نکات مهم انتخاب رشته سراسری 99

نکات مهم انتخاب رشته سراسری 99

فنون و تکنیک هایی که برای انتخاب رشته کنکور سراسری 99 وجود دارد کمک می نماید تا بتوانید با توجه به تراز و رتبه خود در بهترین دانشگاه پذیرفته شوید. این موضوع می تواند حالت عکس نیز داشته باشد. بدین معنا که در صورت عدم آگاهی از فنون انتخاب رشته سراسری و عدم تجربه در این امر ، انتخاب رشته موفقی نخواهید داشت اما نگران نباشید با چند راه کار ساده میتوانید به نتیجه ی دلخواه خودتان برسید.

نکات مهم انتخاب رشته سراسری 99

قطعا با ایجاد رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری راه برای ورود به دانشگاه ها در هر یک از گروه های آزمایشی باز شد. اما این موضوع بدین معنا نمی باشد که دانشگاه های سراسری از اهمیت کمی برخوردار باشند. ورود به دانشگاه های دولتی (روزانه و شبانه) هنوز هم بسیار سخت می باشد. به همین دلیل برای ورود به این دانشگاه ها اطلاع از 20 نکته طلایی انتخاب رشته سراسری موفق برای کسب موفقیت نهایی پس از تلاش یک ساله در کنکور ضروری است.

شرایط و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و تفاوت هایی که با سایر انتخاب رشته های دیگر دارد موجب شده است که این تفاوت ها باعث سردرگمی داوطلبان شود و همین مسئله بر قبولی در انتخاب رشته و همچنین نحوه انتخاب رشته تاثیر گذار می باشد. بهتر است نگران این موضوع نباشید زیرا ما قصد داریم به شما کمک نماییم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به انتخاب رشته کنکور دست بزنید و در همان رشته ای که آرزوی آن را داشته اید پذیرفته شوید.

برای انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به صورت دقیق مطالعه نمایید و پس از آن برای انتخاب رشته اقدام نمایید.


چند نکته طلایی انتخاب رشته سراسری موفق

اگر می خواهید نتیجه زحمات خود را ببینید و یا اینکه در رابطه با تمامی تلاش هایی که داشته اید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، حتما باید اصولی را رعایت نمایید. این اصول با توجه به تمامی انتخاب رشته های موفق تهیه شده است و به همین دلیل در صورت رعایت تمامی مواردی که در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ذکر شده است می توانید به بهترین شکل ممکن در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوید.

آنچه در ادامه ذکر خواهد شد شامل تمامی موارد نمی باشد. ما برخی از موارد را که شما لازم است رعایت نمایید را ذکر نموده ایم و سایر موارد 20 نکته طلایی انتخاب رشته سراسری موفق را می توان اموری دانست که مشاوران انتخاب رشته سراسری به انجام می رسانند به همین دلیل بخش مهمی از کار شما به مشاوران واگذار می شود که یکی از مهم ترین آنها انجام تست های شخصیت برای انتخاب یک رشته متناسب با شخصیت شما می باشد.


1. علایقتان را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهمی که باید برای انتخاب رشته مد نظر قرار دهید توجه به علایقتان می باشد، برخی از داوطلبان بدون توجه به علایقشان تنها به قبولی در دانشگاه فکر می کنند. این موضوع زمانی نمود می یابد که شما در همان رشته پذیرفته می شوید و هیچ علاقه ای به رشته خود ندارید و نتیجه آن همین مدارکی است که بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنند و هیچ اطلاع و تخصصصی در رشته خود ندارند.

 

 
 

 


2. به نحوه پذیرش رشته مورد نظر توجه کنید

همانطور که می دانید شرایط پذیرش در هر یک از رشته ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال نحوه گزینش برای برخی از رشته ها به صورت کشوری می باشد و برای برخی دیگر از رشته ها به صورت قطبی و ناحیه ای می باشد. در هر صورت باید توجه داشته باشید که تراز و نمره شما در زیر گروه مربوطه و همچنین سهمیه مربوطه چند است و آیا می توانید در اولویت پذیرش برای رشته مورد نظر قرار گیرید؟



3. زمان را مدیریت کنید

همانطور که می دانید مهلت در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته محدود می باشد. به همین دلیل امکان انتخاب رشته با تمامی حساسیت ها تنها تا زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود. منظور ما از زمان زمانی است که شما باید برای مطالعه دفترچه داشته باشید. همچنین زمانی که برای مشورت و وارد نمودن کد ها در سامانه سنجش و آموزش کشور را باید در نظر بگیرید و در این کار به هیچ عنوان تعلل نکنید.


4. دفترچه را به صورت دقیق مطالعه کنید

همانطور که در اطلاعیه ها و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ذکر شده است، رعایت تمامی قوانین و اصول برای انتخاب رشته ضروری است . با توجه به اینکه هر ساله برخی از رشته ها به صورت جدید وارد دفترچه می شوند و یا اینکه برخی از شرایط تغییر می نمایند، به همین دلیل در صورت عدم اطلاع شما از این شرایط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین سازمان سنجش هیچ گونه تعهدی در قبال این موضوع نخواهند داشت و به همین دلیل مسئولیت آن متوجه شخص داوطلب می باشد.

 

 
 

 

5. بررسی بازار کار مهم ترین قسم انتخاب رشته کنکور سراسری

در گذشته ادامه تحصیل یک ضرورت محسوب نمیشد و به همین دلیل افرادی که به دنبال ادامه تحصیل بودند، تنها هدف آنان یافتن کاری در آینده که شرایط بهتر و زحمت کمتر را موجب شود بود. اما امروزه شرایط کاملا تغییر نموده است. ولی باز هم با همین اوصاف شما در صورتی خواهید توانست موفقیت لازم را به دست آورید که پس از فارغ التحصیلی در رشته مرتیط با خود مشغول به کار شوید.


6. از چارت درسی رشته مورد نظر مطلع شوید

برخی از رشته ها ممکن است با توجه به عنوان و ظاهری و نام آنها نوع خاصی از معنا را برای داوطلبان تداعی نمایند. و به همین دلیل داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری 99 نیز همین رشته ها را انتخاب نمایند. اما پس از ورود به دانشگاه متوجه این تناقض و تضاد در این مورد می شوند. به همین دلیل این موضوع با گذشت زمان آنان را دچار مشکل خواهد نمود. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که قبل از پذیرش از چارت درسی رشته انتخابی خود اطلاع یابید.


7. از دانشگاه های شرایط خاص اطلاع یابید

برخی از دانشگاه ها مانند شهید رجایی و دانشگاه هایی که وابسته به وزارت اطلاعات و یا نیروی انتظامی هستند، شرایطی را برای پذیرش و همچنین استخدام و تحصیل داوطلبان در نظر می گیرند که می توان این دانشگاه ها را جزو دانشگاه های دارای شرایط خاص دانست. به عنوان مثال یکی از شرایط تعیین شده برای پذیرفته شدگان عدم نیاز به گذراندن خدمت سربازی برای آقایان و همچنین اعطای حقوق به داوطلبان می باشد.


8. چک لیست داشته باشید

با توجه به اینکه وارد نمودن کدها در سامانه سنجش کشور بسیار حساس می باشد و یک اشتباه می تواند موجب شود تا شما از قبولی در رشته مورد نظر دور شوید، به همین دلیل توصیه می نماییم که پس از اینکه از لیست خود اطمینان یافتید و نوبت به وارد نمودن کد رشته های موجود شد، تلاش نمایید تا هر یک از رشته ها را به درستی در سامانه سنجش و آموزش کشور وارد نمایید و پس از آن این کدها را در سامانه مورد نظر وارد نمایید تا دچار اشتباه نشوید.

توجه نمایید چنانچه انتخاب رشته خود را در مراکز کافی نت ها به انجام می رسانید دقت عمل بیشتری داشته باشید زیرا این مراکز معمولا به علت شلوغی ممکن است دچار خطا شوند به همین دلیل ما انجام انتخاب رشته را در این مراکز توصیه نمی نماییم زیرا متاسفانه در سال های گذشته برخی از داوطلبان دچار مشکلاتی شده اند که موجب تغییر مسیر زندگی آنان گردیده است به همین دلیل برای انجام انتخاب رشته می توانید با مشاوران کنکور سراسری ما در ارتباط باشید.


9. مهم ترین رکن انتخاب رشته کنکور سراسری مشاور خوب است

یکی از ویژگی های انسان های باهوش این است که در هر کاری مشورت می نمایند. منظور از مشورت دو وجه دارد یکی از این وجوه مربوط به مشورت با یک مشاور در مرحله انتخاب رشته و یا پس از تصمیم گیری در رابطه با انتخاب کد رشته های انتخابی می باشد. یک مشاور با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با نحوه انتخاب رشته و همچنین پذیرش دارد، می تواند به شما این اطمینان را بدهد که آیا شما می توانید در این رشته پذیرفته شوید یا خیر؟

نکته مثبتی که در رابطه با مشورت با یک مشاور برای انتخاب رشته سراسری می تواند وجود داشته باشد این است که شما با اطمینان و اعتماد بیشتری می توانید رشته و یا شغل مورد نظر خود را انخاب نمایید. تجربه ای که یک مشاور در انتخاب رشته دارد، کمک می نماید تا شما حتی با وجود رتبه بالا بتوانید در رشته مورد علاقه و همچنین مورد نظر خود پذیرفته شوید. در واقع این مورد با توجه استفاده از 20 نکته طلایی انتخاب رشته سراسری موفق امکان پذیر است.


10. کد رهگیری انتخاب رشته کنکور سراسری

ثبت نام و همچنین انتخاب رشته کنکور زمانی مورد تائید می باشد و زمانی می توان گفت داوطلب موفق به انتخاب رشته سراسری شده است که توانسته است کد رهگیری را دریافت نماید. قبل از اینکه تائید نهایی را برای انتخاب رشته بزنید، حتما قبل از آن به صورت دقیق تمام کد رشته ها را چک کنید و تمام کد رشته محل ها را با دقت مطالعه نمایید زیرا دریافت کد رهگیری به منزله پذیرش نهایی شما خواهد بود. توصیه می نماییم که حتما به اولویت بندی خود برای انتخاب رشته توجه نمایید که اولویت ها به درستی وارد شده باشند.


11. انتخاب رشته کنکور سراسری مجازی سازمان سنجش

یکی از محاسن انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه های آزاد این است که امکان انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش و انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد وجود خواهد داشت . بنابراین با استفاده از این امکان هر یک از داوطلبان می توانند با توجه به تراز و رتبه کسب شده از تمامی رشته هایی که احتمال قبولی آنان زیاد می باشد، اطلاع دقیق بایند. انتخاب رشته بر اساس همین اولویت ها نیز به نوبه خود بسیار سخت و نیازمند اطلاع از 20 نکته طلایی انتخاب رشته سراسری موفق می باشد.

 

 
 

 


سوالات متداول در مورد انتخاب رشته کنکور سراسری 99

-من در کنکور سراسری شرکت کرده ام اما مایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می باشم آیا این امکان وجود دارد که بتوانم در این دانشگاه انتخاب رشته نمایم؟

همانطور که می دانید در سال های اخیر آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری با یکدیگر ادغام شده اند به همین دلیل نیازی به شرکت جداگانه در کنکور نخواهد بود. اما راهی که دانشگاه آزاد برای ورود علاقه مندانی که همانند شرایط شما را دارند قرار داده است این است که می توانید در کارنامه اولیه خود بر روی شناسه دانشگاه آزاد کلیک نمایید و وارد سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شوید، پس از انجام ثبت نام به انتخاب رشته بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بپردازید.

-در صورتی که در انتخاب رشته سراسری در هیچ یک از دانشگاه های سراسری پذیرفته نشویم، آیا راه دیگری برای پذیرش در دانشگاه خواهیم داشت؟

دانشگاه های سراسری برای پذیرش داوطلبانی که در شهریور ماه موفق به قبولی نشده اند، تکمیل ظرفیت را در نظر گرفته است که به موجب آن هر یک از داوطلبان می توانند با توجه به رشته های دانشگاه هایی که ظرفیت آنان تکمیل نشده است به انتخاب رشته دست بزنند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir