دانشگاه رازی کرمانشاه

8,787
    دانشگاه رازی کرمانشاه
    تاریخجه دانشگاه:
    دانشگاه رازی در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ در شهر کرمانشاه با عنوان «دانشکده علوم پایه» شروع به فعالیت نمود. این مرکز به سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت. در شروع سال تحصیلی ۱۳۵۱-۵۲ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را آغاز نمود. اکنون پس از گذشت ۴۰ سال بالغ بر ۱۳۱۲۲ دانشجو در شش دانشکده و دو آموزشکده در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می‌باشند. بنیانگذار این دانشگاه، فریدون معتمد وزیری است. این دانشگاه پس از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دومین دانشگاه در منطقه غرب ایران و کردستان ایران بوده است.
    افتخارات و رتبه‌بندی:
    دانشگاه رازی از نظر تعداد ارجاعات به هر مقاله ISI برترین دانشگاه کشور طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸ بوده است.
    این دانشگاه مقام برتر ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های کشور را در سال ۱۳۸۷ کسب کرد.
    در آذرماه ۱۳۸۹، دانشگاه رازی کرمانشاه به همراه دانشگاه بوعلی سینا، برترین دانشگاه‌های جهان اسلام از لحاظ شاخص میانه استنادی هنجارشده شناخته شدند.
    این دانشگاه در رتبه‌بندی وبومتریکس (۲۰۱۰) دارای رتبه ۶۰۶۸ در جهان است.

    فضای آموزشی و کمک آموزشی:
    کل فضای آموزشی و کمک آموزشی مورد بهره برداری تا اردیبهشت سال ۸۳ حدودا ۶۱۰ هکتار بود که در ۵ منطقه شهر، شامل پردیس طاق بستان، باغ میوه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، و آموزشکده دامپزشکی مستقر می‌باشند. در حال حاضر دانشکده‌های علوم، فنی و مهندسی، تربیت بدنی، دانشکده فنی ومهندسی واقع در اسلام آباد غرب و دبیرستان وابسته به دانشگاه در پردیس طاق بستان مشغول فعالیتند. دانشکده کشاورزی، موزه تاریخ طبیعی و کلینیک دامپزشکی در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار موسوم به باغ میوه واقع شده‌اند. و مجتمع آموزش عالی قصرشیرین، در شهر قصر شیرین غعالیت دارد. حوزه ریاست دانشگاه به انضمام حوزه‌های معاونین دانشجویی و فرهنگی، اداری مالی، پژوهشی و آموزشی در ساختمان مرکزی دانشگاه واقع در طاق بستان دانشگاه بر انجام امور اجرایی و اداری دانشگاه نظارت دارند. دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علاوه بر گروه‌های آموزشی مربوطه سالنهای ورزشی را در خود جای داده‌است.

    امکانات رفاهی:
    امکانات رفاهی دانشگاه عبارت‌اند از تعاونی مصرف کارکنان، امور نقلیه، مرکز فروش کتاب، درمانگاه، انتشارات مرکزی، تعاونی مصرف کارکنان، ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی، مهمانسرا، اداره تربیت بدنی و صندوق قرض الحسنه.

    خوابگاه‌ها:
    دانشگاه رازی در حال حاضر دارای هفت دستگاه خوابگاه بوده که گنجایش حدود ۳۷۰۰ نفر دانشجو را دارد. ساختمان فجر در مرکز شهر و مجتمع مسکونی اساتید دانشگاه واقع در پردیس طاق بستان جهت اسکان اعضای هیئت علمی دانشگاه اختصاص یافته‌است.

    غذاخوری‌ها:
    دانشگاه رازی با داشتن ۳ باب سالن غذاخوری روزانه به دانشجویان، اعضای هیات علمی و دانش آموزان دبیرستان وابسته به دانشگاه سرویس می دهد.

    کتابخانه مرکزی:
    کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی
    در ساختمانی سه طبقه با زیر بنایی در حدود ۱۳۰۰ متر مربع واقع شده و با دارا بودن مجموعا حدود ۵۰۰۰۰جلد کتاب و اشتراک ۵۰۰ عنوان مجله.



    دانشکده‌ها:
    • دانشکده کشاورزی
    • دانشکده فنی مهندسی
    • دانشکده فنی مهندسی در اسلام آباد غرب
    • دانشکده تربیت بدنی
    • دانشکده دامپزشکی
    • دانشکده ادبیات و علوم انسانی
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده شیمی

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
کتاب های لقمه
سمپادیوم
کنکوریوم
مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

دسته بندی مطالب

کتاب های تیزهوشان
کتاب های تست پایه

آخرین نظرات ارسالی

خیلی عالیه خیلی عالیه
سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

آمار سایت

با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir