دانشگاه بین‌المللی امام رضا

1,321
    دانشگاه بین‌المللی امام رضا

    دانشگاه امام رضا(ع) از سال ۱۳۷۸ با توجه به امکانات گسترده کتابخانه آستان قدس رضوی و سازمان تربیت بدنی مبادرت به پذیرش دانشجو در دو رشته کتابداری و اطلاع رسانی و تربیت بدنی و علوم ورزشی از طریق کنکور سراسری نمود. در سال 1380 با تصویب شورای گسترش رشته مترجمی زبان انگلیسی به جمع رشته های دانشگاه افزوده شد. در سال ۱۳۸۱ با توجه به آماده شدن محل جدید دانشگاه و با پیشنهاد دانشگاه و تصویب شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دو رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار و سخت افزار) و نیز کارشناسی حسابداری به سه رشته گذشته افزوده شد. از تیرماه ۱۳۸۴ نیز با توجه به مجوز شورای گسترش آموزش عالی، دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته مدیریت گرایش بازرگانی می نماید.

    توسعه همه جانبه همواره یکى از رهنمودهاى حکیمانه رهبر فقید انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى ( قدس سره) بوده است و در این راستا آستان قدس رضوى درسایه تاییدات خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت ثامن الحجج على بن موسى الرضا(ع) و با راهنمایى هاى مدبرانه مقام معظم رهبرى در خصوص لزوم مشارکت آستان قدس رضوى براى ایجاد واحدهاى فرهنگى و آموزشى در کشور با همت عالی موسس محترم حضرت آیت الله واعظ طبسى تولیت عظمی آستان قدس رضوى تاسیس دانشگاه امام رضا(ع) را به عنوان یکى از مهمترین نهادهاى آموزشى، فرهنگى، در برنامه اصلی خود قرار داده و به تصویب رساند.
    با این هدف که دانشگاه امام رضا(ع) بایستى با لحاظ کیفى و کمى همسطح دیگر مراکز علمى معتبر دنیا و مطابق با معیارهاى جمهورى اسلامى ایران باشد . پس از پیگیرى‌هاى مستمر و به استناد آئین نامه تأسیس موسسات آموزش عالى غیر دولتى و غیر انتفاعى، اساسنامه دانشگاه امام رضا(ع) در سیصد و چهل و ششمین جلسه مورخ 1373/11/18 شوراى محترم عالى انقلاب فرهنگى مورد تصویب قرار گرفت.

    فعالیت های انتشاراتی:
    انتشارات دانشگاه امام رضا(ع) تا کنون با انتشار بیش از 100 عنوان کتاب و با شمارگانی بالغ بر 670000 نسخه و تعداد نوبت چاپ 216 بار در پنج کمیته پزشکی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی در حال خدمات دهی به جامعه فرهنگی کشور می باشد. که با تلاش و همت دست اندر کاران آن تا کنون موفق به کسب مقام های مختلفی از جمله ناشر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشار برگزیده وزارت نیرو، جشنواره فردوسی، جشنواره خوارزمی و همچنین 4 بار برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده است.


    کتابخانه

    کتابخانه دانشگاه امام رضا(ع) همزمان با تاسیس دانشگاه فعالیت خود را آغاز نموده و اکنون در فضایی بالغ بر 800 متر مربع با 10322 عنوان کتاب فارسی و لاتین، 1522 جلد کتاب مرجع 60 عنوان مجله داخلی و خارجی و 518 منبع الکترونیکی در حال خدمات دهی به دانشجویان می باشد.


    سالن همایش

    دانشگاه امام رضا(ع) دارای سالن همایش 210 نفری با آخرین امکانات صوتی و تصویری می باشد. که امکان برگزاری مناسب مراسم های مختلف را در دانشگاه ممکن ساخته است.

    مرکز رفاهی و سلف سرویس

    دانشگاه امام رضا(ع ) با بیش از 10000 متر مربع زیربنای آموزشی (در 2 واحد مستقل) و همچنین با 2400 متر مربع فضا جهت مرکز رفاهی (سلف سرویس با گنجایش 800 نفر) و 2400 متر مربع فضای ورزشی و فوق برنامه در حال خدمات دهی به جامعه علمی کشور می باشد.

    سایر امکانات:

    ۵ سالن سمعی و بصری مجهز به سیستم پروژکشن، ۲ آزمایشگاه مدار الکترونیک، ۲ آزمایشگاه فیزیک و کارگاه برق و جوشکارى، آزمایشگاه زبان، وجود کارگاه کتابدارى، تأسیس آزمایشگاه عمومی و تخصصی کامپیوتر مجهز به ۵۰ دستگاه رایانه و متصل به شبکه اینترنت، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر مجهز به دوربینهای فیلمبرداری و سیستم صوتى، نمازخانه دانشگاه در دو طبقه به تفکیک خواهران و برادران، اتاق کنفرانس مجهز به سیستم سمعی و بصرى، مرکز رفاهی و سلف سرویس با گنجایش ۱۲۰۰ نفر در دو طبقه (مجهز به سیستم آشپزخانه و سردخانه)، سالن ورزشی چندمنظوره، خوابگاه ۲۴۰ نفره بانوان و وجود ۳۰ کلاس درس با ظرفیت ۱۴۰۰ صندلى

    افتخارات:

    قبولی ۱۸۰ نفر از فارغالتحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای مختلف کشور کسب رتبه اول کارشناسی ارشد کتابداری توسط یکی از دانشجویان این دانشگاه

    دانشکده مهندسی
    دانشکده مدیریت و حسابداری
    دانشکده هنر و علوم انسانی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir