برنامه روز قیل از کنکور

برنامه روز قیل از کنکور

روز آخر فرا رسید و به روز موفقیّت خود بسیار نزدیک شده‌اید. نگران نباشید امروز و فردا هم مانند بقیه‌ی روز‌ها می‌گذرند. فردا به این حرف خواهید رسید که می‌گویند: «امروز همان فردایی است که دیروز نگرانش بودی». وسائل خود را آماده کنید و همگی را در کنار هم و در جای مشخصی بگذارید. مداد، پاک‌کن، چند شکلات، یک بطری کوچک آب خنک، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی عکس‌دار از وسایل ضروری شما هستند؛ پس آن‌ها را فراموش نکنید. بهتر است روز آخر، مطالعه‌ی جدی نداشته باشید و نهایتاً تا ظهر خلاصه‌هایتان را یک‌بار دیگر مطالعه کنید. یک نکته را به همه‌ی شما عزیزان توصیه‌ی اکید می‌کنم و آن تورّق (ورق زدن) کتاب‌هاست. تورّق را عصر قبل از کنکور و در مدت زمان کوتاهی انجام دهید به این‌صورت که تمامی کتاب‌ها، جزوه‌ها و خلاصه‌هایتان را در مقابل خود بگذارید و آن‌ها را به نوبت باز کنید و صفحات را با نگاه کوتاهی ورق بزنید، چیز جدیدی را حفظ و یا مطالعه نکنید و فقط از نظر بگذرانید. این کار باعث می‌شود تمامی مطالب به سطح حافظه بیایند تا دسترسی شما به آن‌ها حین آزمون فردا تسهیل شود. از دروس اختصاصی مهم خود، حداقل 10 تست و حداکثر30 تست به‌عنوان دست‌گرمی! حل کنید؛ این‌ کار باعث می‌شود، نحوه‌ی خاص تست زدن دروس را به‌یاد آورید. مثلاً اگر داوطلب رشته‌ی تجربی هستید، 20 تست زیست‌شناسی (10 تا ژنتیک و 10 تا از مباحث 3 سال)، 10 تست فیزیک، 10 تست ریاضی و 10 تست شیمی بزنید و محاسبات آن‌ها را دقیق و بدون ماشین حساب انجام دهید تا برای آزمون فردا بهترین سرعت عمل را در تست زدن داشته باشید.
همراه یکی از اعضای خانواده به محل برگزاری آزمون خود بروید و مسیر حرکت فردا را یاد بگیرید. کمی اضطراب در امروز طبیعی است ولی سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از خداوند کمک بخواهید. به یاد معامله‌ی خود با خداوند بیفتید و آگاه باشید که دل‌ها تنها با یاد خدا آرام می‌گیرند. در کنار خانواده‌ی خود باشید و از اینکه با دوستانتان درباره‌ی مسائل درسی گفتگو کنید، جداً بپرهیزید. کمی پیاده‌روی می‌تواند علاوه بر گرفتن مقداری از انرژی شما، شرایط روحی شما را مناسب کند. یکی از از کارهایی که به خواب راحت شما بسیار کمک می‌کند، تخلیه‌ی انرژی است! انرژی خود را با نرمش، کمی دویدن بی‌خطر، پیاده‌روی، انجام ورزش‌های کم‌خطر و کارهایی که تحرک بدون خطر داشته باشند، خالی کنید تا علاوه بر خواب بهتر، سریع‌تر و با‌ حالی خوش خوابتان ببرد.
 بهتر است از ۲ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید، موسیقی نا آرام گوش ندهید، تلویزیون نگاه نکنید و استراحت کنید. شام سبکی بخورید و از خوردن غذایی که احتمال ایجاد حساسیت و مسمومیت دارد، بپرهیزید. خواب امشب از خواب‌های مهم زندگیتان است. خواب کافی و مناسب برای آزمون فردای شما ضروری است. قبل از خواب وضو بگیرید و هنگامی که به تخت خود می‌روید سعی کنید ذهن خود را از تمامی افکار خالی کنید و با آرامش بخوابید.

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir