بارم بندی درس زبان فارسی و شیوه مطالعه آن برای امتحان نهایی

بارم بندی درس زبان فارسی و شیوه مطالعه آن برای امتحان نهایی

یکی از مهم ترین مشکلات درسِ زبان فارسی در کنکور پاره پاره و تکه تکه بودن آن است به طوری که حلیات و حفظیات آن یکجا مطرح نشده و به صورت مختلف در جاهای مختلف کتاب بیان شده که نقطه ضعفی به حساب می اید،نکته جالب این است که کتابی که پیش رو دارید تنها منبع زبان فارسی کنکور است بنابراین یادگیری آن میتواند شمارا در حل تست های کنکور بسیار یاری رساند.

درس زبان فارسی به ۳ بخش تقسیم میشود حفظیات،حلیات،املا

دروس حلیاتی شامل درس های ۱،۲،۵،۷،۹،۱۳،۱۵،۱۷،۲۰،۲۴

دروس حفظیاتی شامل درس های ۳،۶،۸،۱۱،۱۲،۱۴،۱۶،۱۹،۲۱،۲۲

و دروسِ املایی شامل درس های ۴،۱۰،۱۸،۲۳

تحلیل بخش حلیات

در این قسمت با سوالاتی سر و کار داریم که باید حل بشوند یعنی شما باید طبق یک فرمول خاص چیزی را بنویسید بشمارید یا توضیح بدهید در درس ۱ و ۲ مبحث شمارش تعداد تکواژ،واژه،واج و قوائد واج نویسی را داریم این مباحث عمدتا دارای سوالات نوشتاری هستند. این مباحث و مباحث از این دست با تمرین زیاد میشه روشون تسلط پیدا کرد و نمره کاملشون رو گرفت.

درس ۵ در مورد مطابقت نهاد و فعل هستش این درس عموما ۱ تیپ سوال رایج داره و اون هم حذف به قرینه معنوی،لفظی هستش، این درس یکی از ساده ترین دروس حلیاتی شماست.

درس ۷ درس آشفته ای هستش به گونه ای که با گروه فعلی شروع به کار میکنه و در انتها در مورد املا و معنی حرف میزنه بهتره این درس رو با تک تک سطور حفظ باشید و قسمت حلیاتی این درس هم همون نوشتن یک فعل از بن فلان یا بهمان هستش.

در درس ۹ شما با نمودار کشی آشنا میشوید این درس اهمیت بسیار زیادی دارد و مهم ترین درس بخش حلیاتی به شمار میرود برای این درس مسند سازها، و جملات ۱ جزئی و ۲ جزئی بی فعلا کتاب رو تک به تک حفظ باشید و تمام مثال های کتاب را بدون کم و کاست حل کنید حتی سوالاتی که خود کتاب حل کرده و تا میتوانید جمله بنویسید و نمودارش را بکشید در ضمن بخش بیاموزیم این درس دارای یک تعریف مهم به اسم شیوه بلاغی هستش.

درس ۱۳ پر از قسمت های حفظیاتیست ما در این درس با کلی فرمول ساخت واژه های مرکب سر و کار داریم که باید در امتحان این فرمول هارا پیاده کنید تا فرمول هارا حفظ نکنید نمیتوانید بخش حلیات را حل کنید.

درس های ساختمان واژه ۲ و ۳: این ۲ درس دقیقا مثل ساختمان واژه ۱ باید باهاشون برخورد بشه و جزء به جزء باید خونده بشن این ۲ درس خیلی دروس جالبی هستند و توی کنکور هم کمک زیادی به شما میکنند پس سعی کنید از فرمول ها نگذرید تا راحت سر امتحان پاسخ بدهید.

گروه اسمی ۱ و ۲: درس گروه اسمی ۱ شامل سه بخش هستش: بخش اول به تحلیل وابسته های پیشین و پسین و اسامی شاخص میپردازه این قسمت ها سوال حتمی دارند و هر ساله باید به خوبی تمرین بشوند، بخش دوم به نقش های تبعی میپردازه این بخش بخش راحتی است و شما میتواند آن را راحت یاد بگیرید و بخش سوم هم به یاد دادن جمع مکسر اعراب میپردازه.

درس گروه اسمی ۲ : این درس هم شامل ۲ بخش میشه بخش اول یاد دادن وابسته های وابسته هست، برای تسلط به این بخش خیلی زیاد تمرین بکنید چون از قسمت های سختش سوال طرح میشه، بخش دوم این درس تحلیل متمم هست.

بخش حفظیات

بخش حفظیات را سعی کنید بخش به بخش حفظ باشید و حتما سوالاتِ نهایی سال های قبل را برایش حل کنید چون بسیار سوالات تکرار میشوند نکته مهم این است که شما نباید حتی از یک قسمت کوچک در امتحان نهایی از کتاب بگذرید بسیاری از دانش آموزان به بخش هایی از حفظیات توجه میکنند و به بخش هایی از کتاب توجه کمی میکنند بدانید که برای گرفتن نمره خوب باید به همه قسمت ها تسلط داشته باشید.

بخش املا

تمرین تمرین و تمرین! تنها زمانی میتوانید نمره خوب این قسمت را بگیرید که تمرین بسیار بکنید و لغات را روی کاغذ تمرین کنید.

بارم بندی درس زبان فارسی امتحان نهایی

 
 
 

Avatar
فرستنده: jadda [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
10,333 نفر بازدیدکننده
3 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir