چه کار‌هایی باید قبل از آزمون انجام دهیم؟

چه کار‌هایی باید قبل از آزمون انجام دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید اسفند‌ماه زمان شروع آزمون‌های آزمایشی و شبیه کنکور است. به همین دلیل پنج مقاله‌ی این ماه به چگونگی آمادگی برای آزمون‌ها، نحوه‌ی صحیح شرکت در آزمون و نکات بعد از آزمون اختصاص یافته است. دوستان من، نباید فراموش کنید که آزمون‌‌های آزمايشی فقط جنبه‌ی آموزشی دارند و رتبه‌ی شما در آن‌ها هدف نهایی شما نیست. در واقع این آزمون‌ها شبيه يك كلاس درس هستند و شما بايد سعی کنید تا به طور کامل از این کلا‌س‌ها استفاده کنید. در كنكور كسي برنده است كه از اين كلاس درس، نهایت استفاده را ببرد. رقابت در آزمون‌ها را به شکل مثبتی دنبال کنید و حتی برای پیشرفت دوستانتان در آزمون‌ها نیز تلاش کنید. قرار نیست که آن‌ها مانع پیشرفت شما در کنکور شوند. تا جایی که به درس و برنامه‌ی شما لطمه نمی‌زند، به آن‌ها کمک کنید و از آن‌ها نیز کمک بخواهید.
تمام شرايط كنكور اصلي را در كنكور‌هاي آزمايشي پياده كنيد. شب زود بخوابيد، صبح به موقع بيدار شويد، كمي قبل از شروع آزمون در جلسه حاضر شويد. سر جلسه‌ی آزمون، آب و چند عدد شکلات را به عنوان خوراکی ضروری با خود ببرید. شب آزمون شام سبکی بخورید تا خواب بهتری داشته باشید. مواد غنی از نشاسته مانند ماکارونی برای شام شب قبل از آزمون مفید هستند.
بسته به اهمیّت آزمون و زمانی که در اختیار دارید سرفصل‌های آزمون را در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهید. سعي كنيد با درنظرگرفتن سرفصل‌های آزمون، تمام منابع مطرح‌شده برای آن را مطالعه کنید، اما هرگز دقت در مطالعه را فدای این مسأله نکنید. به هر صورت بهتر است يك مطلب را دقيق و كامل مطالعه كنيد تا آنكه چندين مطلب را بدون توجه و دقت كافي بخوانيد. شب قبل از آزمون حتماً به خلاصه‌هاي‌ خود نيم‌نگاهي بيندازيد و مباحث را به طور کلّی مرور کنید. البته به خاطر داشته باشید که شب قبل از آزمون قرار نیست مطالب جدیدی را بیاموزید و يا اصلاً مبحثي را به طور جدي مطالعه كنيد، بلکه تنها به مرور و تکمیل مباحث بپردازید و اگر مطالب زیادی از سر‌فصل‌ آزمون روز بعد شما باقی مانده، بهتر است با اولویت‌بندی، آن‌ها را مطالعه کنید.
وسایل آزمون خود را از شب قبل آماده کنید. پاک‌کن، مداد تراشیده شده و کارت ورود به جلسه‌ی آزمون را حتماً صبح آزمون چک کنید. بهتر است شب قبل از آزمون ساعت مطالعه‌ی خود را يك ساعت كاهش دهيد و یک ساعت زود‌تر بخوابید. صبح به موقع بيدار شويد. ورزش صبحگاهی و دوش كوتاه بعد از بيدار شدن، تأثير زیادی در طراوت و شادابی شما دارد. بهتر است صبح روز آزمون درس نخوانيد تا اضطراب به شما وارد نشود. صبحانه‌ی كامل را نیز فراموش نكنيد. توصیه‌ی آخر هم اینکه کمی زودتر به محل آزمون خود بروید و نگذارید با تأخیر هرچند کوتاه، به شما استرس وارد شود.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: poortahan [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
1,650 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir