المر آمبروز اسپری

0
المر آمبروز اسپری
المر آمبروز اسپری ، پدر (12 اکتبر 1860 - 16 ژوئن 1930) مخترع و کارآفرین آمریکایی بود ، مشهورترین فرد به عنوان یک مخترع ، با هرمان آنشوتس-کامپف از پیراهن پیراهن. قطب نماها و تثبیت کننده های وی توسط نیروی دریایی ایالات متحده به کار گرفته شد و در هر دو جنگ جهانی مورد استفاده قرار گرفت. وی همچنین با شرکت های ژاپنی و دولت ژاپن همکاری نزدیک داشت و پس از مرگ وی با زندگینامه ای به افتخار وی مفتخر شد. 
زندگینامه

اسپری در 12 اکتبر 1860 در سینسیناتوس نیویورک از استفان دکاتور اسپری و مری بورست متولد شد. وی از نژاد انگلیسی بود. خانواده وی از دهه 1600 در شمال شرقی ایالات متحده فعلی بودند و اولین جد آمریکایی وی یک استعمارگر انگلیسی به نام ریچارد اسپری بود.مادرش روز بعد ، به دلیل عوارض ناشی از تولد ، درگذشت.

به نظر می رسید که او یک موهبت طبیعی برای اختراع دارد. داستان از این قرار است که وی در حالی که تنها شش سال داشت رنده ترب کوهی را برای کمک به مادربزرگش در آشپزخانه اختراع کرد. او در مدرسه عادی و آموزش دولتی تحصیل کرد و پس از آن دو سال در دانشگاه کرنل تحصیل کرد و در آنجا به دینام علاقه مند شد. او زود دانشگاه را ترک کرد و برای راه اندازی شرکت خود به شیکاگو رفت. شركت الكتريكي اسپري كه لامپ هاي قوسي و قوسي ساخته است. این اولین شرکت از هشت شرکتی است که اسپری در طول زندگی خود شروع به کار کرد.

در سال 1890 ، شخصی به نام G.M. هاپکینز اولین ژیروسکوپ الکتریکی را اختراع کرد که در واقع دیسک سوار شده بر روی پایه است به گونه ای که با وجود حرکات پایه خود در یک موقعیت ثابت باقی می ماند. اسپری دید که این دستگاه ممکن است برای جایگزینی قطب نمای مغناطیسی استفاده شود ، که به دلیل تداخل مغناطیسی فلز ، برای ناوبری در کشتی های فولادی کارایی خوبی نداشت. پس از سالها آزمایش ، اسپری یک سیستم ژیرکامپاس کاربردی ایجاد کرد ، دستگاه ناوبری غیرقابل نفوذ در برابر نوسانات مغناطیسی ناشی از خود کشتی.

 

 
 

 


تا سال 1908 ، اسپری امتیاز شرکت خود را ثبت کرد و شرکت ژیروسکوپ اسپری را در بروکلین ، نیویورک تاسیس کرد. تا سال 1911 ، نیروی دریایی ایالات متحده جیروسکوپ را در یکی از کشتی های خود نصب کرد و با شروع جنگ جهانی اول ، نیروی دریایی از این دستگاه در همه کشتی های خود استفاده می کرد. در اختراع دیگری برای تلاش های جنگی ، اسپری وسیله ای ایجاد کرد که او را "Metal Mike" نامید ، اولین سیستم فرمان خلبان اتوماتیک با هدایت ژیروسکوپ است که برای نگه داشتن کشتی در مسیر مشخص و بدون نظارت انسان طراحی شده است. در سال 1915 ، او همچنین لامپ های قوسیبا شدت بالا را که به عنوان نورافکن استفاده می شود ، توسط ارتش و نیروی دریایی معرفی کرد.

 

 
 

 



از طریق جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم ، شرکت Sperry با افزایش تقاضای نظامی برای دستگاه های فن آوری خود ، گسترش یافت. اسپری همچنین از ژیروسکوپ برای هواپیماهای نیروی هوایی استفاده کرد. او دستگاه های بیشتری را برای هواپیماها اختراع کرد و یکی از آنها را با ایجاد "افق مصنوعی" به پروازها ، امکان پرواز در ابرهای سنگین را داد. شرکت وی همچنین سیستم های راداری ابتکاری ایجاد کرده و سیستم های برخاست و فرود خودکار را معرفی کرده است.

علاوه بر همه اختراعات شگفت انگیزی که المر اسپری برای ناوبری هوایی و دریایی ایجاد کرد ، او طیف وسیعی از دستگاه ها را برای استفاده غیرنظامی مانند انواع جدید روشنایی خیابان ، واگن برقی ، اتومبیل برقی ، ماشین آلات معدن جدید نیز اختراع و به ثبت رساند. ، وسایل ایمنی راه آهن و حتی یک سیستم روشنایی برای فرافکنی تصویر متحرک. اما این به خاطر مشارکت های او در ناوبری مدرن است که همیشه او را به یاد می آورند ، به ویژه توسط افرادی که در ناوبری دریایی شرکت می کنند. در واقع ، نیروی دریایی او چنان مورد احترام بود که پس از مرگ او ، مناقصه زیردریایی کلاس Fulton ، USS Sperry را به نام او نامیدند.


وی اولین اتومبیل ساخت آمریکا را در سال 1896 در پاریس رانندگی کرد.
در سال 1900 اسپری یک آزمایشگاه الکتروشیمیایی در واشنگتن دی سی تأسیس کرد ، جایی که او و همکارش ، کلیفتون تاونشند ، فرایندی را برای تولید "سود سودآور" ایجاد کردند و فرآیند بازیابی قلع از قراضه فلزرا کشف کردند. اسپری با موتورهای دیزلی و قطب نما های ژیروسکوپی و تثبیت کننده های ژیروسکوپی برای کشتی ها و هواپیماها آزمایش کرد. کار اسپری در نهایت منجر به ژیروسکوپ شد که بتواند جای قطب نمای مغناطیسی را بگیرد.

 

 
 

 



در سال 1910 او شرکت Sperry Gyroscope را بر اساس همین نوآوری در بروکلین نیویورک تاسیس کرد. اولین ژیروسکوپ ناوبری وی در همان سال در USS Delaware (BB-28) آزمایش شد. در طول هر دو جنگ جهانی ، شرکت اسپری از تقاضای نظامی برای ژیروسکوپ سود برد.

از فناوری وی در اژدرها ، کشتی ها ، هواپیماها و فضاپیماها استفاده شد. اسپری به دستگاههای مرتبط مانند بمبگذاری ، کنترل آتش ، رادار و برخاستن و فرود خودکار نقل مکان کرد. 
در سال 1914 وی به دلیل تثبیت کننده هواپیمای خود جایزه ای را از Aero Club فرانسه بدست آورد. در همان سال نیز به وی مدال موسسه فرانکلین اعطا شد.در سال 1918 او یک چراغ قوس با شدت بالا تولید کرد که پس از راه اندازی هشت شرکت و گرفتن بیش از 400 اختراع ثبت شده توسط ارتش و نیروی دریایی به عنوان نورافکن مورد استفاده قرار گرفت.

 مرگ
در سال 1923 ، پسرش ، لارنس بورست اسپری (1923-1892) در دریای شمال در اثر سقوط هواپیمایی با طرح خودش درگذشت. در ژانویه 1929 او شرکت ژیروسکوپ خود را به هواپیمایی آمریکای شمالی فروخت. سال بعد همسرش در 31 مارس ، در هاوانا ، کوبا درگذشت. وی در 16 ژوئن 1930 در بیمارستان سنت جان در بروکلین ، نیویورک در اثر عوارض ناشی از برداشتن سنگ صفرا شش هفته قبل درگذشت. او 69 ساله بود.

وی یکی از اعضای گروه های زیر بود:

      بنیانگذار و عضو منشور موسسه مهندسان برق آمریکا
      بنیانگذار و عضو منشور انجمن الکتروشیمیایی آمریکا
      انجمن آمریکایی پیشرفت علم
      انجمن فیزیکی آمریکا
      انجمن مهندسان مکانیک آمریکا
      انجمن مهندسان دریایی و مهندسین دریایی
      انجمن برق نیویورک
      انستیتوی نفت آمریکا
      ادیسون پیشگامان
      انجمن ملی هوانوردی
      Aero Club آمریکا
      باشگاه مهندسان
      انجمن ملی برق الکتریکی
      موسسه فرانکلین
      جامعه ژاپن
      مدیر موزه هنرهای صلح آمیز

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,500 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 اسفند 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir