ترور بایلیس

0
ترور بایلیس
ترور گراهام بایلیس(13 مه 1937 - 5 مارس 2018) مخترع انگلیسی بود که بیشتر به خاطر رادیو Wind up شناخته می شود. رادیو به جای اینکه به باتری ها یا منبع الکتریکی خارجی متکی باشد ، توسط کاربر در حال چرخش لنگ است. این انرژی را در یک فنر ذخیره می کند و سپس یک ژنراتور الکتریکی را هدایت می کند. بایلیس آن را در پاسخ به نیاز به انتقال اطلاعات در مورد ایدز به "مردم آفریقا" ابداع کرد. او شرکتی را به نام خود اداره کرد که مختص کمک به مخترعان برای توسعه و محافظت از ایده هایشان و یافتن راهی به بازار بود.

اولین کار او در آزمایشگاه مکانیک خاک در Southall بود که در آنجا یک تنظیم روز آزاد او را قادر به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک و سازه در یک کالج فنی محلی کرد.
شناگر مشتاق ، در سن 15 سالگی برای بریتانیا بزرگ شنا کرد ؛او به سختی موفق به حضور در بازی های المپیک تابستانی 1956 نشد.در سال 1959 ، بایلیس خدمات ملی خود را به عنوان مربی تربیت بدنی با هنگ سلطنتی ساسکس آغاز کرد و در این مدت برای ارتش و خدمات شاهنشاهی شنا کرد. هنگامی که او ارتش را ترک کرد ، با استخرهای Purley استخدام شد ، شرکتی که اولین استخرهای شنای آزاد را ایجاد کرد. در ابتدا او در یک نقش فروش کار می کرد ، اما بعداً به تحقیق و توسعه روی آورد.
مهارت شنا کردن او را قادر ساخت تا استخرها را به نمایش بگذارد و جمعیت را در نمایشگاه ها جلب کند ، و این منجر به تشکیل شرکت نمایش آبزی خود به عنوان شناگر حرفه ای ، مجری شیرین کاری و سرگرمی شد ، که غواصی های بالایی را در یک مخزن طرف شیشه انجام می داد. او با پول به دست آمده از هنرپیشگی زیر آب در سیرک برلین ، استخرهای Shotline Steel را تأسیس کرد ، شرکتی که استخرهای شنا را به مدارس می رساند.

اختراع حرفه
کار بایلیس به عنوان یک آدم بدلکار ، او را در معرض نیازهای افراد معلول قرار داد ، از طریق همکارانی که جراحاتشان به کار حرفه ای آنها ختم شده بود. تا سال 1985 ، این مشارکت او را واداشت تا طیف وسیعی از محصولات را برای معلولان بنام Orange Aids اختراع و توسعه دهد.
در اواخر دهه 1980 یا اوایل دهه 1990 ، بایلیس یک برنامه تلویزیونی در مورد شیوع ایدز در آفریقا دید و فهمید که راهی برای جلوگیری از شیوع بیماری ، آموزش و انتشار اطلاعات از طریق رادیو است. . در عرض 30 دقیقه ، او اولین نمونه از معروف ترین اختراع خود ، رادیوی بادگیر را جمع آوری کرد. نمونه اولیه شامل یک رادیو ترانزیستور کوچک ، یک موتور الکتریکی از یک ماشین اسباب بازی و مکانیزم ساعت از جعبه موسیقی بود. بایلیس اولین حق ثبت اختراع خود را در سال 1992 ثبت کرد.
در حالی که نمونه اولیه به خوبی کار می کرد ، بایلیس تلاش می کرد تا شریک تولید خود را پیدا کند. نقطه عطف در سال 1994 زمانی رخ داد كه نمونه اولیه وی در فیلمی تولید شده توسط لیز تاكر برای برنامه تلویزیونی BBC فردا در دنیای بی بی سی به نمایش درآمد كه منجر به آمدن یك سرمایه گذار برای تهیه پشتیبان محصول شد. او با پول سرمایه گذاران شرکتی به نام Freeplay Energy تاسیس کرد. در سال 1996 ، به رادیو Freeplay جوایز طراحی BBC برای بهترین محصول و بهترین طراحی اهدا شد.در همان سال بایلیس در ضیافت ایالتی با ملکه الیزابت دوم و نلسون ماندلا ملاقات کرد و همچنین برای تهیه مستندی در مورد زندگی وی با سرویس تلویزیون هلند به آفریقا سفر کرد. وی در همان سال جایزه جهانی چشم انداز ابتکار عمل را دریافت کرد.

 

 
 

 


سال 1997 شاهد تولید نسل جدید رادیو Freeplay در آفریقای جنوبی ، مدل کوچکتر و ارزانتری بود که برای بازار مصرف غربی طراحی شده و از سلول های قابل شارژ با ژنراتور میل لنگ عمومی استفاده می کند.
در طول دهه 1990 ، بایلیس همچنین به طور منظم در برنامه صبحانه کانال 4 ، صبحانه بزرگ بود.
در سال 2001 ، بایلیس 100 مایل پیاده روی در صحرای نامیب را به اتمام رساند ، کفش های برقی خود را به نمایش گذاشت و برای گروه مشاوره مین جمع آوری پول کرد. "کفش های برقی" که با همکاری آژانس ارزیابی و تحقیقات دفاعی انگلستان ساخته شده است ، از تماس های پیزوالکتریک در پاشنه پا برای شارژ باتری کوچک استفاده می کند که می تواند برای کار با گیرنده رادیویی یا تلفن همراه استفاده شود.
بایلیس بنیاد Trevor Baylis را برای "ارتقا the فعالیت اختراع با تشویق و حمایت از مخترعین و مهندسان" تاسیس کرد. این امر در سپتامبر 2002 منجر به تشکیل شرکت "Trevor Baylis Brands PLC" شد که مشارکت و خدمات حرفه ای مخترعین را فراهم می کرد تا بتواند اصالت ایده های خود را ثابت کند ، از آنها ثبت اختراع کند یا از آنها محافظت کند و محصولات خود را به بازار عرضه کند. . هدف اصلی این شرکت تأمین توافق نامه های مجوز برای مخترعان بود ، اما همچنین ایجاد شرکت های جدید در مورد ایده های خوب را نیز در نظر گرفت. این شرکت در ریچموند ، لندن مستقر بود. در سال 2013 گزارش شد که این شرکت از نظر اقتصادی در تلاش است و اساساً به دارایی شخصی بایلیس برای ادامه کار خود متکی است. چند ماه پس از مرگ وی ، Trevor Baylis Brands PLC ورشکسته شد و در اوایل سال 2019 تجارت آن متوقف شد.

زندگی شخصی
سالها بایلیس در جزیره مارماهی پای رودخانه تیمز زندگی می کرد. او به طور مرتب در هتل جزیره مارماهی ها در اجراهای جاز شرکت می کرد. او یک سیگاری سیگار بود و در سال 1999 ، جایزه بهترین سیگار کشیدن لوله را از شورای لوله کش بریتانیا دریافت کرد.در مارس 2010 ، بایلیس اظهار داشت كه وی در سن 5 سالگی توسط یك كلیسای انگلیس مورد سو ab استفاده جنسی قرار گرفت.این موضوع در زندگی نامه 1999 او ، این ساعت را نیز بیان کرده است.
در سال 2013 گزارش شد که بایلیس در مشکلات مالی به سر می برد و در فقر نسبی به سر می برد ، زیرا از تجارت تجاری اختراع خود برای تولید پول کم درآمد کسب کرده بود و پس از مهندسی مجدد محصول توسط شرکای شرکت خود ، کنترل قانونی خود را از دست داده بود ، و او به عنوان سخنران انگیزشی بعد از شام به درآمد اندک اعتماد می کرد.
وی در 5 مارس 2018 در سن 80 سالگی پس از سقوط در مسیری در جزیره مارماهی ، که در سالهای آخر بیماری کرون مبتلا بود ، درگذشت. پس از مرگ او مجرد بود و زندگی در همسایگان نداشت. در 13 مارس 2018 مراسم خاکسپاری در Crematorium Mortlake برگزار شد ، جایی که جسد او در تابوت تازه ای به نام رادیوی بادگیر ساخته شده سوزانده شد.

 

 
 

 


جوایز و افتخارات
Baylis بعنوان یک افسر نشان امپراتوری بریتانیا (OBE) برای خدمات بشردوستانه در افتخارات تولد 1997 منصوب شد ، و یک فرمانده سفارش امپراتوری انگلیس (CBE) در افتخارات سال نو 2015 برای خدمات به روشنفکران دارایی.به بایلیس 11 درجه افتخاری از دانشگاههای انگلستان اعطا شد.وی دکترای افتخاری را از دانشگاه هریوت وات در سال 2003 ، دانشگاه لیدز متروپولیتن در سال 2005 دریافت کرد.و دانشگاه نورتهمپتون در سال 2009.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    656 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 دی 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir