خرداد و آخرین ماه

خرداد و آخرین ماه

دوستان من خسته نباشید. ماه خرداد آخرین ماه کاملی است که ما با هم هستیم. امیدوارم که تا پایان کار، این با هم بودن برایتان سودمند باشد.
این‌قدر مضطرب نباشید. به تلاش خود ایمان داشته باشید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. مطمئن باشید هر کس به میزان تلاش خود نتیجه خواهد گرفت. اگر هم از تلاش خود چندان راضی نیستید، افسوس نخورید. هنوز یک ماه فرصت دارید. نهایت تلاش خود را برای استفاده از این یک ماه باقی‌مانده بکنید. یادتان باشد این ارزشمندترین و آخرین فرصت یک‌ماهه‌ی شماست، پس آن را از دست ندهید و به آن به شکل یک فرصت طلایی بنگرید.
در همین ابتدای ماه، برنامه‌ی مطالعاتی خود را تا کنکور مشخص کنید. جدولی رسم کرده و برنامه‌ی کلان خود را در آن مشخص کنید. برای مثال دو هفته قبل از کنکور را به جمع‌بندی نهایی و سه هفته‌ی ابتدای خرداد را به مرور نهایی اختصاص دهید. تمامی موزاییک‌های برنامه‌ی این پنج هفته را پر کنید و چند موزاییک را در آخر هر دوره برای جبران و مرور، خالی بگذارید. برنامه‌ی خود را تا جای ممکن تغییر ندهید و به آن وفادار باشید. اجرای این برنامه با کیفیت عالی و تلاش زیاد، به طور مستقیم در نتیجه‌ی کنکورتان تأثیر خواهد گذاشت.
ساعت زیستی روزانه‌ی خود را مطابق با شب قبل از کنکور و روز کنکور تنظیم کنید و آن را تا آخر تغییر ندهید. برای مثال بهتر است حد‌اکثر ساعت 11 شب بخوابید و ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شوید تا به موقع و بدون استرس به محل برگزاری آزمون برسید. خواب کافی در ماه آخر باعث می‌شود که از پا درنیایید و مریض نشوید. در این ماه آخر بسیار مراقب خود باشید که بیمار نشوید و تغذیه‌ی مناسب داشته باشید.
یادگیری اولیّه‌ی دروس جدید را دیگر کنار بگذارید و آنچه را که تا به حال یاد گرفته‌اید خوب مرور کنید. خواندن دروس جدید علاوه بر افزایش استرس شـما، وقـت شما را نیز تلف می‌کند. با اولویت‌بندی دروس بر اساس الف) میزان اهمیّت آن در کنـکور و ب) میزان تسلط شما بر آن درس، برنامه‌ی مروری خود را مرتب کنید. همایش‌هایی نیز در این ماه برگزار می‌شود، تنها از کلاسها یا همایشهایی استفاده کنید که کاملاً با برنامه و شرایط شما مطابقت دارند. فریب تبلیغات را نخورید، قرار نیست کسی به جای شما درس بخواند. از مطالب سودمند کلاس‌ها برای مرور مجدد دروس خود استفاده کنید و راه‌های جدید پاسخ‌گویی به تست را از آن‌ها یاد بگیرید.
بسیاری از افراد موفق در کنکور این ماه آخر را فقط در منزل مطالعه کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند. کنکور‌های سراسری ۶ سال گذشته (داخل و خارج) مفید هستند. هنگامی که به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهید فکر کنید که این کنکور اصلی شماست و شرایط آزمون را مطابق با شرایط کنکور اصلی قرار دهید. این آزمون‌ها نواقص شما را مشخص می‌کنند، پس نتایج آن‌ها را جدی بگیرید و آن‌ها را خوب رفع اشکال کنید. نکاتی را که از آزمون‌ها یاد گرفتید، در دفترچه‌ی مخصوص رفع اشکال خود بنویسید تا آن‌ها را باز مرور کنید. سؤالات کنکور خارج از کشور سال گذشته بسیار مهم هستند. نکات آن‌ها را به‌طور کامل یاد بگیرید.
آزمون‌های سازمان سنجش شبیه‌ترین آزمون‌ها به کنکور هستند. سعی کنید آزمون دادن در فضایی شبیه کنکور و در مکانی جدید را حتماً تجربه کنید. می‌توانید با پیاده‌کردن شرایط کنکور، حتی در خانه آزمون‌ها را برگزار کنید.
و در آخر اینکه در ماه آخر سعی کنید از جمع‌های اضطراب‌زا فاصله بگیرید. اگر در مواجهه با بعضی از دوستان، افراد فامیل و... اضطراب شما افزایش پیدا می‌کند، یک ماه از آن‌ها کمی فاصله بگیرید، البته به‌ گونه‌ای که باعث دلخوری کسی نشود.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir