چرا باید کتاب بخوانیم

0
چرا باید کتاب بخوانیم

1. یک سرگرمی‌‌ مفید:
خواندن کتاب ما را مشغول نگه می‌‌دارد. این می‌‌تواند به‌ یک سرگرمی‌‌ مفید تبدیل شود. این فقط کمک نمی‌‌کند که از نگرانی‌ها‌ خلاص شویم، بلکه کمک می‌‌کند که ذهن مان را از‌یکنواختی منحرف می‌‌کند. کتاب‌ها‌، منابعی از تفریح هستند. پس هرکسی که عاشق کتاب خواندن است، هرگز حوصله اش سر نمی‌‌رود، این‌ یک راهی است تا با بی حوصلگی خداحافظی کنید. کتاب خواندن شما را به‌ یک دنیا‌ی دیگر می‌‌برد و باعث آرامش و جوان سازی می‌‌شود.

2. یک سرگرمی‌‌ ارزان:
اگر کتاب‌ها‌ را با بقیه‌ی سرگرمی‌‌ها مقایسه کرد، کتاب‌ها‌‌ یک سرگرمی‌‌ارزان هستند. شما هیچ وقت بلیت‌ یک فیلم را بین 6 تا 10 تومان نمی‌‌خرید، اما با این پول، می‌‌توانید برای خودتان کتاب بخرید و برای چند ساعت سرگرم شوید.

 

 
 

 

3. انگیزه:
زندگی پر از چالش است. هر چقدر وارد مراحل مختلف می‌‌شویم، انگیزه مان تغییر می‌‌کند. پس‌یکم انگیزه می‌‌تواند مفید باشد. خواندن کتاب‌ها‌ی الهام بخش درباره‌ی تجربه‌ها‌ی زندگی می‌‌تواند زندگی مان را عوض کند. خواندن‌ یک کتاب خوب، مثل‌یک زندگی نامه، شما را تشویق می‌‌کند نکته‌ها‌یی‌ یاد بگیرید که کمک می‌‌کند به اهداف شخصی خود برسید. شما می‌‌توانید به‌ یک همسر، دختر، پسر، مادر، پدر،‌یا حتی به‌ یک کارمند خوب تبدیل شوید.

4. بهبود سلامت:
هزاران کتاب‌ها‌ی خودآموز خوب وجود دارد. بیشتر کتاب‌ها‌ می‌‌توانند واقعا به بهبود سلامت تان کمک کند. خواندن چنین کتاب‌ها‌ می‌‌تواند افسردگی را کاهش بدهد. خیلی از مردم با افسردگی شدید می‌‌توانند از خواندن چنین کتاب‌ها‌یی سود ببرند. جدا از این، خیلی از کتاب‌ها‌، نکته‌ها‌ی مهمی‌‌ درباره‌ی ورزش، رژیم گرفتن و بقیه‌ی نکته‌ها‌ درباره‌ی زندگی سالم، پیشنهاد می‌‌دهند. همه‌ی اینها به سلامت جسمی‌‌و روانی کمک کند.

 

 
 

 

5. افزایش همدلی:
بر اساس تحقیقات، خودتان را درکتاب مخصوصا کتاب داستان تخیلی، گم کردن، می‌‌تواند همدلی را افزایش دهد. طبق تحقیقاتی که در هلند انجام شده است، محققان نشان داده اند که مردمی‌‌ که کتاب‌ها‌ی تخیلی می‌‌خوانند، همدل تر اند. با کتاب خواندن، شما‌ یک قسمت از کتاب اید و درد و بقیه‌ی احساسات شخصیت‌ها‌ را حس می‌‌کنید. این به ذهن تان کمک می‌‌کند از چیز‌ها‌یی که روی مردم تاثیر می‌‌گذارد، مطلع باشید. در نهایت احساس همدلی با مردم افزایش پیدا می‌‌کند. پس برید جلو و آن کتاب را بخوانید، جهان با همدلی آدم‌ها‌ی بیشتر، بهتر است.

6.رشد مهارت:
خواندن‌ یک سازنده‌ی مهارت اساسی است. در هر دوره‌ی خوب روی زمین،‌ یک کتاب تطبیق است که با آن جلو بروید. کتاب‌ها‌ اطلاعات مهمی‌‌ را در هر موضوع مختلفی ارائه می‌‌دهد. بهترین چیز درباره‌ی خواندن این است که می‌‌توانید عمیق تر درک کنید تا در‌یک بحث کلاس شرکت کنید. چه آشپزی باشد چه رقصیدن‌ یا حتی در حین تمیز کردن، شما همیشه می‌‌توانید مهارت‌ها‌یتان را با خواندن کتاب تقویت کنید.

 

 
 

 

7. افزایش عزت نفس:
با خواندن کتاب‌ها‌ی بسیار، شما بهتر ارتباط بر قرار می‌‌کنید و شما بیشتر از مناطق مختلف مطلع می‌‌شوید. می‌‌شود گفت همه‌ی اینها باعث افزایش عزت نفس می‌‌شود. از وقتی که به خودتان اعتماد دارید و توانایی‌ها‌یتان را باور دارید، بیشتر می‌‌سازید و طور کلی آدم بهتری می‌‌شوید.

یک سرگرمی‌‌ قابل حمل:
کتاب‌ها‌ هم قابل حمل و هم سبک اند. آن‌ها‌ مثل کامپیوتر‌ها‌ی حجیم و بازی‌ها‌یی نیستند که فضای زیادی را اشغال کنند. با‌یک کتاب، شما می‌‌توانید آنرا داخل کیف تان بگذارید و راحت آن را با خودتان همه جا حمل کنید. شما می‌‌توانید همه جا کتاب بخوانید: توی هواپیما هنگام مسافرت، در تخت خواب قبل از خواب، زیر‌یک سایه هنگام ریلکس کردن‌ یا حتی بین تعطیلات.

 

 
 

 

8. خواب راحت:
خواب ضعیف به کم کاری منجر می‌‌شود. به خاطر همین بسیاری از کارشناسان توصیه می‌‌کنند که شما قبل از خواب، برنامه‌ی آرامش بخشی داشته باشید تا ذهن تان آرام شود و راحت تر بخوابید. کتاب خواندن‌یکی از بهترین راه‌ها‌یی است که شما را قبل خواب آرام می‌‌کند. به جای تماشا‌ی تلویزیون‌ یا وقت زیادی را با موبایل صرف کردن در تخت خواب،‌ یکم وقت برای کتاب خواندن بگذارید. نور‌ها‌ی روشن لوازم برقی، فقط روی خواب تان تاثیر می‌‌گذارد. از طرف دیگر‌ یک کتاب می‌‌تواند کمک کند بهتر بخوابید.

9. آموختن درباره‌‌‌ی جهان دیگر:
دنیا‌ی داستان به ما اجازه می‌‌دهد که به دنیا‌ی دیگر سفر کنیم، جایی که همه چیز فرق می‌‌کند. با کتاب خواندن، شما از فرهنگ‌ها‌ و مکان‌ها‌ی دیگر، ‌یک نظر اجمالی دارید. کتاب به شما اجازه می‌‌دهد که کشور‌ها‌، مردم‌ها‌ و بقیه‌ی چیز‌ها‌یی که تا به حال ندیده اید ‌یا تصور نکرده اید را ببینید. این‌ یک راهی است تا‌ یک کشور عجیب را در ذهن تان ببینید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,476 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 شهریور 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir