دانشگاه آزاد ساوه

1,014
    دانشگاه آزاد ساوه

    این واحد دانشگاهی در تاریخ ۲۵/‏۱۱/‏۱۳۶۶‬ تأسیس گردید و با عنایت خداوند متعال و همت مسئولان نظام اسلامی و کمکهای خالصانه مردمی، به جمع مجامع علمی و فرهنگی کشور پیوست.

    از مهرماه ۱۳۶۷ با حضور ۹۷ دانشجو در رشته های علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) و کاردانی امور زراعی فعالیت خود را آغاز نموده پس از شروع فعالیت به مدت سه سال در یکی از دبیرستانهای شهرستان و سپس ساختمان استیجاری کوچکی با امکانات بسیار محدود به کار ادامه داد و سرانجام در سال ۱۳۶۹ به مکان فعلی (سایت مرکزی) منتقل گردید. با تلاش مسئولان و کارکنان و اساتید ارجمند و در سایه مدیریت توانای ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه فعلی توانست ضمن ارتقاء همه جانبه، جایگاه خاصی را در بین دانشگاههای کشور احراز نماید. وسعت سایت مرکزی دانشگاه حدود ۱۱ هکتار و شهرک دانشگاهی حدود ۲۰۰ هکتار و بیش از ۱۳۰۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، رفاهی، خدماتی و پژوهشی، می باشد که پذیرای دانشجویان در مقاطعدکتری تخصصی، کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی است. رتبه واحد جامع و تعداد رشته های موجود آن ب یش از ۱۲۰ رشته تحصیلی در شاخه های فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی است.

    نزدیکی به تهران و وجود آزاد راه تهران – ساوه توسعه این واحد را با سرعت زیادی مواجه نموده زیرا فاصله ۹۰ دقیقه ای بین ساوه و پایتخت، تقاضای فراوان دانشجویان داوطلب تحصیل را در این شهرستان ایجاد نموده است.

    وسعت سایت مرکزی دانشگاه حدود ۱۱ هکتار و شهرک دانشگاهی حدود ۲۰۰ هکتار است که با وجود ۹۵۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، رفاهی، خدماتی و پژوهشی، پذیرای حدود ۶۰۰۰ دانشجو در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی است که ۲۵درصد آن‌ها شامل دانشجویان بومی است.

    رتبه واحد جامع و تعداد رشته‌های موجود آن ۱۲۰ رشته تحصیلی (با اضافه شدن ۲۰ رشته جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد)در شاخه‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی است.

    کتابخانه این دانشگاه با بهره‌گیری از امکانات ارتباطی به صورت دیجیتال بوده و دسترسی دانشجویان را به مجلات و مقالات بزرگ علمی و تحقیقاتی فراهم کرده‌است.

    در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه دارای ۶۰ آزمایشگاه، ۴۵ کارگاه، ۱۶ انجمن علمی، باشگاه پژوهشگران جوان با ۱۳۰ عضو و بیش از ۱۴ نشریه و مجله علمی و فصلنامه‌است و با اقدامات صورت گرفته درجه این دانشگاه از بسیار بزرگ الف در آینده‌ای نزدیک به جامع تبدیل خواهد شد.

    عملیات ساخت فاز دوم ساختمان آموزشی و سلف سرویس با مساحت ۵۳۸۷ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه با امکانات (کلاس – آزمایشگاه – کارگاه – اتاق‌های اداری – سالن آمفی تئاتر – آشپزخانه – سلف سرویس کارکنان و اساتید و مهمانسرا) آغاز شده‌است.

    هم‌اکنون این واحد شامل ۳ مدرسه با تعداد ۵۸۷ دانش آموز است.

    دانشکده فنی و مهندسی

    دانشکده علوم انسانی

    دانشکده کشاورزی

    گروه شیمی

    گروه پرستاری

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir