ساندار پیچای

+2
ساندار پیچای
زندگی نامه:
پیچای سونداراراجان در ۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ ‏در شهر چنای در ایالت تامیل نادو در جنوب هند متولد شد. او به همراه پدر، مادر و برادر کوچکترش در یک آپارتمان دو اتاق‎خوابه زندگی می‎کرد. خانوادهٔ وی تلویزیون و ماشین نداشتند و برای رفت و آمد یا به طور جمعی از موتور اسکوتر و یا از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می‎کردند.

مادرش پیش از به دنیا آمدن فرزندانش تندنویس و پدرش مهندس برق بود که برای یک شرکت خوشه‌ای انگلیسی به نام «شرکت جنرال الکتریک» که با جنرال الکتریک امریکا متفاوت است کار می‎کرد و یک کارخانه سازندهٔ قطعات الکترونیکی را اداره می‎نمود. این پدرش بود که با تعریف کردن از اتفاقات روزانه از محل کار و نیز مشکلات کاری خود او را با فن‎آوری آشنا کرد. اما شگفتی‎های فن‎آوری زمانی پیچای را به خود جذب کردند که خانواده‎اش برای اولین بار صاحب تلفن شد. او در این هنگام فقط ۱۲ سال داشت و متوجه شد که می‎تواند همهٔ شماره‎هایی را که گرفته، به راحتی به یاد بیاورد، ولی نمی‎دانست که این توانایی دقیقاً چه کاربردی خواهد داشت.
 
دوران تحصیل:
پیچای مدرک کارشناسی خود را در مهندسی متالورژی از مؤسسه فناوری هند کاراگپور دریافت کرد و موفق به دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه استنفورد شد. پدرش برای پرداخت مخارج سفر تحصیلی پیچای به آمریکا تقاضای وام نمود که وقتی این تقاضا رد شد، مخارج این سفر را از پس‎انداز خانواده پرداخت کرد. هزینهٔ این سفر بیش از حقوق یک سال کار وی بود.
پس از علاقمند شدن اش به علوم کامپیوتری، و ساخت اولین نرم افزار خود که یک بازی شطرنج بود، به سراغ دانشکده فناوری خاراگپور رفت. موفقیتی که در همان موسسه به دست آورد، باعث شد تا بتواند در دانشگاه استنفورد بورس تحصیلی دریافت کند.
 پیچای همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علم مواد از دانشگاه استنفورد و مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (ام‌بی‌ای) خود را از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا دریافت نمود.
 
 
شغل ابتدایی:
پیچای همچنین سابقه کار در مؤسسه مکنزی و شرکا را نیز داشته است. او در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست و به عنوان مدیر محصول، مدیر تیم نوآوری پروژه گوگل کروم مشغول به کار شد. علاوه بر این ساندار پیچای در پروژه‌هایی چون نوار ابزار گوگل، جستجو داخل صفحه سیستم عامل، بسته گوگل، وسیله کاربردی، افزونه فایرفاکس، و اپلیکیشن‌های جی میل و نقشه گوگل نیز دارای نقش کلیدی بوده است. در سال ۲۰۱۱ توئیتر قصد استخدام او را داشت، که گوگل با پیشنهادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار وی را از رفتن به توئیتر منصرف نمود.
 
 
گوگل:
در اولین کارش پس از پیوستن به گوگل به تیم کوچکی ملحق شد که روی تولبار جستجو کار می‌کرد و به کاربران دسترسی ساده‌تر به جستجوگر گوگل را ارائه می داد. این ایده پیچای بود که باعث شد تا گوگل مرورگر مخصوص خود یعنی کروم را بسازد. لری پیج و سرگی برین هم موافق این مرورگر بودند ولی مدیر عامل گوگل در آن زمان یعنی اریک اشمیت مخالف بود و معتقد بود که پروژه مرورگر یک انحراف پرهزینه از برنامه‌های گوگل است. به هر حال امروز می‌دانیم که کروم یک پروژه موفقیت آمیز بوده و ۴۵ درصد از سهم وب‌گردی دنیا را به خود اختصاص داده است.
این ایده پیچای بود که باعث شد تا گوگل مرورگر مخصوص خود یعنی کروم را بسازد

پیچای به توسعه سیستم عامل کروم برای لپ‌تاپ‌ها هم کمک کرد. سیستم عاملی که تاکید زیادی روی نگهداری اطلاعات روی فضای ابری بجای درایوهای رایانه‌ دارد. در حال حاضر سیستم عامل کروم روی کروم‌بوک‌های ارزان قیمت گوگل که در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند نصب شده است. همچنین او بر پروژه‌های مهم گوگل مثل Gmail ،Google Drive و Google Maps‌ نظارت داشته است.

در سال ۲۰۱۳ کار بزرگ دیگری به او محول شد. نظارت بر سیستم عامل اندروید که از یک سیستم عامل عادی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل به به پلت فرمی برای ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ ها، خودروها و سیستم‌های پرداخت تبدیل می‌شد. اقدامات مربوط به گسترش پلتفرم اندروید هنوز هم در حال انجام است ولی پیچای درصدد است تا گوشی‌های هوشمند اندرویدی پایین رده را هم در بازارهای نوظهور گسترش دهد.

ارتقای او به سمت مدیریت محصولات در گوگل باعث شد تا عملا تبدیل به دست راست لری پیج شود. او تمامی اقدامات روزانه گوگل را در زمینه محصولات مهم از جمله نقشه‌ها، جستجو و تبلیغات بعلاوه تلاش‌های جدید گوگل از جمله Google Photos و گوگل ناو را زیر نظر دارد. پیچای همچنین تبدیل به چهره عمومی گوگل طی دو سال گذشته شده است و اجرای مراسم‌های گوگل از جمله کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان را برعهده داشته است.
تحلیل‌گران معتقدند که ارتقای پیچای به سمت مدیر عاملی گوگل، تاکتیکی از سوی لری پیج و سرگی برین برای حفظ او در مانتن ویو است.

موفقیت‌های ساندار پیچای باعث شده تا سایر شرکت‌های فناوری نیز به او علاقه‌مند شوند. در سال ۲۰۱۱ طبق شایعات توییتر در تلاش بود تا ساندار پیچای را به سمت قائم مقام محصولات منصوب کند. ماه گذشته نیز تِک کرانچ از او بعنوان یکی از ۱۳ نفری نام برد که می‌توانند به عنوان مدیر عامل توییتر برگزیده شوند. شاید جالب باشد که بدانید نام او بعنوان جانشین استیو بالمر بعنوان مدیر عامل بعدی مایکروسافت مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود ولی در نهایت هموطن او ساتیا نادلا به این سمت منصوب شد. تحلیل‌گران از جمله ویلیام برد معتقدند که ارتقای پیچای به سمت مدیر عاملی گوگل تاکتیکی از سوی لری پیج و سرگی برین برای حفظ ساندار پیچای در مانتن ویو است.
 
 موارد ویژه:
شیوه مدیریتی ساندار پیچای به چه شکل است؟ طبق گزارش‌ها او فردی همدل، حامی کارمندان و دارای زبانی نرم است. او از برخورد فاصله می‌گیرد و همکاری را ترجیح می‌دهد. او بجای درگیر شدن در نزاع‌ها از آنها فاصله می‌گیرد. پیچای توانایی بالایی در برقراری ارتباط دارد و همیشه مطمئن می‌شود که همه اعضای تیمش هدف ماموریت‌ها را بخوبی درک کرده‌اند. یکی از دلایلی که لری پیج به ساندار پیچای علاقه زیادی دارد این است که پیچای معمولا نقش مفسر را برای پیج باز می‌کند و با صراحت لهجه‌ای که دارد بخوبی سایر اعضای تیم را در مورد خواسته‌های پیج آگاه می‌کند.
 
از همان ابتدا، ساندار حافظه خوبی برای به خاطر سپردن اعداد داشت. وی می توانست هر شماره تلفنی که یک بار با آن تماس برقرار کرده را به خاطر سپرده و بعدا دوباره از طریق تلفن به آنها زنگ بزند. وی هنوز هم استعداد و حافظه عالی اش را در جلسات کاری به رخ همکارانش می کشد.
 
پس از علاقمند شدن اش به علوم کامپیوتری، و ساخت اولین نرم افزار خود که یک بازی شطرنج بود، به سراغ دانشکده فناوری خاراگپور رفت. موفقیتی که در همان موسسه به دست آورد، باعث شد تا بتواند در دانشگاه استنفورد بورس تحصیلی دریافت کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,265 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 خرداد 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir