ساعت‌های هوشمند به اپلیکیشن یادآور شستن دست مجهز شدند

+1
ساعت‌های هوشمند به اپلیکیشن یادآور شستن دست مجهز شدند

سامسونگ می‌گوید اپلیکیشن جدید ساعت‌های هوشمندش به کاربر یادآوری می‌کند دستان خود را بشوید. این اقدام سامسونگ قدمی مثبت برای مهار ویروس کرونا به‌شمار می‌آید.

سامسونگ چند روز پیش اعلام کرد اپلیکیشنی جدید به ساعت‌های هوشمند سری گلکسی خود اضافه کرده است که در نقش یادآور برای شستن دست ظاهر می‌شود. بدین‌ترتیب، کره‌ای‌ها قصد دارند با اضافه‌کردن قابلیتی جالب به ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ، قدمی مثبت برای کاهش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بردارد. از این اپلیکیشن جدید به‌نام هند واش (Hand Wash) یاد می‌شود و تایمری خاص برای شستن دست‌ها ارائه می‌دهد. گوگل پیش‌تر و در ۱۴ آوریل ۲۰۲۰ (۲۶ فروردین ۱۳۹۹) از اضافه‌شدن قابلیتی مشابه به سیستم‌عامل ور OS‌، سیستم‌عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی، خبر داده بود.

اپلیکیشن جدید سامسونگ را یکی از زیرشاخه‌های تحقیقاتی این شرکت در دو هفته توسعه داده است و تایمری ۲۵ ثانیه‌ای برای شستن دست‌ها دارد. ظاهرا سامسونگ از شما می‌خواهد ۵ ثانیه‌ی اول را برای بازکردن شیر آب و زدن مایع یا صابون به دست صرف کنید. سپس، باید از ۲۰ ثانیه‌ی باقی‌مانده نهایت استفاده را ببرید و تمامی قسمت‌های دست را با دقت زیر آب بشویید. اپلیکیشن Hand Wash ‌زمان ۲۰ ثانیه‌ای شستن دست‌ها را براساس توصیه‌های اخیر سازمان بهداشت جهانی (موسوم‌به WHO) ارائه می‌دهد. ناگفته نماند تایمر گوگل برای سیستم‌عامل Wear OS، زمان ۴۰ ثانیه‌ای برای شستن دست‌ها در نظر می‌گیرد.

در پی همه‌گیری ویروس کرونا، توصیه‌های بهداشتی به بیشترین میزان رسید و سازمان بهداشت جهانی نیز مقالات ویژه‌ای برای افزایش اطلاعات مردم منتشر کرد. سازمان جهانی بهداشت در مقاله‌ی ویژ‌ه‌ی خود می‌نویسد دست‌ها را باید حداقل ۲۰ ثانیه بشویید تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهید.

 

 
 

 


افزون‌بر‌این‌، اپلیکیشن Hand Wash از برخی یادآور‌های ازپیش‌تعیین‌شده برای شستن دست‌ها برخوردار است که البته کاربر می‌تواند آن‌ها را تغییر دهد. سامسونگ بیانیه‌ی مطبوعاتی مربوط ‌به معرفی Hand Wash را روی شعبه‌ی هندی وب‌سایت رسمی خود قرار داده است. باوجوداین، تمامی کاربران در آمریکا نیز می‌توانند آن را روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ گلکسی واچ و گلکسی واچ اکتیو دریافت کنند. همچنین، رسانه‌ی سم‌موبایل می‌گوید امکان دسترسی به آن ازطریق ساعت گلکسی واچ اکتیو ۲ وجود دارد. ساعت‌های سازگار با Hand Wash نظیر گلکسی واچ اکتیو ۲ ‌هنگام اتمام زمان ۲۵ ثانیه‌ایِ یادشده به ویبره درمی‌آیند.

اپلیکیشن Hand Wash سامسونگ واچ‌فیس مختص به خود را دارد و قابلیت‌هایی جالب نظیر تحلیل نحوه‌ی شستن دست و رعایت بهداشت فردی کاربر را ارائه می‌دهد. Hand Wash تنها اقدام سامسونگ برای مبارزه با ویروس کرونا به‌شمار نمی‌آید. اوایل هفته‌ی گذشته، شعبه‌ی هند شرکت سامسونگ از کمک مالی پنج‌میلیون دلاری به دولت هند به‌منظور مقابله‌ی بهتر با آثار ناشی از کرونا خبر داد. افزون‌براین، شرکت کره‌ای از اوایل مارس ضمن تسریع روند تولید تجهیزات بیمارستانیِ موردنیاز، برخی از خطوط تولید خود را در مناطق متأثر از ویروس کرونا تعطیل کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    774 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 اردیبهشت 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir