دانشگاه آزاد اهواز

1,282
    دانشگاه آزاد اهواز

    تاریخچه واحد اهواز

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز جزء پنج واحد اول دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و نخستین واحد دانشگاهی استان خوزستان می باشد که درتاریخ اول دی ماه ۱۳۶۱ تاسیس و در سال ۱۳۶۲ با پذیرش دانشجو در رشته ریاضی فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود که به دلیل وجود پاره‌ای مشکلات این رشته پس از مدتی منحل گردید لذا مجدداً در بهمن ماه سال ۱۳۶۳ با پذیرش دانشجو در دو رشته عمران و کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) تجدید حیات نمود و به دانشجویان رشته ریاضی اعلام شد که می‌توانند به واحدهای دیگر انتقال یافته و یا در دو رشته مذکور ادامه تحصیل دهند.

    اولین ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز یک ساختمان ملکی در منطقه زیتون کارمندی بوده است که در آن دو رشته کشاورزی (زراعت – اصلاح نباتات) و عمران راه اندازی گردید. پس از راه اندازی رشته حقوق قضایی دو ساختمان دیگر به صورت استیجاری در منطقه کیانپارس اهواز به ساختمان‌ها افزوده شد.

    درسال ۱۳۷۲ ساختمان منطقه چهارشیر از واحد آبادان –خرمشهر خریداری گردید. در سال ۱۳۷۳ قطعه زمینی در منطقه گلستان (کوی سعدی) جهت مدرسه سماوابسته به دانشگاه خریداری شد.

    در راستای توسعه فضای آموزشی نسبت به خرید پنج هکتار و نیم زمین در منطقه گلستان اهواز اقدام گردید که فعالیت آن در سال تحصیلی ۷۴-۱۳۷۳ آغاز شده است و در حال حاضر این واحد دانشگاهی دارای ساختمان هایی با اعیان ۹۵۸۷۱ متر مربع و عرصه ۱۰۰۶۱۰۸۴ متر مربع مجتمع دانشگاهی واحد اهواز را تشکیل می‌دهد.

    پرسنل این واحد که در ابتدای تاسیس ۹ نفر و اعضای هیئت علمی واحد نیز ۳ نفر بوده است، در حال حاضر دارای ۴۹۵ کارمند و۳۵۰ عضو هیات علمی و ۲۵ هزار نفر دانشجو میباشد.

    در سال ۱۳۹۳ این واحد دانشگاهی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان ادغام گردید که در حال حاضر با ۵۴ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۸۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۰ رشته در مقطع دکترای تخصصی با کادری مجرب به طالبان علم و دانش ارائه خدمت میدهد.

    در حال حاضر 24650 دانشجو و 350 استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون 9383 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز صاحب امتیاز و ناشر 4 مجله تخصصی است و تا کنون 18 همایش توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شده است. علاوه بر این تاکنون 1239 مقاله معتبر بین المللی نیز از این مرکز استخراج شده است. 

    دانشکده فنی و مهندسی

    دانشکده علوم انسانی

    دانشکده علوم پایه

    دانشکده پرستاری و مامایی

    دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir