نحوه مطالعه درس دین و زندگی کنکور

نحوه مطالعه درس دین و زندگی کنکور

مهم‌ترین هدف در مطالعه درس دین و زندگی تسلط کامل بر متن کتاب درسی و آیات و نکات مفهومی  آن‌ها است.

در قدم اول شما باید متن کتاب درسی رو به طور کامل مطالعه کنید. اگه بخواید خیالتون از این مرحله راحت باشه بهتره بعد از مطالعه هر قسمت سعی کنید مباحث کلیدی و آیات و مفاهیم درسی رو به صورت دسته بندی شده روی کاغذ چرک نویس  بنویسید.

توجه داشته باشین که اگه نتونستید این کار رو انجام بدیدحتما  باید مجددا درس رو مطالعه کنید و تو مطالعه دور دوم بیشتر تمرکزتون رو رو قسمت هایی بذارید که موقع یادداشت کردن فراموش کرده بودین.

یه مشکلی که تو مراحل مطالعه درس دین و زندگی وجود داره واکثر بچه ها هم اون رو رعایت نمیکنن دوپینگی خوندن این درسه،به این صورت که خیلی سریع بعد از مطالعه درس  شروع به تست زدن میکنن و وقتی هم که تست ها رو درست میزنن فک میکنن که کاملا به درس مسلط شدن و برا همین دیگه اهمیتی برا درس ها قائل نمیشن و چون بعد از یه مدت فراموششون میکنن اکثرا هم همون درس ها رو تو آزمون نمیتونن بزنن.
راهی که ما پیشنهاد میکنیم اینه که برای تست زدن تو این درس  عجله نکنید و با کمی فاصله از مطالعه (مثلا دو روز بعدش)تست بزنید تا هم قسمتی که مطالعه کردید مرور بشه هم سطح سواد و کیفیت مطالعه رو سنجش کنیم.

بعد از تست زدن با توجه به این که با نوع سوالات و تست‌های اون بخش آشنا شدید باید یه بار دیگه متن درس رو با سرعت و تمرکز بیش‌تری(روی قسمت های تست محور وبعضا فراموش شده) مورد مطالعه قرار بدید و با استفاده از درسنامه های کتب کمک درسی، خلاصه نویسی انجام بدید. در خلاصه نویسی باید حتما دقت داشته باشید که مطالب به صورت دسته بندی شده ثبت بشن و سعی کنید خودتون بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار کنید.

این مراحل مطالعه برای یک درس باید چندین بار تا کنکور سراسری تکرار بشه تا طی مرور زمان، تداوم و تکرار به صورت کامل بتونید به همه درسای دین و زندگی مسلط بشید.

با آرزوی موفقیت روزافزون شما عزیزان کنکوری

مهندس محسن رحمت کاشانی

Avatar
فرستنده: heydarian [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
2,509 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir