خروپف

0
خروپف
40 درصد مردم دنیا هنگام خواب "خر و پف" می‌کنند
یک متخصص ریه گفت: خروپف همراه با وقفه تنفسی هنگام خواب باعث مشکلات جدی از قبیل کاهش توانایی کار، کاهش حافظه، افزایش میزان فشارخون، نامنظمی ضربان قلب، سکته قلبی، سکته مغزی و افزایش تصادفات رانندگی می‌شود.
دکتر بابک امرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان این که حدود 40 درصد کل جمعیت دنیا هنگام خواب خروپف می‌کنند، اظهار کرد: در میان مردم دنیا، خروپف در حین خواب علامت ناراحت کننده و شایعی است.
وی با اشاره به این که خروپف اگر با ایجاد مشکلات تنفسی همراه نباشد، خروپف ساده نامیده می‌شود، افزود: خروپف ساده تنها باعث ناراحتی و بی‌خوابی همسر یا هم اتاقی فرد می‌شود و ممکن است عارضه زیادی برای فرد نداشته باشد.
این متخصص ریه ادامه داد: اگر خروپف همراه با وقفه تنفسی هنگام خواب باشد به تدریج باعث مشکلات جدی از قبیل کاهش توانایی کار، کاهش حافظه، افزایش میزان فشارخون، نامنظمی ضربان قلب، سکته قلبی، سکته مغزی و افزایش تصادفات رانندگی می‌شود.
امرا با اشاره به این که وقفه تنفسی حین خواب در اطفال باعث شب ادراری و اختلال یادگیری و اختلال رفتاری می‌شود، اضافه کرد: از علائم خروپف می‌توان به قطع تنفس حین خواب اشاره کرد.
وی با تاکید بر این که در صورت وجود این علائم باید به پزشک مراجعه کرد، گفت: علائمی همچون بیدار شدن فرد از خواب با احساس خفگی، خروپف با صدای بلند که ناگهان قطع شود و خواب آلودگی روزانه همراه با خرخر نیازمند مراجعه به پزشک است.
این متخصص ریه افزود: در افرادی که مشکوک به وقفه تنفسی حین خواب هستند باید تست خواب (پلی سومنوگرافی) انجام شود.
امرا با اشاره به درمان وقفه تنفسی حین خواب اظهار کرد: درمان وقفه تنفسی حین خواب به دو روش جراحی و غیر جراحی است اما درمان اساسی وقفه تنفسی حین خواب استفاده از دستگاه فشار مثبت و مداوم راه‌های هوایی است.
وی به راه‌های پیشگیری از وقفه تنفسی اشاره و خاطرنشان کرد: در افراد چاق کاهش وزن مفید است. همچنین برخی افراد اگر به پهلو بخوابند در کاهش علائم مفید خواهد بود.
این متخصص ریه با اشاره به وقفه تنفسی در کودکان افزود: در کودکان وقفه تنفسی حین خواب ممکن است به علت بزرگی لوزه‌ها باشد و این موارد به سهولت با جراحی لوزه‌ها برطرف می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,216 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 تیر 1393

    توسط: askari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir