صدور جواز تلفیق جنین انسان و حیوان توسط ژاپن تایید شد

0
صدور جواز تلفیق جنین انسان و حیوان توسط ژاپن تایید شد
یک تغییر در قانون اساسی می تواند به عنوان یک پیروزی برای پیشرفت علمی - یا یک مطالعه موردی در فساد اخلاقی تفسیر شود: یک محقق در ژاپن قصد دارد با استفاده از رهنمودهای اخیراً آرامش یافته این کشور ، جنین های انسان و حیوان را ایجاد کند و آنها را به اصطلاح پایانی برساند.

هیرومیتسو ناکاوچی ، رهبر گروه های تحقیقاتی در دانشگاه های توکیو و استنفورد ، قصد دارد سلول های بنیادی انسانی را در جنین موش و موش وارد کند و سپس جنین را در حیوانات جایگزین قرار دهد. هدف نهایی این است که ببینیم آیا می توان اعضای بدن انسان را در حیوانات بزرگتر مانند خوک و گوسفند برای پیوند رشد داد.

کیمرا های انسان و حیوان ایده جدیدی نیستند. بیشتر تحقیقات کایمریک ، تکه ای از بافت انسان را در موش یا موش صحرایی قرار داده و یا سلولهای بنیادی انسان را در جنین های حیوانی خالی قرار داده است.

واقعیت بیشتر از موزاییک پروزایک است: کیمرا ها بیشتر شامل بافت انسانی یا حیوانی هستند ، نه اینکه ترکیبی از 50:50 باشند. جنین های کیمریک پس از مدت زمان محدود ، معمولاً 14 روز از بین می روند.

تخریب اجباری از عواقب احتمالی کابوس محافظت می کند: سلولهای انسانی وارد شده به مغز یک حیوان جنینی و تولید یک جانور با شناخت نسبی انسانی ؛ یا بستر در سیستم تولید مثل برای تشکیل تخمک یا اسپرم انسان.

 

 
 

 


به همین دلیل است که انستیتوهای ملی بهداشت در ایالات متحده به طور ناگهانی در سال 2015 حسابرسی درباره "مطالعه بین کیمرا" را متوقف کرد ، اگرچه پول خصوصی کار را ادامه می دهد. در انگلستان ، محققان مجاز به ایجاد جنین کایمریک تحت مجوز و برای اهداف پزشکی بسیار محدود هستند.
پروفسور ناکاوچی سرانجام می خواهد عضوی از انسان مانند لوزالمعده را در داخل یک حیوان میزبان پرورش دهد. این برنامه می تواند یک خوک را بگیرد ، مهندسی شده که فاقد پانکراس خود باشد و سلولهای بنیادی انسانی را به آن تزریق کند. امید این است که سلول های انسانی برای پر کردن جای خالی و رشد لوزالمعده انسانی در داخل حیوان که قابل برداشت و پیوند است ، وارد عمل شوند.

برای مقابله با نگرانی در مورد اثرات خارج از هدف ، پروفسور ناكاوچی پیشنهاد می كند از "سلولهای مولد متعهد" استفاده كنید كه برخلاف سلولهای بنیادی پرتوان ، در حال حاضر شروع به توسعه كرده اند و بنابراین قابلیت تطبیق پذیری خود را از دست داده اند. این ممکن است نگرانی ها را در مورد خارج شدن از مسیر پیاده روی از سلول های انسانی کاهش دهد. وی همچنین پیشنهاد کرده است سلولهای انسانی از ویژگیهای ایمنی آنها قبل از استفاده برای تولید "اندامهای جهانی" سازگار با هر سیستم ایمنی ، استفاده شود.

اسپین آف می تواند برای حدود 114000 آمریکایی که در لیست انتظار پیوند قرار دارند تغییر شکل دهد. ملاحظات اخلاقی هنوز پابرجاست. در مورد محو شدن مرز بین گونه ها اختلاف وجود دارد. اما دریچه های خوک در حال حاضر در جراحی قلب استفاده می شوند ، بنابراین ، به یک معنا ، کیمراها در حال حاضر در میان ما راه می روند.

شاید رشد و استخراج اعضای بدن انسان از حیواناتی که به همین منظور مهندسی شده اند کاملاً فایده آور به نظر برسد ، اما آیا این امر از پرورش و کشتن حیوانات برای گوشت بدتر است؟ در واقع ، این رویکرد ممکن است اختلاف اخلاقی دیگری را در پیوند جابجا کند - دقیقاً مرگ مغزی ، شرط حذف عضو در انسان چیست؟

دشواری وسیعتر این است که ، هرچه علم به جلو می رود ، به نظر می رسد که انسان پرست از گونه گرایی عقب نشینی می کند. این تغییر ، همانطور که توسط فیلسوف پیتر سینگر رواج یافته است ، این ادعا را که حقوق اخلاقی انسان برتری حیوانات دیگر را می دهد رد می کند. استفاده و تسلط ما بر گونه های دیگر به چالش کشیده شده است: نظرسنجی Ipsos MORI 2018 نشان داد که 38 درصد ایده تحقیقات حیوانات را برای هر هدفی رد می کنند ، این افزایش از 31 درصد در سال 2014 است.

البته ، کیمرهای تصور شده چیزی شبیه "هیولاهای وحشی ، صرفاً کارهای عجیب و غریب مردانه" نیستند که در افسانه دوگانه سویی HG Wells ، جزیره دکتر مورو وجود دارد. یک فرصت عادلانه وجود دارد که یک هیبرید انسان و حیوان هرگز آنقدر زنده نمی ماند که ما بتوانیم از آن دلهره کنیم. هنوز هم ، ما باید از فرصت استفاده کنیم و در مورد آنچه که ما را انسان می کند ، دوباره تأمل کنیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    825 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir