توصیه هایی برای امتحانات نهایی سال سوم

توصیه هایی برای امتحانات نهایی سال سوم


در سال های اخیر امتحانان نهایی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.
این اهمیت از جنبه های مختلفی است اولین آن ها تاثیر معدل این امتحان ها در نتیجه نهایی کنکور است . اهمیت دیگر این امتحان ها فرصتی است که این آزمون ها برای جمع بندی سال سوم در فرصت کوتاهی می دهند. تمام این اهداف فقط با یک برنامه ریزی درست و انگیزه ی بالا بدست می اید.

نحوه مطالعه برای امتحانات نهایی


پس در وهله اول باید کتاب درسی خود را خوب خوب بخوانیم .
اما پس از مطالعه کتاب های درسی نیاز به کار دیگری هست؟ بله هست!

باید یا بهتر است که با استفاده از نمونه سوالات و مطالعه دقیق و کامل پاسخ نامه ان ها به تبحر لازم برای پاسخ دهی برسیم.
چون دیده شده است که برخی با اینکه خیلی خوب کتاب را خوانده اند اما نمی توانند نمره کامل را بگیرند  و دلیل این اتفاق عدم توانایی در نوشتن کامل پاسخ است و دانش اموز فقط نفهوم را رسانده است که در این امتحان این نوع پاسخ دهی کافی نیست.
 
جمع بندی برای کنکور

همان طور که گفته شد این ازمون ها زمان مناسبی است برای جمع بندی سال سوم که در کنکور هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .
معمولا زمان مطالعه که برای این امتحان ها می دهند نسبتا طولانی تر از زمان مورد نیاز است و می توان از این زمان بهترین بهره را برد چگونه ؟؟؟ چه بهتر این که بعد از مطالعه کافی و حل نمونه سوالات لازم با زدن تعداد مناسب تست و تمرین تست زنی خودمان را بری کنکور اماده کنیم .

تاثیر این امتحانات در کنکور

اما تاثیر این امتحان ها تا چه حد است. بعضی ها فکر می کنند که این امتحان ها تاثیر چندانی ندارد یا چون تاثیر مثبت دارند فقط نیاز نیست خیلی برای ان ها امادگی کسب کنند اما باید به این دانش اموز ها بگوییم که ایا مطمئن هستند که کنکور نتیجه لازم را می گیرند؟ ایا تضمین می کنند که کنکور را خیلی عالی بدهند ؟ باید در نظر داشت که هر چه بیشتر برای خود امتیاز کسب کنیم نتیجه نهاییمان بهتر خواهد بود .

اما چقدر تاثیر دارد؟ طبق آخرین اخبار تاثیر معدل به صورت تاثیر مثبت و حداکثر بیست و پنج درصد می باشد. البته به این هم باید توجه کرد که این قانون امسال است و کسی خبر ندارد سال بعد چه حالتی پیش می اید.

Avatar
فرستنده: jadda [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
2,090 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir