آذر ماه طلایی

+5

اشتباه گفتم؟ دوران طلایی عیده؟ چرا فکر می کنید علم پزشکی و دنیای دیجیتال باید هر روز پیشرفت کنه و شما می تونید روی متدهای پوسیده کنکوری های  دهه 80 نتیجه بگیرید؟

وقتی در گوگل سرچ می کنیم شاهد متدهای کپی شده و مقالات تکراری هستیم و استراتژی مطالعاتی های ایام مختلف سال مبحث غریبی در دنیای استراتژیک و کاملا ساده کنکور محسوب می شود...

تا اینجا تلاش کردیم ذهن خلاق و مدیریتی شما را فعال کنیم و به کار بگیریم و هم چنان دست در دست ما بیایید در همان جاده ادامه دهیم.

امروز تقویم را ورق بزنیم تا منشا اثر باشیم

صورت مساله: من کنکوری هستم. حالا چکار کنم؟
راهنمایی کلیدی: در آذر ماه هستم
داده های میدانی :
امتحانات نیم ترم را سپری کردم (علت: آمادگی برای امتحانات نیمسال اول).
تدریس مباحث نیمسال اول در مدرسه همچنان ادامه دارد(علت: تکمیل مباحث نیمسال اول سال دوازدهم و احتمالا مباحث وابسته از پایه)
آزمون های سراسری مانند گزینه دو، سنجش، قلمچی یا ... می دهم(علت: مقاله مربوط را در لینک بخوانید)
به زودی امتحانات ترم فرا می رسند(سنجش نهایی، عیارسنجی و تعیین سطح دانش آموزان)

حالا بریم سراغ پاسخ مساله : تعادل، شرط موفقیت است. تفاوت یک فرد موفق و یک داوطلب ناموفق در توانایی حفظ تعادل بین امور مختلف است. یک باور اشتباه رایج بین داوطلبان کنکور، تصور موفقیت مشروط به مطالعه تستی است! حالا این مطالعه تستی به چه معناست؟!
مطالعه تستی: یک تعریف نسبتا خرافی در اکثر موارد که در تصور عام به معنای تندتر خواندن، تندتر به پاسخ رسیدن، راهکارهای از پیش تعیین شده یا حفظ استثنائات بسیار است! که در نظر من یادگیری نگاه مدیریتی یا خلاقانه به مباحث در حین مطالعه را می توان مطالعه تستی دانست.

با این تعاریف و اوضاع بهتره بریم سر اصل مطلب! همه اطلاعات جسته و گریخته گذشته را دور بریزید و با چند دقیقه تمرکز جواب سوالتان را توشه مسیر کنید.

من یک کنکوری حرفه ای هستم(تفاوتی ندارد که دانش آموز باشم یا فارغ التحصیل). من می دانم که منبع طرح سوالات صرفا کتاب درسی است. من می دانم که صرفا با مطالعه کتاب درسی نمی توانم به سطح علمی مطلوب برسم. من می دانم که با زدن تست های کنکور سراسری سنوات گذشته هم نمی توانم به درصد بالایی برسم با اینکه می دانم مهمترین منبع تستی من، همان تست ها هستند و در اولویت در آن ها  به تسط کامل می رسم(تصور کنید می خواهید مبحث تابع را صد بزنید. اگر در کنکورهای گذشته هر سال 4 تست تابع هم مطرح شده باشد در 5 سال گذشته در کل با 40 تست مواجه هستیم. زدن 40 تست برای صد زدن تابع کافیست؟!)

مهمترین چیزی که می دانم این است که پاسخ به یک سوال تشریحی معمولا سخت تر از پاسخ به یک تست از همان مبحث است، زیرا نوشتن راه حل ها و یا توضیحات یک مبحث، مستلزم کسب یک دانش عمیق در آن مبحث است. دانش آموزان عزیز و فارغ التحصیلان محق، در این ایام نیز باید همانند هم عمل کنند.

هدف: شروع به جمعبندی نیمسال اول سال دوازدهم و مباحث مرتبط پایه
روش: مطالعه متن، مثال ها، شکل ها، نمودارها و تمارین کتاب درسی در مباحث مرتبط از پایه تا کنکور و امتحان گرفتن از خود به صورت تشریحی برای تعمیق اطلاعات و افزایش سرعت تحلیل در تست زنی. به عنوان علمی ترین و آسان ترین منبع میتوان از کتاب های امتحانوفن نام برد که با کلیک اینجا می تونید به راحتی از آن ها بهره مند شوید.

به همین سادگی دانش آموزان برای امتحانات نیمسال اول(بسیار مهم) آماده می شوند و فارغ التحصیلان موفق به رفع اشکال در تمام مباحث مطالعه شده می کنند. چه جالب، ظاهرا هر آزمون سراسری که می دهید هم با مباحثی که گفتم کاملا منطبق هست! موفقیت یک حق است، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    4,268 بازدید

    4 نظر

    درج: 1 آذر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (4 مورد)

    چ مطلب قشنگی..
    .
    1397/09/12 - 23:32
  • +1
    مهمان m
    برای نهمی ها برنامه مطالعاتی ندارین؟!
    ::روابط عمومی::
    دوست من این بخش مختص کنکوری هاست و به ارائه استراتژی مطالعاتی ماهانه می پردازد. به زودی مقاطع پایین تر را هم پوشش می دهیم
    .
    1397/09/5 - 17:10
  • -3
    سلام.خسته نباشین.ممنون ازمطالب خوبتون heart_eyes
    میشه واسه این ماه برنامه مطالعاتی بزارین واسه اونایی که هنوز خوب شروع نکردن.درسته که باید هر کسی خودش برنامش رو بنویسه ولی دیدن یه برنامه خوب میتونه موثرتر باشه
    .
    1397/09/3 - 13:06
  • +2
    چه قلم روانی! نویسنده این مطلب کیه؟
    ::روابط عمومی::
    نویسنده مقالات این بخش مهندس علی نظیف هستند
    .
    1397/09/3 - 09:52
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir