لیونل مسی

+4
لیونل مسی
 زندگی نامه:
لیونل آندرس "لئو" مسی کوچیتینی در شهر روزاریو در ایالت سانتا فه آرژانتین متولد و فرزند سوم خورخه مسی، مدیر یک شرکت تولید استیل و سلیا کوکتینی، کارمند یک شرکت تولیدی است. از طرف خانواده پدری وی اسپانیایی و ایتالیایی است و جدش از مارخه به کاتالونیا مهاجرت کردند و از طرف خانواده مادری وی ایتالیایی است. در سن 4 سالگی به باشگاه محلی گراندولی پیوست، تیمی که توسط پدرش هدایت می شد. مادربزرگش سلیا همراه و مشوق همیشگی وی در تمرینات و مسابقات بود. مرگ سلیا اثر بزرگی بر زندگی لیونل داشت. سلیا کمی بعد از تولد 11 سالگی مسی درگذشت. مسی بعد از آن زدن گل هایش را با اشاره کردن به آسمان با مادربزرگ فقیدش جشن می گیرد.

او طرفدار دو آتیشه نیولز الدبویز روزاریو است و در سن 6 سالگی به این تیم پیوست و در طول شش سال حضورش در این تیم بیش از 500 گل به ثمر رساند و لقب ماشین 87 را به او دادند. اما در سن 10 سالگی با تشخیص مشکل هورمونی او، فوتبال حرفه ایش در آستانه پایان قرار گرفت و بیمه پدرش تنها دو سال از طول درمان او را پرداخت می کرد. هزینه درمان او ماهی 1000 دلار بود. در ابتد باشگاه  نیولز قبول کرد این مبلغ را پرداخت کند اما بعد از مدتی زیر آن زد.

 
 
 
 بارسلونا:
خانواده مسی، بستگانی در کاتالونیا داشتند و آن ها ترتیبی دادند در مدت آزمایشی در تیم بارسلونا تمرین کند. در سپتامبر 2000 این آزمایش انجام شد. کارلوس رکساچ مدیر تیم های بارسلونا تصمیم گرفت با او قرارداد امضا کند اما چون در آن سال ها قرارداد بستن با بازیکنان کم سن خارجی مرسوم نبود، مدیران باشگاه تعلل کردند. در 14 دسامبر 2000 بعد از کش و قوس ها فراوان، کارلوس رکساچ در حالی که کاغذی در دسترسش نبود، قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت و در فبریه سال بعد خانواده مسی به خانه ای در نزدیکی ورزشگاه محل تمرین بارسلونا نقل مکان کردند. در فصل اول به خاطر مشکلات نقل و انتقالات در بازی های دوستانه به میدان رفت. در تمرینات آنقدر ساکت بود که همهگان فکر می کردند او لال است. مشکل دیگر وی دوری از مادرش و خواهر و برادرش بود که به روزاریو برگشته بودند و او با پدرش در کاتالان ماندگار شده بود. در فصل بعد با حل شدن مشکلات به عنوان بازیکن در کنار فابرگاس و پیکه در لاماسیا به میدان رفت و در 30 بازی 36 گل زد و آقای گل شد. در آخر فصل پیشنهادی از آرسنال داشت، پیکه و فابرگاس به مقصد انگلستان تیم را ترک کردند اما مسی ماندگار شد چون باید ماندگار می شد.
 
از سال 2003 در مقاطع مختلفی به تیم اصلی دعوت شد. اولین بازی اش را در سن 16 سال 4 ماه و 23 روزگی در مقابل پورتو خوزه مورینیو انجام داد. او به همراه چند بازیکن دیگر به تیم اصلی فراخوانده شده بودند. بعد از اولین جلسه تمرینی اش با تیم اصلی رونالدینیو به بازیکنان دیگر گفت این پسر 16 ساله روزی از او هم بهتر خواهد شد. رونالدینیو با مسی دوست شد و به او برادر کوچک می گفت. او به تیم جوانان باشگاه کمک کرد و این تیم را از سقوط نجات داد و بعد از اولین قرارداد حرفه ای اش را ثبت کرد. او قراردادی امضا کرد که مبلغ فسخش 30 میلیون یورو بود و هفته بعد با بازی در دسته دوم اسپانیا به 80 میلیون یورو نیز افزایش یافت.

در تمرینات بیشتر بر روی تقویت عضلاتش کار می کرد چرا که بازیکنان دیگر از او بلند تر و قوی تر بودند. در آخر فصل در تمام رقابت هایی که به میدان رفت 36 گل به ثمر رساند. در فصل 05-2004 او به مهمترین بازیکن تیم رزرو تبدیل شد و تنی چند از بازیکنان تیم اصلی از فرانک رایکارد، سرمربی وقت بارسلونا خواستند مسی را به تیم اصلی بیاورد. رایکارد مسی را به تیم اصلی آورد و او را در سمت راست زمین قرار داد. اولین بازی اش را در 16 اکتبر در مقابل اسپانیول انجام داد و در دقیقه 82 وارد زمین شد. به عنوان بازیکن تعویضی حدود 77 دقیقه در 9 بازی برای بارسلونا بازی کرد از جمله بازی در مقابل شاختار در لیگ قهرمانان. در 1 می 2005 روی پاس رونالدینیو اولین گلش را به ثمر رساند و در آن زمان به جوانترین بازیکن گلزن بارسلونا تبدیل شد.

در تولد 18 سالگی اش اولین قراردادش را با تیم اصلی امضا کرد و مبغ فسخ قراردادش به 150 میلیون یورو رسید. این قرارداد تا سال 2010 بود. بعد از بازی درخشان در مقابل یوونتوس فابیو کاپلو، کاپلو خواستار انتقال قرضی وی شد و بعد از آن اینتر خواهان به خدمت گرفتن مسی شد اما بارسلونا موافقت نکرد و قرارداد مسی را تا سال 2014 تمدید کرد.
او در ابتدا شماره 19 را بر تن کرد و پس از مدتی خودش را به عنوان وینگر راست اصلی تیم جا انداخت و به همراه اتوئو و رونالدینیو مثلث مرگبار بارسلونا را شکل داد. او در بازی های زیادی به میدان رفت از جمله در اولین ال کلاسیکو اش در 19 نوامبر. او  در مسابقات لیگ قهرمانان هم حضور داشت ولی در بازی در مقابل چلسی مصدوم شد و تا فینال مسابقات نتواسنت بازی کند. در فینال هم فرصت حضور در بازی را نیافت و بعد از قهرمانی به خاطر اینکه بازی نکرده بود در جشن قهرمانی تیم شرکت نکرد. در فصل 07-2006 خودش را به عنوان یکی از بهترین های جهان مطرح کرد اما در آن فصل به مصدومیتی سه ماهه از میادین دور شد. در مارچ 2007 اولین هتریکش در کلاسیکو را ثبت کرد.

در آن روز ها خیلی ها او را با مارادونا مقایسه می کردند و او با گل هایی که شبیه مارادونا به ثمر رساند نشان داد شبیه مارادونا است. گل بازی در مقابل ختافه در کوپا دل ری که توپ را از میانه زمین برداشت  و  60 متر را طی کرد و همه را دریبل زد و توپ را وارد دروازه کرد همه را یاد گل قرن، گل مارادونا در یک چهارم جام جهانی 1986 انداخت. سه هفته بعد او در لیگ گلی به اسپانیول با دست زد که همه را یاد گل مارادونا به انگلستان انداخت. گل دست خدا مارادونا. با افت رونالدینیو او در 20 سالگی به ستاره اصلی تیم تبدیل شد و در سال 2007 به عنوان سومین بازیکن برتر دنیا بعد از کاکا و رونالدو انتخاب شد.

 رده ملی:
در رده ملی او قادر بود برای تیم های ملی اسپانیا و آرژنتین به میدان برود اما پیشنهاد ماتادور ها را رد کرn و برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت. او در تیم ملی زیر 20 سال آرژانتین عضویت داشت. او در سال 2005 یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان بود که در هلند قهرمان آن مسابقات شده‌بودند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و هم‌چنین بهترین گلزن شد.

 
 
 
مسی اولین بازی خودش را در رده بزرگسالان مقابل تیم ملی مجارستان زمانی که 18 سال داشت در 17 اوت 2005 انجام داد. او در دقیقه 63 به زمین بازی آمد ولی داور بازی، مارکوس مرک او را در دقیقه 65 به‌خاطر ضربه زدن به مدافع مجارستان، ویلموش وانکزاک از زمین بازی اخراج کرد. هر چند مدافع مجارستان پیراهن مسی را می‌کشید. این تصمیم بحث برانگیز بود و مارادونا نیز ادعا کرد که این تصمیم داور از پیش برنامه‌ریزی شده بود. مسی دوباره در روز 3 سپتامبر در بازی با پاراگوئه در مقدماتی جام جهانی آلمان در ترکیب تیم قرار گرفت و در نهایت بازی با نتیجه 1-0 به سود آرژانتین به پایان رسید. او پیش از این بازی گفته بود: مدت حضورم در بازی اول بسیار کوتاه بود، این بازی برای من بازی اول محسوب می‌شود. او دومین بازی خود را برای آرژانتین در برابر پرو انجام داد. پس از این بازی، پکرمن، سرمربی وقت آرژانتین، مسی را «جواهر» نامید.

مسی در جام جهانی 2010 کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود و علی رغم بازی های خوب آرژانتین و ضعیف مسی، آرژانتین در مرحله یک هشتم با شکست 4 بر در مقابل آلمان حذف شد تا مسی نتواند خودش را به رکورد های مارادونا در تیم ملی برساند. در طول چهار سال تا جام جهانی بعد مسی بازی های متوسطی را از خود در تیم ملی ارائه داد و برخی او را به کم کاری متهم کردند. در کوپا سال 2011 که در آرژانتین برگزار شد به همراه آرژانتین نتایج خوبی کسب نکرد و به اروگوئه قهرمان مسابقات باخت و حذف شد. مهمترین اتفاق در رده ملی برای مسی به جام جهانی 2014 می رسد جایی که با شکست تمامی حریفان با آلبی سالسته روانه فینال مسابقات شد اما بازهم طالع نحس آلمان جلوی لیونل مسی را گرفت و مسی علی رغم اینکه بهترین بازیکن تورنمنت شد نتوانست با آرژانتین قهرمان جهان شود. درست یکسال بعد در مسابقات کوپا 2015 شیلی مسی بازهم به همراه آلبی سالسته به فینال رسید اما سیه روزی های مسی در تیم ملی تمامی نداشت و آرژانتین در ضربات پنالتی مغلوب شیلی میزبان شد.
زندگی شخصی:
از سال 2008 و در سن 20 سالگی مسی با آنتولا رکوزا نامزد است. او آنتولا را از 5 سالگی می شناسد او دختر خاله ی یکی از دوستانش در روزاریو است. مسی و آنتولا دو پسر دارند. تیاگو در سال 2012 به دنیا آمد و ماتیاس در سال 2015 به دنیا آمده است. او برای جشن گرفتن اولین بارداری همسرش در بازی با اکوادور بعد از گل توپ را زیر لباسش قرار داد. نام پسرش و جای دست او روی ماهیچه دوقلو پای چپش تتو شده است و صورت مادربزرگش روی شانه است تتو شده است. شاید تنها مشکل زندگی مسی، مشکل او و مدیربرنامه هایش که پدرش است فرار مالیاتی در این چند سال اخیر باشد.لیونل مسی که به فرار  از پرداخت مالیات 4.1 میلیون یورویی که مربوط به سال های 2007 تا 2009 بود متهم شده بود در 26 سپتامبر 2015 از این اتهام مبرا شدو پدرش به 18 ماه زندان محکوم شد، اما پس از گذشت تنها چند روز پس از این رای دادگاه، نماینده دولت در دادگاه درخواست22 ماه زندانی را برای مسی طلب کرد و کماکان این ماجراها ادامه دارد.

 
 
 
موراد ویژه:
لیونل مسی در هفته دوازدهم رقابت های لالیگا اسپانیا در فصل 2014/15، با ثمر رساندن 3 گل مقابل سویا رکورد گلزنی در تاریخ لالیگا را جابجا کرد. لیونل مسی تا تاریخ 24 نوامبر سال 2014، 253 گل برای بارسلونا در لالیگا به ثمر رسانده است و خود را به عنوان بهترین گلزن این رقابت ها معرفی کرده است که بعید است تا سالیان سالها کسی بتواند رکورد او را بشکند.
 
 
در سال 2012 لیونل مسی موفق به ثمر رساندن 91 گل در یک فصل از رقابت های فوتبال شد و به این ترتیب رکورد گرد کولر اسطوره فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ در این زمینه را از آن خود نمود.
 
 
مسی در مراسم توپ طلای سال 2015 با کسب 41.33 رای پنجمین توپ طلایش  را کسب کرد. وی برای کسب این جایزه با کریستیانو رونالدو و نیمار رقابت می کرد.
 
در روز 27 مهٔ 2012، توییتی از سوی شبکه فاکس اسپورتز  آمریکا تنها برای 55 ثانیه در صفحهٔ اختصاصی این شبکه در توییتر قرار گرفت که خبر مرگ مسی را اعلام کرد؛ اما مسوؤلان فاکس بلافاصله این توییت را پاک کردند. متن این توییت این بود:با تاسف باید اعلام کنیم که لیونل مسی در هنگام تمرینات، به دلیل ایست قلبی درگذشته است. خدا مسی را بیامرزد.
 
مسی علاوه بر کمک هایی که به یونیسف می کند. یک بیناید خیریه به نام خودش دارد که به سلامتی، تحصیل و ورزش کودکان می پردازد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    5,247 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 اردیبهشت 1396

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir