دانشگاه آزاد تهران غرب

1,603
    دانشگاه آزاد تهران غرب

    دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب فعالیت خود را از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۳ تحت عنوان مؤسسه فنی و آموزش عالی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با جذب دانشجو به صورت تمام وقت در رشته کاربرد کامپیوتر در مقطع کاردانی ناپیوسته آغاز و در سال ۱۳۸۷ با افزایش جذب دانشجو درمقطع کاردانی و کارشناسی، به واحد تهران سما تغییر نام یافت. در سال ۱۳۸۲ آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه تهران سما و در سال ۱۳۸۳ آموزشکده فنی حرفه‌ای پسرانه تهران سما با ظرفیت جذب دانشجو در مقطع کاردانی ناپیوسته به عنوان زیر مجموعه ایی از این واحد دانشگاهی راه اندازی گردیدند. در سال ۱۳۸۵ واحد تهران سما از سازمان سما منفک و به عنوان یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی فعالیت خود را ادامه و در سال ۱۳۸۶ رسماً با نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تغییر نام داد. در بدو فعالیت واحد تهران غرب برخی رشته‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی به جمع رشته‌های واحد تهران غرب افزوده و به دنبال آن طی سال‌های ۱۳۸۷–۱۳۹۰ ضمن تکمیل رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت و علوم انسانی نسبت به جذب کادر هیئت علمی مجرب و ارتقای هرم علمی این واحد دانشگاهی اقدام گردید.

    در تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب، سال ۱۳۹۳ را می‌توان به عنوان نقطه عطفی در شکل‌گیری، گسترش و ارتقای این دانشگاه معرفی نمود. در این سال ضمن گسترش فضای آموزشی، دانشکده هنر و معماری و متعاقب آن دانشکده مدیریت تأسیس و علاوه بر گسترش رشته گرایش‌های کارشناسی این دانشکده‌ها، در مقطع تحصیلات تکمیلی، در ۸ رشته گرایش دکتری و ۲۳ رشته گرایش کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو گردید بطوریکه در پایان سال ۹۳ تعداد دانشجویان این دانشگاه به بیش از ۱۰۰۰۰ نفر افزایش یافت.

    دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب به عنوان واحد دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو نه تنها در استان تهران بلکه در سطح کشور با دارا بودن قریب ۱۶۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت، هنر و معماری و علوم انسانی، ۱۸۰عضو هیئت علمی، بیش از۳۲ آزمایشگاه و کارگاه، دو مرکز تحقیقاتی و مرکز رشد معرفی می‌گردد.

    فنی مهندسی
    مدیریت
    علوم انسانی
    هنر و معماری
    علوم پایه و عمومی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir