توصیه‌های دو هفته قبل از کنکور

توصیه‌های دو هفته قبل از کنکور

دوستان کنکوری!

خسته نباشید. حدود دو هفته تا کنکور زمان باقی مانده است. این زمان فرصتی طلایی برای موفقیّت شماست. پس نگران نباشید و در این دو هفته‌ی باقی‌مانده به‌جای اینکه به گذشته و نواقص خود فکر کنید، به جلو نگاه کنید و به آینده‌ی روشنی که در انتظار شماست بیاندیشید. مضطرب نباشید و از منبع آرامش کمک بخواهید، درد دل‌هایتان را به خالق خود بگویید، نا امید از رحمت پروردگار نشوید و از او راهنمایی بخواهید که تنها او یاری‌بخش بندگان است. مقداری از حرف‌هایی که می‌خواهم برایتان بگویم تکراری است ولی تکرار آ‌ن‌ها را لازم می‌دانم. اوّل اینکه این دو هفته را فقط به مرور دروس بپردازید و هیچ مطلب جدیدی را مطالعه نکنید. برای ۱۴ روز باقی‌مانده برنامه‌ریزی کنید و آن را حتی‌الامکان تغییر ندهید. توضیحات شب و روز آخر در مقاله‌ی بعدی آمده است. پیشنهاد می‌کنم که این ۱۳ روز را به‌صورت زیر برنامه‌ریزی کنید: (دقت کنید این فقط یک پیشنهاد است!)
الف) ۷ روز اول را طبق شرایط کنکور رأس ساعت ۸ صبح آزمون سراسری سال‌های گذشته را با پوشیدن لباس رسمی، مقداری خوراکی و قطع ارتباط کامل با دنیای بیرون از آزمون شروع کنید. پس از اتمام آزمون کمی استراحت کنید و سپس به رفع اشکال کامل آزمون بپردازید و نقاط ضعف خود را در آزمون‌ها بیابید و آن‌ها را برطرف کنید.
ب) ۳ روز بعد را به مرور کلیه دروس و مطالعه‌ی دروس مهم اختصاص دهید. نکات حفظی دروس‌های عمومی را یکبار با سرعت بالا بخوانید.
پ) در ۳ روز پایانی برنامه‌ی خود را بدین‌گونه قرار دهید که روز اوّل را به برگزاری و رفع اشکال آزمون سراسری خارج از کشور سال گذشته اختصاص دهید؛ در دو روز پایانی این ۱۳ روز، تمامی دروس خود را به‌صورت نکته‌وار و خلاصه، مطالعه کنید و به خلاصه‌هایتان تسلط کامل پیدا کنید و با دروس اتمام حجت کنید. برنامه‌ریزی برای این 13 روز بسیار مهم است ولی مهم‌تر از آن سخت درس خواندن و حفظ روحیه است. سعی کنید برنامه‌ای را از ابتدای این 13 روز طراحی کنید و در طول آن، خیلی برنامه‌ی خود را تغییر ندهید. اگر بتوانید خودتان برای این 13 روز برنامه‌ای عملی و برحسب توانایی‌هایتان طراحی کنید، عالی می‌شود. برنامه‌ای که در آن حتماً چند نمونه آزمون سراسری سال‌های گذشته، مرور تمامی دروس با سرعت بالا، تورق کتاب‌ها و جزوات، مرور خلاصه‌ها و دفترچه‌ی مخصوص نکات مهمّ، وجود داشته باشد.
در این دو هفته‌‌ی باقی‌مانده مراقب سلامتی خود باشید. غذای بیرون و ناسالم و ورزش‌های پرخطر را کنار بگذارید. ساعات زیستی خود را تغییر ندهید و نهایتاً اگر لازم بود به‌خاطر فشرده بودن برنامه‌ی این روز‌ها، شب‌ها یک ساعت زود‌تر بخوابید.
«الَّذِينَ آَمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللهِ أَلَا بِذِكْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: zinatlou [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
1,919 نفر بازدیدکننده
3 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir