جیمز هانت

0
جیمز هانت

زندگی جیمز هانت چه داخل و چه خارج از خودرو متلاتم و بی ثبات بود. به عنوان راننده او توانست بر ترس و محدودیت ها غلبه کند تا بهترین راننده جهان لقب گیرد و در یکی از هیجان انگیز ترین رقابت های تاریخ فرمول یک به قهرمانی دست یابد. به عنوان یک مرد خارج از پیست فرمول یک او زندگی پر فراز و نشیبی داشت و هرگز کسی نفهمید او از زندگی چه چیزی می خواست و به دنبال چه چیزی می گشت. پس از بازنشستگی در تلویزیون به عنوان کارشناس به فعالیت ادامه داد و ناگهان در میان سالی مرد.

جیمز سیمون ویلیامز هانت در 29 آگوست سال 1947 در یک خانواده سهامدار در لندن متولد شد، کودکی نا آرام، بیش فعال و دارای شخصیتی متناقض. او در دوران نوجوانی اعتماد به نفس زیادی داشت و با فعالیت در تنیس و اسکواش به دنبال کسب قهرمانی بود. در تولد 18 سالگی، او اولین رقابت اتومبیل رانی خود را تجربه کرد، یک رقابت ساده در سیلوراستون باعث شد جیمز تصمیم بگیرد که می خواهد در آینده قهرمان جهان شود. خانوانده هانت از تامین مالی فرزندشان برای پیگیری رویای فرمول یک سر باز زدند. جیمز شغل های عجیبی را اختیار کرد و با خرید یک مینی و صرف دو سال زمان توانست وارد رقابت های اتومبیل رانی شود. در اولین رقابت همه چیز فاجعه بار بود چرا که صندلی راننده یک صندلی قدیمی خانگی بود.

 

 
 

 

بسیاری از مسابقات ابتدایی او با تصادف های شدید به پایان رسید، در یکی از آن ها خودروی فرمول فورد او تصادف کرد و به وسط دریاچه پرت شد. اگر جیمز صندلی مخصوص مسابقه داشت قطعا غرق می شد، اما چون توانایی پرداخت پول صندلی مجهز را نداشت از آن حادثه جان سالم به در برد. در خودروهای سریع تر فرمول 3 هانت تصادف هایی به مراتب بدتر داشت. در نهایت او یاد گرفت آن قدر روی پیست دوام بیاورد که یک رقابت را ببرد، اما هرگز ترس او از تصادف های پیشین او را رها نکرد. به نظر می رسید شهرت او به عنوان یک مرد وحشی که اکثر مسابقات را با تصادف به پایان می برد، او را از پیشرفت باز دارد، اما کمک لرد الکساندر هسکت همه چیز را تغییر داد.

"لرد خوب" واژه ای که هانت برای او به کار می برد، یک سرمایه دار جوان بریتانیایی بود که با سرمایه عظیمی که به ارث برده بود هزینه زیادی صرف سرگرمی و علائق شخصی اش می کرد. با اینکه هیچ سر رشته ای از موتور اسپورت نداشت اما تصمیم گرفت تیم مسابقه ای خود را تشکیل دهد و این کار را با به خدمت گرفتن "ابر ستاره" ( اسم مستعار جیمز هانت) انجام داد. تیم های فرمول 3 و فرمول 2 هسکت موفقیت های محدودی بدست آورد. از آنجایی که لرد خوب با نتایج ضعیف رقابت ها بسیار هیجان زده می شد بعدها خواست به بالاترین رده رقابت ها برود و در آنجا تیم داری کند.

 

 
 

 

با کسب عنوان قهرمانی عطش جیمز برای رقابت ها کاهش یافت، او اعتراف کرد که هرگز از مسابقه دادن لذت نبرده و پس از دو سال با مک لارن او در میانه فصل 1979 اعلام بازنشستگی کرد.

او زدنگی در حالت عادی را تجربه نکرده بود و پس از کاهش توجه رسانه ها دچار افسردگی شد. در 1980 او با موری واکر در برنامه فرمول یک بی بی سی مشغول به کار شد. در ابتدا هانت این برنامه را جدی نمی گرفت (در اولین پخش زنده، جیمز در حین برنامه دو بطری شراب مصرف کرد) اما به سرعت مورد احترام خیلی ها واقع شد. در زندگی شخصی او رفتارش را اصلاح کرد و به فردی مقبول جامعه تبدیل شد. ازدواج دومش با سارا نیز به طلاق ختم شد اما در این بین دو پسر برای جیمز باقی ماند. در 15 ژوئن 1993 او عاشق هلن دختری بسیار جوان تر از خود شده بود، پس از جواب مثبت او به درخواست ازدواجش جیمز دچار سکته قلبی شد و در 45 سالگی از دنیا رفت.

افراد زیادی از مرگ ناگهانی جیمز شوکه شده بودند که در آن میان دوست قدیمی و رقیب سخت کوشش نیکی لائودا قرار داشت. نیکی در این باره گفت:" برای من جیمز کاریزماتیک ترین فردی بود که فرمول یک تا به حال به خود دیده."

 

 
 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,779 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 اردیبهشت 1398

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir