آزمون های آزمایشی

آزمون های آزمایشی

 تابستان را پشت سرگذاشته‌اید، تا حالا چه كارهایی كرده‌ايد؟ چقدر از این 16 هفته‌ی گذشته استفاده کرده‌اید؟ حواستان به دایره‌ی زمان بالای صفحه هست؟ چقدر تست زده‌ايد؟‌ در این زمان توانسته‌ايد ساعت ‌زيستي خود را تنظیم كنيد؟ راستي از آزمون‌‌‌ها چه‌خبر؟ نتايج شما در آزمون‌‌‌ها چه طور بوده است؟
بحث آزمون شد، به نظرم زمان آن رسیده است که نكاتي را در ارتباط با آزمون‌ها با یکدیگر مرور کنیم. اوّلين نكته‌اي كه لازم است توجه شما را به آن جلب كنم، ‌اين است كه جنبه‌ی آموزشی این آزمون‌‌‌ها باید برای شما پر رنگ‌تر از بقیه‌ی جوانب باشد یعنی رقابت و موارد دیگر در اولویت دوم قرار دارند.
شما در طي آزمون‌‌هاي آزمايشي كه تا كنكور مي‌دهيد، قرار است مهم‌ترین نكات را در ارتباط با نحوه‌ی آزمون‌دادن بياموزيد تا بتوانيد از آن‌ها در كنكور استفاده كنيد. اگر بتوانید این نکات را در دفترچه‌ی مخصوص آزمون‌های خود یادداشت کنید و هر از گاهی به آن‌ها نگاهی بیاندازید، بسیار مفید است.
معمولاً مدارس هر دو هفته يك بار، آزمون‌هايي را برگزار مي‌كنند كه شما حتماً بايد در آن‌ها شركت كنيد، چرا كه طراحان سؤال، دبیران خودتان هستند و بهتر از ديگران از نقاط ضعف و قدرت شما اطلاع دارند. علاوه بر آزمون‌‌هاي مدرسه، شركت در آزمون‌‌هاي كشوري هم ضروري است. شايد آزمون‌‌هاي ابتداي سال خيلي برای شما مناسب نباشد و بيشتر به درد داوطلبان پشت كنكوري بخورد، اما آزمون‌های فصل زمستان و به خصوص آزمون‌‌هاي جامع بعد از عيد نوروز، اهميّت زيادي دارند كه شما بايد حتماً در آن‌ها ثبت‌نام كنيد و سعي كنيد که با برنامه‌ی مطالعاتي آن‌ها هماهنگ شوید. اینکه به زمان‌بندی آزمون‌ها نرسید، اصلاً خوب نیست، چون ممکن است نتایج خود را این‌طور توجیه کنید که من به سر فصل‌های آن‌ها نرسیدم و این حرف ادامه یابد تا زمان کنکور و آن وقت دیگر فرصتی برای جبران عقب ماندگی خود ندارید. حتماً از آزمون‌‌هاي يك مؤسسه كه به طور منظم برگزار مي‌شود و از صلاحيت علمي لازم هم برخوردار است، استفاده كنيد. براي پيدا كردن مؤسسه‌اي با اين ويژگي‌‌ها مي‌توانيد از مشاوران كمك بگيريد البته این نکـته را - که در مقاله‌ی قبل هم اشاره کردیم- که "آموزشگاهی اولویت دارد که برنامه‌ی آن با برنامه‌ی شما هماهنگ‌تر است" فراموش نکنید.
آزمون‌‌ها را جدي بگيريد و تمام تلاش خود را براي آن‌كه به نتیجه‌ی بهتری برسید، به کار بگیرید. به نتايج درخشان آزمون‌ها مغرور نشويد و همچنان تلاش كنيد. از نتايج نه چندان خوب در آزمون‌‌ها هم نااميد نشويد و باز هم به تلاش‌كردن براي دست‌یابی به نتیجه‌ی بهتر، ادامه دهيد.

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,448 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir