دانشگاه آزاد بروجرد

1,989
    دانشگاه آزاد بروجرد

    هفتم تیر ماه سال 1361 که جناب آقای دکتر جاسبی جهت سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر به بروجرد تشریف آوردند مراسم با شکوهی در خیابان تختی مقابل ساختمان حزب جمهوری اسلامی برگزار گردید. بعد از اتمام مراسم درخواست تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط امام جمعه وقت شهرستان بروجرد حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای مهدوی مطرح و بحمدا... مورد موافقت جناب آقای دکتر جاسبی قرار گرفت که پس از تأیید استاندار و فرماندار وقت و انجام مراحل قانونی و مشخص شدن مکانی جهت تشکیل کلاس، فعالیت واحد بروجرد آغاز گردید و مسئولیت پیگیری و راه اندازی این مرکز به مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید داود فهمی واگذار شد. بحمدا.. کلیه کارها با پیگیری مجدانه ایشان انجام و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی منعکس و پس از تأیید نهایی نام بروجرد در دفترچه کنکور دانشگاه آزاد اسلامی با رشته کشاورزی در مقطع کاردانی درج گردید، یکی از دلایل تأیید رشته کشاورزی در این واحد، وجود امکانات بالقوه از جمله مرکز آموزش کشاورزی و اساتیدمجرب بود.

    بالاخره کنکور آن سال در بهار 62 برگزار و اسامی 24 نفر بعنوان قبولی در روزنامه درج گردید. بعد از آن مراسم افتتاح واحد بروجرد که جزء اولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود به صورت رسمی در بعدازظهر ششم مهرماه 1362 که اتفاقاً همان روز نیز پیکر شهدای حمله هوایی دشمن بعثی و صدام جنایتکار به شهر بروجرد تشیع شده بود در ساختمانی واقع در خیابان سعدی که توسط اداره آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه قرار گرفته بود با حضور خانواده محترم شهدا، مسئولین استانی و شهری برگزار و به این ترتیب فعالیت رسمی واحد بروجرد که اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح منطقه 5 که در آن زمان شامل استانهای مرکزی – همدان – لرستان – کرمانشاه و ایلام بود آغاز گردید.

    در کنار رشته کشاورزی تعدادی از دروس دانشگاهی شامل زبان انگلیسی، ریاضی، آمار، عربی، معارف اسلامی و حسابداری نیز به صورت تکدرس ارائه می شد که همین دروس تکدرس بهترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی این دانشگاه برای جوانان مشتاق تحصیلات عالی بود.

    جالب است بدانید در آن زمان دانشگاه با 3 نفر پرسنل یعنی رئیس و دو معاون نیمه وقت اداری مالی و آموزشی فعالیت می کرد که رفته رفته فعالیت آن افزایش یافت و باعث شد در سال بعد 1363 رشته حسابداری در مقطع کاردانی و در سال 1364 رشته ادبیات فارسی در این واحد به تصویب برسد. اکنون دیگر فضای موجود جوابگوی نیاز دانشگاه نبود، به همین دلیل از امکانات دبیرستان امام خمینی(ره) واقع در خیابان حافظ جنوبی و برخی از مدارس آموزش و پرورش بهره گرفته می شد. همین کمبود فضا باعث گردید تا در اواسط سال 1364 زمینی در ضلع جنوب شرقی میدان مدرس با همکاری سازمان زمین شهری تهیه و در اختیار واحد قرار گیرد و به این ترتیب اولین ساختمان واحد بروجرد یعنی ساختمان فاز يك توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد احداث و در مهرماه 1367 ساختمان قدیمی تخلیه و به ساختمان جدید نقل مکان گردید.

    اکنون بعد از گذشت آن سالیان بی بضاعتی و پر مشقت این دانشگاه در راه پویایی و کمال خود گام نهاده است واکنون دارای بیش از 3 میلیون مترمربع زمین و نزدیک به 65 هزار مترمربع زیر بنای آموزشی، اداری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است. 6 دانشکده دارد که در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشجو می پذیرد.

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد 68 رشته دارد که نزدیک به12 هزار نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد نزدیک به 2600 نفر در مقطع کاردانی، 7700 نفر در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند.

    تا کنون بیش از 22 هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که نزدیک به 12 هزار نفر پسر و بیش از 10 هزار نفر از آنها را دختران تشکیل می دهند.

    دارای 9 خوابگاه با ظرفیت 830 نفر می باشد و2 کتابخانه با بیش از 80 هزار جلد کتاب (بیش از 30 هزار عنوان) مي باشد.

    اين واحد دانشگاهي دارای 153 نفر عضو هیأت علمی است که تعداد 30 نفر دارای درجه دکتری و 123 نفر هم مدرک کارشناسی ارشد دارند.

    همچنین حوزه معاونت مدارس سماء این واحد دانشگاهی با حدود 2000 دانشجو و دانش آموز، نزدیک به 14 هزار متر مربع ساختمان دارد. مجموعه اين پتانسيل ها در حال حاضر واحد بروجرد را از نظر بزرگی در آستانه ارتقا به رده واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده است.

    كتابخانه

    در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد داراي دو كتابخانه است:

    1. كتابخانه دانشكده پيراپزشكي با تعداد 28215 جلد كتاب و 68 نشريه در خدمت دانشجويان رشته هاي پيراپزشكي است.

    2. كتابخانه مجتمع امام خميني داراي 59719 جلد كتاب فارسي، 9100 جلد كتاب لاتين، 2252 پايان نامه فارسي، 40 پايان نامه لاتين و 4988 كتاب الكترونيكي مي باشد.

    سايت هاي كامپيوتر

    دانشكده بحرالعلوم: 2 سايت

    دانشكده فني مهندسي (1): 3 سايت

    دانشكده پيراپزشكي: 1 سايت

    دانشكده كشاورزي و فني مهندسي (2): 3 سايت

    كتابخانه ديجيتال: 2 سايت

    دانشكده دندانپزشكي و تحصيلات تكميلي: 3 سايت

    اينترنت

    خط فيبر نوري با پهناي باند 10 مگابايت

    تجهيز به مجتمع به اينترنت بي سيم (وايرلس)

    آزمايشگاه ها و كارگاه ها

    آزمايشگاه فني و مهندسي (زيربنا: 1250 متر مربع)

    آزمايشگاه هاي كشاورزي و دامپروري (750 متر مربع)

    آزمايشگاه هاي علوم پزشكي (650 متر مربع)

    آزمايشگاه هاي علوم پايه كارشناسي ارشد (925 متر مربع)

    مهمانسرای خاتم

    (زیربنا:2800 متر مربع)

    بوستان خاتم

    (مساحت 10 هزار متر مربع)

    مسجد

    (زیربنا:1100 متر مربع)

    دانشکده‌ها
    دانشکده دندانپزشکی
    دانشکده تحصیلات تکمیلی
    دانشکده فنی و مهندسی
    دانشکده علوم انسانی
    دانشکده کشاورزی
    دانشکده علوم پایه
    دانشکده پیراپزشکی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir