روش مطالعه در عید نوروز

+2

در ابتدای کار ، یک برنامه ریزی جامع برای عید انجام دهید و سپس شروع به مطالعه کنید. در غیر این صورت دچار بی برنامگی شده و نمی توانید تا پایان تعطیلات به اهداف خود دست یابید و این یعنی بیشتر درس ها نیمه تمام خواهند ماند. ولی با یک برنامه ریزی اصولی ، علاوه بر این که اکثر دروس خود را مطالعه می کنید ، می توانید در پایان هفته کارهایی که در طول هفته انجام داده اید را از جدول زمان بندی خط زده و با این کار روحیه و انگیزه خود را دو چندان کنید ، چرا که هر هفته شاهد پیشرفت خود خواهید بود. توصیه می کنیم در ایام نوروز با توجه به توانایی خود ، 8 تا 10 ساعت در طول روز مطالعه نموده و در کنار آن تست بزنید.

 

 
 

 


طوری برنامه ریزی کنید که حدودا 60 درصد از زمان مطالعه را به دروس اختصاصی و 40 درصد را به دروس عمومی اختصاص دهید. برای بازدهی بیشتر ، 45 دقیقه تا 1 ساعت به خواندن دروس خود بپردازید و سپس یک ربع استراحت کنید و مجددا شروع به مطالعه کنید. توجه داشته باشید که درس خواندن مداوم و بدون استراحت ، بازدهی یادگیری شما را کاهش می دهد. اگر قبل از عید و هنگام مطالعه درس ها از هر مبحث خلاصه ای نوشته باشید ، در عید نوروز کارتان راحت تر می شود. پیشنهاد ما این است که هنگام مطالعه دروس ، خلاصه نویسی کنید تا در زمان جمع بندی و در پایان هر روز از آن استفاده نمایید. پس از مطالعه دروس مورد نظر ، ابتدا تمرین های تشریحی و سپس تست های مربوط به آن مبحث را حل نمایید. آخر هر هفته نیز خلاصه درس هایی را که در طول هفته مطالعه کرده اید را مرور کنید. بهتر است تست های دروس اختصاصی را همان روز و دروس عمومی را حداقل یک الی دو روز بعد از مطالعه انجام دهید.

یکی از نکات مهم برای مطالعه در ایام نوروز ، توجه ویژه به دروس عمومی می باشد ، زیرا به دلیل فرار بودن دروس عمومی تاکید مشاوران بر این است که داوطلبان هر چه به انتهای سال و زمان برگزاری کنکور نزدیک تر می شوند ، بیشتر به دروس عمومی اهمیت بدهند. برای این کار نیز اگر قبل از عید خلاصه درس ها را تهیه کرده باشید می توانید پاراگراف های مهم را به همراه خلاصه هایی که از قبل تهیه کرده اید ، مطالعه نمایید تا وقت زیادی از شما نگیرد. با مطالعه و استفاده از دوران طلایی نوروز ، صد در صد نتیجه آن را هنگام اعلام نتایج کنکور سراسری مشاهده خواهید کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,546 بازدید

    2 نظر

    درج: 26 اسفند 1398

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (2 مورد)

    ناشناس
    کاش کتاب برنامه ریزی هم داشتین یا برنامه آماده داشت یا اصول برنامه ریزی مناسب به همراه نکات تمرکز نحوه درس خوندن و چگونگی مقابله با مزاحمت و رفت و آمد های بهاری و...و جا نشدن از برنامه را هم شامل می شد
    .
    1399/12/29 - 18:04
  • 0
    ممنون اما این نکات کلی هستن اگه میشه توضیحات دقیق تری بدید
    .
    1399/12/13 - 14:55
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir