خطر نشستن طولانی را با این مواد غذایی دفع کنید

+1
خطر نشستن طولانی را با این مواد غذایی دفع کنید

نشستن طولانی ، پشت میز نشینی

 
نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را در بدن افزایش می دهد اما مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند.

 
پیشگیری از عوارض نشستن طولانی مدت با مصرف 9 ماده غذایی

 
پشت میز نشینی و نشستن طولانی مدت، تهدیدی جدی برای سلامت افراد محسوب شده و حتی ممکن است با خطر مرگ همراه باشداما بسیاری از افراد چاره ای به جز نشستن طولانی مدت ندارند .ما به این افراد توصیه می کنیم حتما 9ماده غذایی که در این مطلب آورده ایم را فراموش نکنند و از عوارض نشستن طولانی مدت با مصرف این موادغذایی بکاهند.

مواد غذایی جلوگیری کننده از عوارض نشستن طولانی

 
علاوه بر این اصطلاح «سیگاری های جدید» به کسانی اطلاق می شود روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. گفتنی است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را نیز در بدن افزایش می دهد .

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند :

مصرف انواع توت ها: خوردن این میوه ها منجر به کاهش فرایندهای التهابی در بدن می شود. توت ها حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند. علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث و رسوراترول هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می شوند .

آجیل: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی شناخته شده با نام ALA هستند که منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامین E است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می شود .

نشستن طولانی

خطر نشستن طولانی مدت را با خوردن آناناس کم کنید

 
آناناس: ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را ندارد .

روغن زیتون: این نوع روغن مانند ایبوپروفن به مبارزه با التهاب می رود. مصرف روغن زیتون همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند . روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است .

زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است .

سیر: آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می شود .

چای سبز: محتوای پلی فنل موجود در چای سبز اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای است. چای سبز خاصیت کاهش وزن نیز دارد و مصرف منظم آن در کسانی که بیشتر ساعات روز بی تحرک هستند، توصیه می شود .

آووکادو: مصرف این میوه منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکمی می شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود .

بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده با نام ALA است. مصرف منظم این نوع امگا 3 منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می شود .

مواد غذایی مفید برای کم کردن عوارض نشستن طولانی مدت

 
عوارض نشستن طولانی مدت را با انجام این حرکت کم کنید

زمانی برای یوگا اختصاص دهید

اگر شما در طول روز، مدت زیادی می نشینید، پشت لپ تاپ، روی صندلی محل کارتان فرقی ندارد، باید 200 درصد به کلاس یوگا فکر کنید و زمانی برای آن اختصاص دهید. اعمالی که در یوگا انجام می شود بر روی نقاطی که شما در نشستن های زیاد آسیب وارد می کنید کمک می کند تا تقویت شوند. همچنین در یک فرایند جانبی استرس کاری شمارا نیز کاهش می دهد .

دو حالت یوگا به شما کمک بیشتری می کند، حالت گربه و حالت گاو. تمرین این دو حالت باعث کشش نیم تنه پشتی شما و گردن خواهد شد و همچنین به ستون فقرات شما انعطاف کافی برای انجام کارهای روزمره خواهد بخشید. برای بهبود وضعیت خودتان و پیشگیری از مشکلات و عوارض گردن این حرکت ها را تکرار و تمرین کنید :

 
1 - کف دستان خودتان را موازی شانه خودتان روی زمین قرار دهید، زانوهای خودتان را موازی باسن روی زمین قرار دهید .

 
2 - شکم خودتان را رها کنید، نفس عمیق بکشید و هیچ فشاری به شکم و گردن خودتان وارد نکنید. به آرامی سرخودتان را بدون اینکه فشاری وارد کنید بالا بیاورید. همانند یک گاو .

 
3 - هنگامی که می خواهید نفس بکشید، گودی کمر خودتان را بالا بیاورید و سرتان را به آرامی میان دستان خودتان پایین بیاورید، سعی کنید کمر خودتان را بدون آنکه زانوهایتان از زمین جدا شود از ناحیه شکم بالا بیاورید .

 
4 - چانه خودتان را نزدیک سینه نگه دارید و نفس خودتان را به آرامی خارج کنید، به عضلات گردن خودتان استراحت دهید، همانند گربه ای روی پنجه حالت بگیرید .

این کار را در روز 2 یا 3 بار تکرار کنید و در هر بار این حرکات که مربوط به حالت گربه بود را به تعداد 10 بار تکرار کنید. پوزیشن ها و حالت مختلف یوگا وجود دارد، برای کسانی که مشکلات خاص دارند باید حرکت های خاص توصیه شود، همانند زنان باردار، ما فقط در مورد یکی از چندین حالت که گربه ای بود توضیح دادیم. می توانید اطلاعات تکمیلی را از اینترنت و سایت های معتبر جستجو کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,265 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 آذر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir