کاملا هریس

0
کاملا هریس

کاملا دِوی هریس (انگلیسی: Kamala Devi Harris‎[۱]/ˈkɑ:mələ/ KAH-mə-lə؛ زادهٔ ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴) معاون رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا است که از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ شروع به کار خواهد کرد. او اولین معاون رئیس‌جمهورِ زن و اولین معاون رئیس‌جمهور رنگین‌پوست این کشور به‌شمار می‌رود. هریس از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. او که از اعضای حزب دموکرات است، دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافت.

هریس پیشتر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به عنوان ۲۷امین دادستان ناحیه سانفرانسیسکو فعالیت کرده، سپس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان ۳۲امین دادستان کل ایالت کالیفرنیا فعالیت کرد. در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای سنا باراک اوباما و جو بایدن، از وی حمایت کردند.

در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ رسماً فعالیت کارزار انتخاباتی خود را برای نمایندگی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. مدت کوتاهی نامزد پیشتاز این رقابت بود تا این که در ۳ دسامبر ۲۰۱۹ به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد. او توسط جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات آمریکا به عنوان معاون‌اول پیشنهادی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد.

اوایل زندگی (۱۹۶۴–۱۹۹۰)

هریس متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴ در اوکلند، کالیفرنیا است.مادرش شیامالا گوپالان زیست‌شناسی بود که کارش روی ژن گیرنده پروژسترون انگیزه بخش کار در زمینه پژوهش سرطان پستان شد.او در سال ۱۹۵۸ در ۱۹ سالگی از هند به آمریکا آمد و به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی تغذیه و غدد درون‌ریز و متابولیسم در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی شروع به تحصیل کرد؛ او در سال ۱۹۶۴ پی اچ دی خود را دریافت کرد.پدرش دانلد جی. هریس، استاد بازنشسته اقتصاد در دانشگاه استنفورد، که اهل جاماییکای بریتانیا بود در سال ۱۹۶۱ برای تحصیل وارد یوسی برکلی شد و در سال ۱۹۶۶ پی اچ دی اقتصاد گرفت.

هریس به همراه خواهر کوچکش، مایا، در برکلی، کالیفرنیا زندگی کرد،مدت کوتاهی را در مرکز برکلی و سپس در یک خانه دوبلکس در راه بنکرافت در غرب برکلی، ناحیه ای که جمعیت شایان توجه سیاهپوست داشت.

 

 
 

 

خانه کودکی هریس در برکلی

یکی از همسایه‌ها مرتباً دختران هریس را به کلیسای سیاه در اوکلند می‌برد و آنها در آنجا در گروه کر کودکان آواز می‌خواندند.مادرشان آن‌ها را با اساطیر هندو آشنا کرد و آن‌ها را به یک معبد هندو در نزدیکی شان می‌برد، که او گاه گاهی در آن آواز می‌خواند.

او و خواهرش در کودکی بارها با خانواده مادرش در مدرس (چنای کنونی) دیدار کردند.او می‌گوید تأثیر زیادی از پدربزرگش پی.وی. گوپالان گرفته‌است. گوپالان یکی از نخبگان طبقه ممتاز برهمین و کارمند بازنشسته دولت هند بود؛ دیدگاه‌های ترقی خواهانۀ او در زمینه دمکراسی و حقوق زنان هریس را تحت تأثیر قرار داد. هریس در بزرگسالی همچنان با خاله‌ها و دایی‌هایش در هند ارتباطش را حفظ کرده‌است. او همچنین از خانواده پدریش در جاماییکا بازدید کرده‌است.

وقتی هریس هفت ساله بود والدینش از یکدیگر جدا شدند. او گفته وقتی با خواهرش در آخر هفته‌ها به دیدار پدرشان در پالو آلتو، کالیفرنیا می‌رفتند از آنجا که سیاهپوست بودند اجازه نداشتند با بقیه بچه‌ها در محله بازی کنند. هریس در دوازده سالگی به همراه مادر و خواهرش به مونترآل، استان کبک، کانادا، نقل مکان کردند. مادرش یک سمت پژوهشی و آموزشی در بیمارستان عمومی یهودی وابسته به دانشگاه مک‌گیل را پذیرفته بود.او در یک مدرسه فرانسوی زبان تحصیل کرد،و سپس در سال ۱۹۸۱ از دبیرستان وستمونت در وستمونت، کبک، فارغ‌التحصیل شد.

وی فارغ‌التحصیل دانشگاه هوارد و دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوق هیستینگز است. در دهه ۹۰، در دفتر دادستان ناحیه ای سانفرانسیسکو و دفتر دادستان شهری سانفرانسیسکو مشغول به کار بوده. در سال ۲۰۰۴، به عنوان دادستان ناحیهٔ سانفرانسیسکو انتخاب شد. هریس در انتخابات دادستانی کل ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ پیروز شد و در سال ۲۰۱۴ با اختلاف زیاد دوباره انتخاب شد.

 

 
 

 

فعالیت‌های آغازین

هریس از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ به عنوان قائم مقام دادستان ناحیه‌ای در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا، فعالیت می‌کرد. او می‌گوید خواهان کار در زمینهٔ اجرای قانون بود چرا که می‌خواست «جایی باشد که تصمیمات گرفته می‌شوند.».

دادستان ناحیه‌ای سان فرانسیسکو

هریس در انتخابات سال ۲۰۰۳ دادستان ناحیه ای شهر و شهرستان سان فرانسیسکو را که دو دوره بود در این مقام حضور داشت شکست داد.

در دوره ای که هریس دادستان ناحیه ای سان فرانسیسکو بود نرخ محکومیت‌ها به خاطر جنایت از ۵۲٪ در سال ۲۰۰۳ به ۶۷٪ در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت که بیشترین میزان در طول یک دهه بود، نرخ محکومیت‌ها برای قتل ۸۵٪ بود و محکومیت‌ها برای قاچاقچیان مواد مخدر از ۵۶٪ به ۷۴٪ افزایش یافت.این آمار تنها نشان دهندهٔ محکومیت‌ها در محاکمه هاست در حالی که هریس بسیاری از پرونده‌ها را با توافق از طریق اقرار به جرم مختومه کرد. او پس از در دست گرفتن این منصب علاقه خاصی به کم کردن بار پرونده‌های قتل از دوره قبلی داشت. هریس اعلام کرد که سیاهه‌ها آن دوره چندان مطلوب نبوده‌اند و برای افزایش محکومیت‌ها تا جای ممکن تلاش کرد. از ۷۳ پرونده قتل در انتظار رسیدگی، ۳۲ مورد به جرایم پایین‌تر مانند قتل شبه‌عمد محکوم شدند یا به جرایم دیگری چون حمله یا دزدی اقرار کردند و اتهامات قتل مختومه شدند.

 

 
 

 

دادستان کل کالیفرنیا (۲۰۱۱–۲۰۱۷)

در ۱۲ نوامبر ۲۰۰۸ , هریس نامزدی خود را برای دادستانی کل کالیفرنیا اعلام کرد. هر دو سناتور کالیفرنیا، داین فاینستاین و باربارا باکسر، رئیس مجلس نانسی پلوسی، از مؤسسین کارگران متحد زراعی دولورس هوارتا، و شهردار لس آنجلس از او در انتخابات مقدماتی حمایت کردند. او با کسب ۳۳٫۶ درصد از آرا بر رقبای مقدماتی خود غلبه کرد.

او در انتخابات سراسری هم پیروز شد و اولین سیاهپوست، و اولین جنوب آسیایی آمریکایی شد که این منصب را در این ایالت عهده‌دار می‌شود.

سنای ایالات متحده آمریکا (۲۰۱۷ تاکنون)

در ۸ نوامبر ۲۰۱۶، در انتخابات ۲۰۱۶ مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، لورتا سانچز را شکست داد تا جانشین سناتور بازنشسته، باربارا باکسر شود، تا به عنوان سومین سناتور زن ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا و اولین سناتور هندی-جامائیکایی‌تبار تبدیل شود. از زمانی که به عنوان سناتور برگزیده شد، از سیستم خدمات درمانی تک-پرداخت، تغییر در طبقه‌بندی فدرال ماری جوآنا، حفاظت شهری از مهاجران بدون مدرک، لایحه رؤیا و کاهش فشار مالیاتی برای طبقه کارگر و متوسط درعین افزایش مالیات برای شرکت‌ها و قشر ثروتمند آمریکا حمایت کرده‌است.

 

 
 

 

زندگی شخصی

هریس با داگلاس امهاف وکیل کالیفرنیایی ازدواج کرده‌است. این دو در سال ۲۰۱۴ در سانتا باربارا، کالیفرنیا ازدواج کردند. هریس نامادری دو فرزند شوهرش از زن قبلی اوست که یکی دانشجو و دیگری دانش آموز دبیرستان هستند.هریس عضو کلیسای بپتیست سوم سان فرانسیسکو، از جماعت‌های کلیساهای بپتیست آمریکایی است.

خواهر هریس تحلیلگر سیاسی شبکه ام اس ان بی سی و شوهرخواهر هریس، تونی وست مدیرکل حقوقی اوبر و از مقامات ارشد سابق وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا است. خواهرزاده او مینا هریس کمپین کنش زنان شگفت‌انگیز و رئیس سابق استراتژی و رهبری در اوبر است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,007 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir