دانشگاه زنجان

4,955
    دانشگاه زنجان
    تاريخچه دانشگاه زنجان:
    شوراي گسترش آموزش عالي در مورخ 15/5/1353 تأسيس مدرسه عالي كشاورزي و دامپروري را در رشته‌هاي مديريت كشاورزي و دامپروري (مقطع كارشناسي) در شهر زنجان تصويب كرد. به دنبال آن در 14 اسفندماه سال 1353 اولين جلسه هيأت امناي مدرسه عالي زنجان تشكيل و مقرر گرديد كه از اول مهرماه سال 1354 فعاليت آموزشي خود را با پذيرش 72 دانشجو از طريق آزمون سراسري در دو رشتة مديريت كشاورزي و مديريت دامپروري آغاز كند. بدين ترتيب كار آموزشي دانشگاه زنجان (مدرسه عالي كشاورزي و دامپروري) رسماً از سال 1354 آغاز شد.
    در آذرماه همان سال با تصويب هيأت دولت، زميني به مساحت400 هكتار براي انجام فعاليت‌هاي آموزشي و كارهاي عمراني از طريق سرجنگلداري وقت استان در اختيار دانشگاه قرار گرفت.
    مدرسه عالي كشاورزي و دامپروري زنجان در مورخ 2/12/1355 از سوي شوراي گسترش آموزش عالي به دانشكده كشاورزي زنجان با دو رشته كشاورزي و دامپروري در مقطع كارشناسي، تغيير نام پيدا كرد. بنابه مصوبه ستاد انقلاب فرهنگي در مورخه 25/5/1361 در چارچوب تغيير نظام آموزش عالي كشاورزي، دانشكده كشاورزي زنجان به آموزشكده كشاورزي زنجان تبديل گرديد. ولي براثر تلاش عده‌اي از مسئولين استان و دانشگاهيان و با توجه به وجود امكانات خوب در استان، موضوع تغيير نام آن مجدداً در جلسه مورخ 11/3/1364 شوراي بازگشايي وزارت فرهنگ و آموزش عالي سابق مطرح و به دانشكده كشاورزي زنجان تغيير نام پيدا كرد.
    باتوجه به موافقت مورخ 5/2/1366 شوراي گسترش آموزش عالي، مبني بر پذيرش دانشجو در آموزشكده فني زنجان، شوراي مذكور با تبديل دانشكده كشاورزي زنجان به مجتمع آموزش عالي زنجان (شامل آموزشكده فني و دانشكده كشاورزي) در تاريخ 19/2/1366 نيز موافقت نمود.
    همچنين با تأسيس دانشكده علوم در سال 1369 و دانشكده ادبيات و علوم انساني در سال 1370، سرانجام در تاريخ 15/11/1370 با تغيير نام مجتمع آموزش عالي زنجان به دانشگاه زنجان از سوي وزارت فرهنگ و آموزش عالي وقت موافقت بعمل آمد.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir