نکاتی برای افزایش سرعت تست زنی

نکاتی برای افزایش سرعت تست زنی

گاهی به نفر کناریتان که می‌دانید جزو رتبه‌های برتر اغلب آزمون‌هاست، نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که دارد با سرعتی باور نکردنی به سوالات جواب می‌دهد. چنین افرادی از فضا نیامده اند و توانایی‌های فرازمینی هم ندارند. راز این سرعت و مهارت آن‌ها در تسلط‌شان روی مباحث و تست زنی‌های فراوان قبل از آزمون است. پس اولین قدم شما هم برای افزایش سرعت تست زنی‌ باید افزایش دقت و تمرکز هنگام مطالعه و یا افزایش ساعت مطالعه باشد به گونه‌ای که اطمینان داشته باشید تسلط کافی را بر مباحث آزمون دارید.

هیچ مبحثی را بدون تست زنی به حال خود رها نکنید
در مرحله‌ی بعد باید تست زنی فراوان و کافی را حتما در برنامه‌ی خود قرار دهید و خواندن هیچ مبحثی را بدون تست‌زنی انجام ندهید. شما در این تست‌زدن‌ها با انبوهی از سوالات و ایده‌های نو روبرو می‌شوید که بعدا با خیلی از آن‌ها در آزمون‌های آزمایشی یا حتی کنکور برخورد خواهید کرد با این تفاوت که به جای تعجب کردن، به آن‌ها لبخند می‌زنید و با اطمینان خاطر به حل کردنشان می‌پردازید.

پاسخ ندادن به برخی از سوالات را یاد بگیرید و تمرین کنید

حتما برایتان پیش آمده که در آزمون آزمایشی به سوالی بر می‌خورید که کاملا برایتان جدید است. شروع به حل آن می‌کنید و حتی ممکن است بتوانید به آن پاسخ دهید، ولی ساعت‌تان را که نگاه می‌کنید تازه متوجه می‌شوید که مثلا ۷ دقیقه روی آن زمان گذاشته اید! شما ناخواسته پاسخ به ۵ سوال را فدای آن سوال جدید کردید و در پایان با کمبود وقت مواجه شده و فرصت حل کردن این ۵ سوال که ممکن بوده خیلی آسان باشند را از دست داده اید

همیشه به یاد داشته باشید که پاسخ ندادن به برخی سوالات به معنای این نیست که هرگز به سوال باز نخواهید گشت! کنار سوال‌هایی که پاسخ‌شان را نمی‌دانید و بلد نیستید علامتی بزنید که هرگز تا پایان آزمون به سراغ آن نروید (مثلا کنار شماره سوال ضربدر بزنید). همچنین کنار سوال‌های وقت گیر علامتی بگذارید که اگر پس از پاسخ به سایر سوالات آن درس، وقتی باقی ماند به آن‌ها باز گردید (مثلا دور شماره سوال دایره بکشید). با انجام این دو کار شما می‌توانید مطمئن شوید که هرگز سوال‌های آسانی که وقت کمی هم می‌گیرند را از دست نمی‌دهید و فرصت حل کردن سوال‌های وقت گیری را که بلد هستید نیز دارید. مهم‌تر از همه این که دیگر وقت با ارزش‌تان را روی سوال‌هایی که نمی‌توانید حل کنید، تلف نمی‌کنید.

افزایش سرعت تست زنی فقط به معنای حلِ سریع‌تر سوال‌ها نیست، بلکه برخورد هوشمندانه‌تر با سوالات هم باعث افزایش سرعت شما می‌شود و هم کمبود وقت را به حداقل می‌رساند. پس تا می‌توانید در خانه و در آزمون‌های آزمایشی یاد بگیرید که چه سوالاتی مناسب پاسخ ندادن هستند و با آرامش و خیال راحت از کنار آن‌ها بگذرید.

 

 
 

 


بهینه‌ترین نوشت‌افزار تست زنیِ خود را بیابید
شما هنوز وقت زیادی دارید تا در خانه و آزمون‌های آزمایشی بررسی کنید که با چه نوشت افزاری سریع‌تر هستید (مداد عادی، مداد مخصوص پر کردن پاسخنامه (نوک پهن)، اتود، یا حتی خودکار برای چرک نویس و حل کردن!). پس از آن که سریع‌ترین ترکیب مخصوص خودتان را یافتید، با خیالی آسوده چند دقیقه سریع‌تر از همیشه سوالات را پاسخ می‌دهید که همین چند دقیقه می‌تواند شما را چندین قدم به اهداف‌تان نزدیک‌تر کند.

همراه داشتن ساعت مچی، به اندازه مداد ضروری است
اگر از جمله افرادی هستید که عادت ندارند از ساعت مچی استفاده کنند، تمام سعی‌تان را بکنید که این عادت را ایجاد کنید. مثلا در خانه هنگام تست زدن ساعت مچی ببندید و یا همه‌ی آزمون‌های آزمایشی را با ساعت بروید. نگاه کردن هر از گاهی به ساعت (نه بیش از حد) به شما کمک می‌کند تا تحلیل دقیق‌تری از زمان داشته باشید و زمان‌تان را کمتر هدر دهید. مثلا اگر متوجه شوید که ۵ دقیقه وقت برای تمام کردن یک درس مانده و ۱۰ سوال؛ سوالات زمان‌بر را به راحتی رها می‌کنید و به آسان‌تر‌ها پاسخ می‌دهید

 

 
 

 

از ظاهر غول‌آسای بعضی سوالات نترسید
گاهی سوالی بزرگ و ظاهرا پیچیده را می‌بینیم و یا با نگاه کلی به سوالات یک درس، روحیه خود را از دست می‌دهیم. همین ترس و تردید در خود باعث می‌شود مقدار قابل توجهی از وقت خود را به جای حل کردن سوالات به فکر‌های متفرقه بگذرانید و شما را بسیار کند می‌کند. برای سریع‌تر بودن نیاز دارید که با اعتماد به نفس با سوالات روبرو شوید و همه فکر و ذکرتان حل کردن حداکثری سوال‌ها باشد، نه میزان سختی آزمون و چیز‌های متفرقه. فراموش نکنید گاهی سوال‌هایی به ظاهر سخت و جدید، بسیار آسان‌تر از سایر سوالات است.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+3
آمار
1,114 نفر بازدیدکننده
5 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir