هستند و شاید از والدین سوال کنند چطور می توانند بهتر مطالعه کنند و موفق تر باشند.
از آنجا که مطالعه برای خیلی ها کاری پر استرس است ممکن است دانش آموزان به آن علاقه ای نداشته باشند. هر کسی برای مطالعه روش خاص خودش را دارد.بعضی ها موقع مطالعه به موسیقی گوش می دهند، بعضی ها به خوردن چیزی مشغول می شوند و خیلی ها در محیطی بسیار آرام و ساکت بهتر می توانند مطالعه کنند.

در هر صورت جز هر کدام از این دانش آموزان که هستید با ما همراه باشید تا چند روش مطالعه که ممکن است به دردتان بخورد را به شما آموزش دهیم.

1. سعی کنید در طول سال تحصیلی درس هایتان را به مرور مطالعه کنید وگرنه حجم زیادی از کتاب روی هم جمع شده و شب امتحان با استرس زیاد و بی خوابی مواجه خواهید شد. اگر هم هنوز درس هایتان را نخوانده اید نگران نباشید و با آرامش سعی کنید قسمت هایی را که مطالعه می کنید به خوبی یاد بگیرید طوری که اگر وقت برای مرور نداشتید بتوانید آنها را به یاد بیاورید.

۲. برنامه ریزی صحیح کلید موفقیتتان است. جدولی درست کنید و روزهای هفته را در آن بنویسید.سعی کنید همه قسمت ها را در ساعت های مشابه تنظیم کنید. سپس در هر ساعتی که مطالعه میکنید با مداد بنویسید و در آخر هفته کارهایتان را برآورد کنید و ببینید رضایت بخش است یا نه. اگر نتوانستید به برنامه عمل کنید می توانید مداد نوشته ها را پاک کنید و مجدد تنظیم کنید ولی اینبار خودتان را تنبیه کنید.

۳. سعی کنید در فصل امتحانات لحظاتی را به گشت و گذار اختصاص دهید. ورزش، قدم زدن، گپ و گفت با دوستان و خانواده و خواب برایتان لازم است. در برنامه روزانه تان چند دقیقه هم که شده به این کارها اختصاص دهید.

۴. هر یک ساعت که مطالعه می کنید 10 تا 15 دقیقه به مغزتان استراحت دهید. البته منظور از یک ساعت شصت دقیقه کامل است نه اینکه بین آن کارهای متفرقه هم انجام دهید. فراموش نکنید که مغزتان برای کارایی بهتر احتیاج به استراحت دارد.

۵. غذای خوب و ورزش در دوران امتحانات بسایر اهمیت دارد. باتری بدن شما را فقط غذاهای سالم می تواند شارژ کند. پس سعی کنید شارژ بدنتان را کامل کنید تا حین درس خواندن شارژتان تمام نشود. برای کاهش استرس و گردش منظم اکسیژن در خون نیاز دارید که حتما در برنامه تان ورزش را بگنجانید.

6. هدفتان از درس خواندن چیست؟ اگر می خواهید موفق باشید و نمرات خوبی کسب کنید باید هدفتان را از درس خواندن بدانید و با رغبت به سراغ کتابتان بروید. بنابراین برای خودتان هدفی قرار دهید که به امید براورده شدن آن هدف درس هایتان را با دقت بیشتری بخوانید.

7. هرفردی روش درس خواندن خودش را دارد. سعی کنید روشی که بهتر از پس فهمیدن درس ها بر میایید را کشف کنید و به این ترتیب موفقیتتان را تضمین کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    4,662 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 خرداد 1393

    توسط: Soltani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir