راز رسیدن به هدف

+4
راز رسیدن به هدف

راز رسیدن به هدف چیست؟

هدف داشتن و رویا داشتن، چیزهایی هستند که به زندگی ما انسانها معنا می‌بخشند. اما چگونه می‌توانیم به اهداف و رویاهایمان برسیم؟

دو چیز است که باعث ایجاد شکست یا موفقیت می‌شوند. اول: طرز فکر. دوم: رفتار. اگر به دلیل اینکه هدفهای شما خارج از دسترس قرار دارند، احساس ناامیدی‌ می‌کنید و با وجود تلاشهای بسیاری که انجام می‌دهید باز هم این حس را دارید که حتی یک قدم نیز به هدفتان نزدیک نشده‌اید، باید بدانید که شما تنها نیستید. خیلی‌های دیگر همچنین حسی دارند.بسیاری از مردم تلاش می‌کنند که به هدفشان برسند اما ناگهان در نیمه‌های راه، در رفتار و نگرش آنها تغییر ایجاد می‌شود و این مساله باعث دور شدن آنها از هدف می‌شود
وقتی هدف بسیار بزرگی داشته باشیم، شروع می‌کنیم به بررسی توانایی‌های خودمان. حتی اگر به حد کافی هم توانایی داشته باشیم، شروع می‌کنیم به تردید پیدا کردن نسبت به خودمان. با خود می‌گوییم آیا واقعا رسیدن به این هدف برای من ممکن است؟در عوض، راهکارهایی هم که برای خودمان در نظر می‌گیریم، آنقدرها موثر و کارآمد نیستند. یکی از چیزهایی که مرتبا ما را از هدفمان دور می‌کند، حواس پرتی‌هایی ست که توسط اینترنت، تلویزیون یا موبایل برایمان ایجاد می‌شود و به راحتی تمرکز ما را از بین می‌برد.و البته یک ترس پنهان نیز عامل مهم دیگری ست که در وجود ما ایجاد می‌شود. این ترس عامل مهم و اساسی برای نرسیدن به هدف است. ترس از اینکه چه می‌شود اگر واقعا به هدفتان برسید؟ ترس از اینکه آیا زندگیتان باید تغییر کند؟ به طور کلی، نگرش و عادتهای ما، دو عامل مهم است که تعیین می‌کند آیا ما برای رسیدن به هدفمان، حرکتی می‌کنیم یا نه.

چرا موفق بودن مهم است؟
موفق بودن محدود به زندگی کاری نمی‌‌شود. اهداف شخصی ما نیز بسیار مهم هستند، چرا که در نهایت، رسیدن به این هدف ها، باعث ایجاد اعتماد به نفس، خوشحالی و امید در ما می‌شود.حسی که بیان کننده این است که زندگی به سرانجامی رسیده است.

راز رسیدن به هدف:
ممکن است آزار دهنده باشد وقتی که اطرافیان خود را می‌‌بینید که به هدف‌های خودشان رسیده اند اما شما با وجودیکه تمام تلاش خود را کرده اید هنوز به موفقیتی دست نیافته اید. این مساله می‌تواند اعتماد به نفس ما را نشانه بگیرید و این احساس را ایجاد کند که ما به قدر کافی توانمند نیستیم. در نتیجه ما را به دور باطلی می‌اندازد که هرگز تمام شدنی نیست و آنهم تسلیم شدن در برابر سختی هاست.اما آیا کنجکاو نشده اید که چگونه می‌توان طور دیگری عمل کرد؟ آیا به ذهنتان نمی‌آید که شاید عادتهایی که آنها را انتخاب کرده اید، باعث شده اند شما را از رسیدن به هدف دور سازند؟در ادامه‌ مقاله، عادتهایی که باید تغییر کنند تا شما بتوانید به موفقیتی که لایق آن هستید برسید، لیست شده اند:

طرز فکر خود را عوض کنید و از اینکه فقط مشکلات را ببینید دست بردارید. بسیاری از ما عادت به منفی بینی داریم. این چیزی ست که به ما آموزش داده شده و در ما نهادینه گشته. ماندن در وضعیت منفی، راحت از رفتن به حالت مثبت است. به خصوص وقتی همه چیز بر خلاف میل ما باشد و آنطور که می‌خواهیم پیش نرود. اما شما بایستی به مشکلات به عنوان چالش‌های جدید و فرصتهای تازه نگاه کنید به جای اینکه آنها را به‌عنوان مانع در نظر بگیرید.ساختن یک طرز فکر مثبت نگر، بسیار ضروری ست. مهم نیست چه مشکلاتی وجود دارند، هر چه باشند باید بتوانید آنها را به‌عنوان یک فرصت بنگرید. فرصتی برای رشد، و اگر اینگونه به مسائل نگاه کنید، احتمال اینکه به دام منفی نگری بیفتید بسیار کم می‌شود

راهکار داشتن خوب اما انعطاف داشتن بهتر است. بدون شک داشتن یک نقشه‌ راه و طبق برنامه ریزی، عمل کردن، بسیار مفید است. اما اگر فقط همین یک نقشه راه را داشته باشیم و محکم به آن بچسبیم، در واقع داریم پتانسیل پذیرش تغییرات را از بین می‌بریم. زندگی همیشه در یک مسیر مستقیم حرکت نمی‌کند. ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. گاهی مشکلاتی پیش می‌آیند که تمام برنامه‌ریزی‌های ما را از بین می‌برند و اگر بیش از حد وابسته به آن برنامه باشیم، انگیزه خود را برای ادامه دادن مسیر، از دست می‌دهیم. یک برنامه کلی داشته باشید و مطمئن باشید این برنامه قابل انعطاف است. به جای اینکه یک زمان طولانی را برای برنامه ریزی بگذارید، بهتر است قدم اول را بردارید.

 

 
 

 

هدف‌های کوتاه مدت تعیین کنید.

انگیزه‌های ما، وقتی که روی اهداف بلند مدت تمرکز کنیم، کم رنگ می‌شوند و از دست می‌روند. اما بر عکس اگر روی هدف‌های کوتاه مدت تمرکز داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم به خودمان انگیزه بدهیم.هدف‌های بزرگ را به هدف‌های کوچکتر تقسیم کنید تا به این صورت بتوانید با برداشتن گام‌های کوچک نیز، به موفقیت‌های خوبی برسید و انگیزه‌ خود را از دست ندهید. بدین منظور برای خودتان یک جایزه در نظر بگیرید هر بار که به یک هدف کوچک می‌رسید به خودتان جایزه بدهید.

یکبار بررسی کنید و از خود بپرسید دقیقا در روز چه مدت زمانی را برای دیدن تلویزیون، گشت زدن در اینترنت و بازی با موبایلتان هدر می‌دهید؟همه‌ ما به یک میزان زمان در شبانه روز دسترسی داریم. ۲۴ ساعت. اما اینکه چگونه از این زمان استفاده کنیم، عاملی ست که، ما را یا به سوی موفقیت می‌برد یا شکست. با خودتان صادق باشید و کاملا آگاه باشید که دارید زمانتان را چطوری می‌گذرانید.ایجاد تغییر در نگرش، داشتن یک برنامه قابل انعطاف، داشتن انگیزه توسط کوچک کردن اهداف بزرگ، و داشتن تمرکز روی کاری که انجام می‌دهید بدون حواس پرتی ها، در بلند مدت باعث کمک کردن به شما برای دستیابی به هدف است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    17,238 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir