عمیق ترین استخر شنای جهان در لهستان افتتاح می شود

0
عمیق ترین استخر شنای جهان در لهستان افتتاح می شود
ماجراجویان لهستانی و غواصان احتمالی به زودی می توانند در عمیق ترین استخر شنای جهان غرق شوند.

واقع در جنوب غربی ورشو در شهر Mszczonów ، استخر Deepspot به 45 متر عمق خواهد رسید. این استخر 8000 متر مکعب آب - یا معادل 27 استخر 25 متری - در خود جای خواهد داد.

وقتی در پاییز 2019 این مکان درهای خود را باز کند ، رکورد جهانی را از هتل Montegrotto Terme می گیرد ، استخر مخصوص آن ، Y-40 Deep Joy ، فقط 42 متر می رسد.

تیم پشتیبان این پروژه امیدوارند که استخر بهترین مکان برای غواصان حرفه ای یا باتجربه برای تمرین مهارت هایشان باشد ، اگرچه از مبتدیان نیز استقبال می شود. در همین حال ، اگر نمی خواهید خیس شوید ، یک تونل مخصوص مشاهده نیز به زیر آب می رسد.

Deepspot تا مدت زیادی تاج خود را نگه نخواهد داشت. استخر آبی آبی در شهر کولچستر انگلیس در حال حاضر آماده است تا رکورد جهانی را با یک استخر به عمق 50 متر که در سال 2020 افتتاح می شود ، بدزدد.

 

 
 

 


به لطف استخر چند میلیون دلاری ای که به تازگی در هلند افتتاح شده حالا غواصان می توانند بدون رفتن به اقیانوس در عمق بیشتری از آب فرو روند. استخر دیپ اسپات (Deepspot) با داشتن بیش از ۴۵ متر عمق مدعی عنوان عمیق ترین استخر شنای دنیا است. این استخر ۸ هزار متر مکعب آب در خود جای می دهد که ۲۰ برابر بیشتر از مقداری است که در یک استخر ۲۵ متری جای می گیرد.  
این استخر با هدف ایجاد مکانی برای آموزش و تمرین غواصانی از همه ی سطوح ساخته شده و هزینه ی ساخت آن ۱۰/۶ میلیون دلار تخمین زده می شود. کار ساخت این استخر بیشتر از ۲ سال به طول انجامید.

این سازه ی تحسین برانگیز یک گودال آبی شبیه سازی هم دارد که به عمیق ترین نقطه ی استخر منتهی می شود.

 

 
 

 


Przemyslaw Kacprzak مربی غواصی استخر دیپ اسپات که در شهر کوچک Mszczonow در فاصله ی حدوداً ۴۸ کیلومتری از ورشو، پایتخت لهستان واقع شده، می گوید: « هیچ ماهی باشکوه یا صخره مرجانی ای در اینجا وجود ندارد، بنابراین نمی تواند جای دریا را بگیرد. اما به طور قطع جای خوبی است برای یادگیری و تمرین تا بتوانید در آب های آزاد غواصی بی خطری داشته باشید.»

یک تونل زیرآبیهم برای تماشاچیان استخر وجود دارد و چند اتاق هتل هم در آنجا ساخته شده که به عمق ۵ متری استخر منظره دارند.

 

 
 

 


علیرغم مقررات سختگیرانه ای که این روزها در لهستان به دلیل شیوع کرونا وضع شده، استخر دیپ اسپات اجازه ی افتتاح یافت، چون در حقیقت یک مکان آموزشی است که در آن کلاس های آموزشی برگزار می شود نه یک استخر شنای عادی.
حتی یک کشتی غرق شده ی کوچک، غارهای زیر آبی مصنوعی و ویرانه هایی به شکل آثار باستانی تمدن مایا هم در آن برای غواصان تعبیه شده تا گشتی در میان آن ها زنند.

 

 
 

 


گرچه دیپ اسپات در اصل برای غواص ها ساخته شده، اما Michal Braszczynski مدیر آن می گوید ممکن است از این استخر به عنوان یک مرکز آموزشی برای آتش نشان ها و نیروهای نظامی هم استفاده شود.
تا پیش از این، استخر وای-۴۰ دیپ جوی (Y-40 Deep Joy) در هتل میلپینی شهر ونیز ایتالیا را عمیق ترین استخر دنیا می دانستند. این استخر ۴۲ متر عمق دارد.

اما حالا این عنوان را استخر دیپ اسپات در اختیار دارد، البته نه برای مدت خیلی طولانی.

استخر بلو ابیس (Blue Abyss) که در حال حاضر در شهر کولچستر انگلیس در دست احداث است، ۵۰ متر عمق خواهد داشت و به این ترتیب زمان که افتتاح شود مدعی این عنوان خواهد بود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,641 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir