رالف اچ. بائر

0
رالف اچ. بائر

رالف اچ. بائر ((به انگلیسی: Ralph H. Baer)؛ با نام اصلی رودلف هاینریش بائر (به آلمانی: Rudolf Heinrich Baer) زاده ۸ مارس ۱۹۲۲ در شهر رودالبن آلمان ، وی یک مخترع آلمانی تبار اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی به عنوان پدر بازی ویدیویی شناخته شده است .

photo_2016-06-23_23-34-45رالف اچ. بائر ((به انگلیسی: Ralph H. Baer)؛ با نام اصلی رودلف هاینریش بائر (به آلمانی: Rudolf Heinrich Baer) زاده ۸ مارس ۱۹۲۲ در شهر رودالبن آلمان ، وی یک مخترع آلمانی تبار اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی به عنوان پدر بازی ویدیویی شناخته شده است. هنگامی که بائر یازده ساله بود،بدلیل اصالت یهودیش از مدرسه ای که در آلمان در آن مشغول بتحصیل بود اخراج شد،پدرش یک کارگر ساده در کارخانه تولید کفش بود هنگام مهاجرت به امریکا وی در کارگاهی که برای باربری که هفته ای 12 دلار پرداخت میکردند مشغول به کار شد.

 

 
 

 

بائر با مدرک لیسانس در رشته علوم در مهندسی تلویزیون (منحصر به فرد در آن زمان) از تلویزیون آمریکا و موسسه فناوری در شیکاگو در سال 1949 فارغ التحصیل شد.او پس از جنگ جهانی دوم وارد صحنه الکترونیک شد و بعد از مدتی فعالیت به ایده بازی کردن روی تلویزیون رسید.

او چندی پس از توسعه تعدادی پروتوتایپ و پروانه انحساری، اولین دستگاه بازی ویدیویی را به بازار ارائه داد. بائر بهترین فردی بود که توانست جعبه براون و اودیسه مگناوکس را که اولین صفحه های کنسول بازی بودند را طراحی و توسعه دهد

 

 
 

 

وی از سال 1983 تا سال 2006 در عرصه سرگرمی اعم از دیجیتال و … فعالیت داشت و اختراعات بسیاری را بثبت رسانید و در توسعه فناوری بازیهای دیجیتال نقش عمده ای را ایفا کرد در تاریخ 13 فوریه سال 2006، مدال ملی تکنولوژی را از جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا دریافت کرد، به عنوان “پپیشگام فناوری ، توسعه و تجاری سازی بازی های ویدئویی”شناخته می شود وی در سال 2008 جایزه “پایونیر” که به افراد توسعه دهنده گیم پلی بازیها داده میشود را دریافت کرد.در سال 2010 از او در واشنگتن در مراسم مخترعین و مشاهیر نامی قدردانی شد. رالف اچ.بائر (Ralph H.Baer) که به پدر بازی‌های ویدیویی شهرت دارد، در ۶ دسامبر ۲۰۱۴ در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت : "جالب است بدانید که کنسول اولیه‌ای که به دست بائر طراحی شده بود، تحت نام «جعبه‌ی قهوه‌ای» هم اکنون در موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا واقع در شهر واشنگتن نگهداری می‌شود".

 

 
 

 

بائر ساخت این دستگاه را در سال ۱۹۶۶ آغاز کرد و در سال ۱۹۶۸ به پایان رساند.

شاید همه‌ی آن‌چیزی که در حال حاضر به عنوان صنعت بازی‌های ویدیویی می‌شناسیم، مدیون سال‌ها تحقیقات و تلاش این مرد بزرگ است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,611 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir