کلاس های کنکور

کلاس های کنکور

ثبت‌نام در كلاس كنكور براي عد‌ه‌اي از دانش‌آموزان يك ضرورت به نظر مي‌رسد،  اما تا زماني كه شما واقعاً قصد درس ‌خواندن نداشته باشيد، ثبت‌نام در بهترين كلاس كنكور و استفاده از بهترين دبيران هم نقشي در موفقيّت شما نخواهد داشت. بسياري از دانش‌آموزان در اين كلاس‌‌ها شركت كرده‌اند و نتايج خوبي به دست نیاورده‌اند و بسياري از رتبه‌های ممتاز كنكور سراسري هم اصلاً در اين كلاس‌‌ها شركت نكرده‌اند. اما اگر احساس نياز مي‌كنيد، بهتر است در انتخاب كلاس، مؤسسه و دبير دقت كنيد. از آن جا كه تعداد زيادي از دانش‌آموزان لااقل در يك درس احساس ضعف مي‌كنند، ذكر نكاتي كلي در اين زمينه الزامي است.
توجه كنيد كه بيشترين حجم كلاس كنكور بهتر است در تابستان باشد و هر چه جلوتر مي‌رويد، بايد حجم اين كلاس‌‌ها كم‌تر شود و بعد از عيد نیز بهتر است اين مقدار به صفر برسد. اگر سال چهارم را به صورت غيرحضوري برداشته‌ايد، شايد به كلاس كنكور نياز داشته باشيد؛ اما اگر به مدرسه مي‌رويد، سعي كنيد در صورت لزوم، حداکثر در دو يا سه درس كه در آن‌ها  واقعاً  احساس ضعف مي‌كنيد، در کلاس‌های بیرون از مدرسه ثبت‌نام كنيد.

 
 نکته‌: اگر هم به مدرسه برويد و هم به كلاس كنكور، 3 مشكل اساسي خواهيد داشت:
1- بیشتر انرژي شما در مدرسه مصرف مي‌شود و براي يادگيري بعد از مدرسه انرژی کافی نخواهيد داشت.
2- بين تعطيلي مدرسه و شروع كلاس، فاصله‌ی زماني‌اي وجود دارد كه معمولاً از آن استفاده نمي‌شود.  
3- شما ديگر زمان کافی براي مرور دروس و تست‌زدن نخواهيد داشت و بسيار هم خسته خواهيد شد.
 كلاس‌‌هاي نكته و تست هم نقش همین كلاس‌‌هاي کنکور را دارند و اصول تست‌زني در دروس مختلف را آموزش مي‌دهند كه البته شما خودتان اين مهارت را كسب كنيد، بهتر است.

 
 سوال: به کدام کلاس‌ها برویم؟
 كلاس‌‌ها و آموزشگاه‌‌هايي كه اعتبار و كيفيت بالایی دارند، در اولويت هستند. براي تشخيص آن مي‌توانيد به تحقيق از داوطلبان سال گذشته‌ی آنها بپردازيد. فريب تبليغات آموزشگاه‌‌ها را هم نخوريد.
 پیش از ثبت‌نام، برنامه‌ی آموزشگاه، تقويم آموزشي، اسامی اساتيد و برنامه‌ی آزمون‌‌ها را از مؤسسه بخواهيد و آن را با برنامه‌ی خود مطابقت دهيد. آموزشگاهي اولويت دارد كه با برنامه‌ی شما هماهنگ‌تر است.
 بهتر است سعي كنيد با دوستان‌تان كلاس مشترك نداشته باشيد تا زمان شما براي درس‌خواندن صرف شود نه صحبت‌كردن با دوستان و ... .
و در آخر به شما توصیه می‌کنم که با وجود تمام سختی‌ها، در نهایت خودتان باید درس بخوانید. اگر از این کلاس به آن کلاس و از این مؤسسه به آن مؤسسه بروید و بخواهید که دیگران به جای شما درس بخوانند! موفقیتی کسب نخواهید کرد.
پس به طور جدی شروع به درس خواندن کنید و ایمان داشته باشید که شما ضعیف نیستید و اگر در درسی از بقیه عقب‌تر هستید، برای این است که دوستانتان بیشتر از شما برای آن درس زحمت کشیده‌اند.

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,722 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir