دانشگاه صنعتی شریف

14,409
    دانشگاه صنعتی شریف
    درباره دانشگاه:
    دانشگاه صنعتي شريف در تاريخ 11/8/1344 با هدف تأمين و تربيت بخشي از نيروي انساني متخصص مورد نياز با کيفيتي همسطح دانشگاههاي معتبر دنيا تأسيس شد. اين دانشگاه به استناد ماده يک اساسنامه خود براي مدت نامحدودي در تهران گشايش يافت و ماده دو همان اساسنامه به دانشگاه اجازه مي داد براي گسترش دامنه فعاليتهاي خود در شهرستانها شعبه داير نمايد.
    دانشگاه از مهرماه 1345 با حدود پنجاه عضو هيأت علمي و با پذيرش حدود صد دانشجو در رشته هاي مهندسي برق، شيمي، متالوژي و مکانيک عملاً فعاليت آموزشي خود را اغاز کرد. از آن سال به بعد مرتباً به کيفيت و کميت دانشجويان پذيرفته شده افزوده شد و به موازات آن زمينه هاي فعاليتهاي آموزشي آن گسترش مي يافت بطوريکه در سال بعد دو دانشکده علوم فيزيک و رياضي و دانشکده مديريت صنعتي و اقتصاد مهندسي نيز کار خود را آغاز کردند. در سال تحصيلي 49-48 يعني حدود چهار سال بعد، اولين دانش آموختگان به تعداد 263 نفر با مدرک کارشناسي مهندسي وراد بازار کار شدند. در اين موقع دانشکده شيمي به دانشکده هاي علوم افزوده شد، دانشکده مديريت صنعتي در سطح کارشناسي اقدام به پذيرش دانشجو نمود، و به دانشکده مهندسي صنايع تغيير نام داد. دو سال بعد دانشکده عمران فعلي با نام مهندسي سازه فعاليت خود را آغاز کرد و دانشکده رياضي براي اولين بار دانشجوي کارشناسي ارشد پذيرفت.
    دانشگاه صنعتي شريف افتخار دارد که با بيش از ثلث قرن تجربه و فعاليت علمي خود توانسته است به ياري استادان کارآمد و محققين تلاشگر و دلسوز خود و همچنين با بهره گيري از امکانات کمک آموزشي و آزمايشگاههاي مجهز، دانشجويان مستعد خود را در سطح کارآمدترين نيروهاي علمي و فني کشور تحويل جامعه دهد. از اين رو دانش آموختگان اين دانشگاه اکثراً در سطح قويترين مهندسين و بالاترين مديريتهاي علمي و فني و اجرايي کشور قرار گرفته اند. همچنين دانش آموختگان اين دانشگاه در آزمونهاي متمرکز ورودي کارشناسي ارشد از نظر ميانگين نمرات در آزمون مذمور و همچنين درصد قبول از کارشناسي به کارشناسي ارشد در اکثر رشته هاي فني- مهندسي و علوم پايه (مانند عمران برق، رياضي، فيزيک و ...) مقام اول را بين دانشگاههاي کشور داشته اند.
    آنهايي که به قصد ادامه تحصيل راهي خارج از کشور شده اند به خوبي در سطح بين المللي رقابت نموده، پس از کسب موفقيت هاي والاي علمي منشاء خدمات ارزنده اي شده اند. ميزان انتشارات و مقالات علمي دانش آموختگان و اعضاء هيأت علمي اين دانشگاه در چند سال گذشته افزايش قابل توجهي را نشان مي دهد. علاوه بر اين دانشگاه دانشگاه در سالهاي گذشته سهم عمده اي در تربيت نفرات اول آزمون سراسري و برگزيدگان المپيادهاي رياضي، فيزيک، شيمي و کامپيوتر و آماده سازي آنها براي شرکت در رقابتهاي جهاني داشته و اکثريت قريب به اتفاق عزيزان ضمن شرکت در رقابتهاي جهاني و کسب مقامهاي بين المللي در اين دانشگاه به تحصيلات خود ادامه مي دهند.
    موفقيتهاي فوق، جلب اعتماد و علاقه عموم را به گونه اي فراهم آورده است که بيشترين رقابت در بين داوطلبان آزمون سراسري براي ورود به اين دانشگاه به وجود آمده است. به عنوان نمونه در سال گذشته 24 تن از دانش آموزان المپيادهاي علمي در اين دانشگاه ثبت نام کرده اند و از 100 نفر اول آزمون سراسري رياضي فيزيک، 95 نفر در اين دانشگاه پذيرفته شده اند.مديريت و اساتيد اين دانشگاه از اقبال عمومي قدرشناسي و سپاسگزاري نموده و به آن افتخار مي کنند و در مقابل مسئوليت سنگيني براي خود احساس کرده و خود را موظف مي دانند که حداکثر تلاش را براي فراهم نمودن وسايل ارتقاي علمي و فرهنگي اين عزيزان که ارزشمندترين سرمايه هاي ملي را تشکيل مي دهند فراهم آرودند. از اين رو در دانشگاه سعي مي شود با تجهيز آزمايشگاههاي آموزشي و پژوهشي، غني کردن امکانات کتابخانه مرکزي و اقماري دانشگاه از کتب، نشريات علمي جديد و ساير وسايل اطلاع رساني و گسترش شبکه هاي بين المللي، پست الکترونيکي و غيره همواره از آخرين تجهيزات و دستاوردهاي علمي و پژوهشي در سطح جهاني در خدمت شايسته به اين استعدادهاي درخشان مملکت استفاده شود.
    از تسهيلات ديگري که اين دانشگاه براي دانشجويان ممتاز فراهم نموده ورود به دوره دکتري بدون ضرورت اتمام دوره کارشناسي ارشد، قبول برخي از دورس پايه دانشگاهي براي دانش آموزان المپيادي که قبلاً به آنها آموزش داده شد و يا تحصيل همزمان در دو رشته کارشناسي مرتبط بهم را مي توان نام برد. در مرود طرح اول که خاص دانشجويان با استعداد و با آمادگي کافي است، دانش آموختگان ليسانس علوم طبق ضوابط مشخص و شرکت در آزمون کارشناسي ارشد مستقيماً به دوره دکتري راه خواهند يافت و لذا در مدت کوتاه تر و انجام کار تحقيقاتي بهتر به اخذ دکتري نائل خواهند شد.
    از طرفي همکاري صميمانه و نزديک اعضاء هيأت علمي در گورهها و دانشکده هاي مختلف با هم و با کارکنان و دانشجويان جوي از تفاهم و نمونه زيبايي از تلاش و کار دسته جمعي را در محيطي آموزشي و پژوهشي در اين دانشگاه فراهم کرده است. اين همکاري، تفاهم و همدلي محيط با نشاط، زنده و پويا در دانشگاه بوجود آورده که خود موجب شکوفايي و رشد فعاليتهاي علمي و فرهنگي بين دانشجويان در اين دانشگاه شد و تأثير بسزايي در جذب دانشجويان نخبه کشور دارد. از آن جمله فعاليتها مي توان به انتشار مجلات علمي و فرهنگي دانشجويي توسط کليه دانشکده هاي اين دانشگاه که بعضاً در سطح وسيع در کشور توزيع مي شود، برگزاري گردهمايي هاي علمي در سطح ملي و بين المللي دانشجويي و اجراي اردوها و سفرهاي متنوع آموزشي اشاره کرد. علاوه بر اعتبار علمي آنچه موجب اعتلاي بيشتر اين دانشگاه مي باشد، تلاش مداوم و هماهنگ دانشجويان، اساتيد و کارکنان اين دانشگاه در استقرار ارزشهاي انساني، اخلاقي و اسلامي بوده و از آن جمله مبارزه براي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي قبل از پيروزي انقلاب و دفاع از دستاوردهاي آن و مشارکت در سازندگي پس از پيروزي را مي توان نام برد.


    ویژگی خاص:
    در یک بیان کلی می توان تمامی عناصر تشکیل دهنده دانشگاه صنعتی شریف را اجزاء تشکیل دهنده مفهوم ویژگی خاص قرار داد. اساتید دانشگاه شریف ، مراکز تحقیقاتی دانشگاه ، دانش جویان و اعضاء هیئت علمی و مدیران ارشد دانشگاه در تعاملات علمی با مراکز تحقیقاتی دنیا ، مراکز صنعتی داخلی ، مراکز پژوهشی پیشگام و بخش های کار آفرین ایجاد دوره های پیشرفته IT ، ارائه مقالات و شرکت در مسابقات کم نظیر هستند . مشارکت دانشگاه در به انجام رساندن پروژه های ملی و بین المللی بصورت جدی دنبال می گردد .
    و فضای علمی دانشجوئی بصورتی است که دانشجویان برای رسیدن به مراتب علمی بالا از انگیزه خوبی برخوردار هستند.

    امکانات ورزشی:

    ارائه دو واحد آموزش تربیت بدنی:
    • واحد تربیت بدنی 1
    • واحد تربیت بدنی 2

    فعالیتهای فوق برنامه ورزشی:
    کلیه رشته های ورزشی شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، بدمینتون، کشتی، وزنه برداری، بدن سازی، شنا، اسکی، جودو، تکواندو، کاراته، دوچرخه سواری، کوهنوردی، سنگ نوردی، شطرنج، هندبال و ژیمناستیک و نیز مسابقات داخلی جهت انتخاب اعضای تیم دانشگاه برگزار خواهد شد. هر سال تیم های دانشگاه در مسابقات قهرمانی دانشگاه های کشور شرکت می نمایند و تاکنون دانشجویان در زمینه های مختلف ورزشی موفقیت های فراوانی کسب نموده اند.

    امکانات خوابگاهی:
    اهم وظايف اداره امور خوابگاه ها:
    • نظارت مستمر بر مجموعه هاي خوابگاهي
    • احراز شرايط ويژه دانشجويان شهرستاني براساس مدارک خواسته شده
    • سفارش و نگهداري تجهيزات خوابگاه ها، پي گيري و رفع نواقص تأسيساتي
    • هماهنگي برنامه هاي ورزشي، فرهنگي و هنري خوابگاه با همکاري واحدهاي ذيربط
    • بررسي و تسويه حساب مدت اقامت پس از فراغت از تحصيل
    • پيگيري و انعکاس کليه موارد مربوط به مسائل حقوقي و اجتماعي دانشجويان مقيم خوابگاه به مراجع ذيربط.
    • نحوه درخواست و ضوابط استفاده از خوابگاهتقاضاي اوليه دانشجو و موافقت امور دانشجويي پس از احراز شرايط لازم
    • سپردن تعهد کتبي نسبت به رعايت مقررات انضباطي خوابگاه
    • سپردن تعهد کتبي نسبت به جبران خسارت هاي احتمالي به اموال دانشگاه
    • ارائه مدارک لازم به سرپرست خوابگاه جهت صدور کارت ورودي - سپردن تعهد کتبي نسبت به تخليه خوابگاه در طول تابستان بلافاصله پس از پايان تحصيلات و يا از دست دادن شرايط لازم
    • سپردن تعهد کتبي مبني بر رعايت مصوبات فرهنگي دانشگاه
    • دادن وکالت به سرپرست خوابگاه مبني بر مجوز ورود به اتاق در موارد ضروري به تشخيص مسئولين دانشگاه
    • وکالت تخليه اتاق به مسئولين خوابگاه ها در امر اسکان

    دانشکده ها:
    • دانشکده شیمی
    • دانشکده علوم ریاضی
    • دانشکده فیزیک
    • دانشکده مدیریت و اقتصاد
    • دانشکده مهندسی انرژی
    • دانشکده مهندسی برق
    • دانشکده مهندسی شیمی و نفت
    • دانشکده مهندسی صنایع
    • دانشکده مهندسی عمران
    • دانشکده مهندسی کامپیوتر
    • دانشکده مهندسی مکانیک
    • دانشکده مهندسی و علم مواد
    • دانشکده مهندسی هوافضا

ارسال دیدگاه (4 مورد)

با سلام
ت این دانشگاه مدیریت و شاخه هایش هم تدریس داده میشن؟؟؟
.
1399/06/3 - 22:37
  • -1
    سلام لطفا اطلاعات کامل در مورد رشته هوا و فضای این دانشگاه بدهید
    .
    1395/05/21 - 19:23
  • +2
    در مورد دانشکده مکانیک بیشتر توضیح میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    smiley4
    .
    1393/10/30 - 10:26
  • +1
    چقد توضی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    smiley3
    [center][/center] smiley29
    .
    1393/10/22 - 13:55
  • -2
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir