امتحانات خرداد آسانسوری برای رسیدن به رتبه بهتر در کنکور

امتحانات خرداد آسانسوری برای رسیدن به رتبه بهتر در کنکور

امتحانات خرداد ماه سال دوازدهم برای دانش ­آموزان کنکوری از  چند نظر اهمیت دارد.

نخست اینکه برای داشتن دیپلم و پایان تحصیلات متوسطه، باید نمرۀ قبولی در آزمون‌های پایان سال کسب کنند، و دوم اینکه امتحانات خرداد ماه فرصت مناسبی برای مطالعۀ دوباره و دقیق دروس سال دوازدهم و آمادگی بیشتر برای شرکت موفق در آزمون سراسری است، و بالاخره اینکه نمرات چهار درس که به صورت نهایی برگزار می ­شود، در آزمون سراسری تاثیر مثبت دارد و  گاه تاثیر این چهار درس، از دروس نهایی سال سوم، بیشتر است؛ یعنی داوطلبی هست که نمرات نهایی سال سوم برایش تاثیر مثبت ندارد، اما از تاثیر مثبت نمرات نهایی سال دوازدهم در نتیجۀ نهایی آزمون سراسری بهره می‌برد.

از این رو، به داوطلبان آزمون سراسری پیشنهاد می­ کنیم که امتحانات خرداد ماه را جدی بگیرند و با آمادگی کامل در این آزمون‌ها شرکت کنند.

 

 
 

 

توصیه ­های زیر، به شما یاری می ­رساند تا خود را هر چه بیشتر برای امتحانات خرداد ماه آماده نمایید:
اگر حوصلۀ درس خواندن ندارید، تسلیم بی­‌حوصلگی و بی‌میلی خود نشوید؛ زیرا با سماجت و پافشاری بر مطالعه، بمرور به درس و کتاب علاقه­‌مند می­‌شوید. مطمین باشید که برای بسیاری از افراد، شروع یک کار سنگین، خوشایند نیست، اما وقتی فرد پیشرفت کند، انگیزۀ بیشتری پیدا می­ کند.

برای اینکه حجم کتاب و در نتیجه مطالعۀ آن به نظرتان سنگین نیاید، کتاب خود را به چند بخش تقسیم کنید و هر زمان روی بخشی از آن کار کنید. خواهید دید که موفقیت آن قدرها هم دور نیست؛ زیرا به قول معروف: دست مرد است و چشم نامرد !

اگر در حین مطالعه نگرانید و حواستان پرت می­‌شود، چند دقیقه استراحت کنید و پس از استراحت، دوباره به مطالعه بپردازید و به خود بگویید که دیگر حق ندارید به چیزی غیر از مطالعه فکر کنید؛ چون تلقین به خود، مهم‌ترین راه برای جلوگیری از حواس ­پرتی و خیال بافی در حین مطالعه است.

اگر چند روز وقت برای آمادگی در یک امتحان دارید، از تمام زمان خودتان بخوبی استفاده کنید و مطالعه را به روز آخر موکول نکنید؛ چون یکی از عوامل مؤثر در بروز اضطراب، انباشته شدن درس­ها برای شب امتحان است.

فراموش نکنید که شب امتحان، زمان یادگیری درس نیست، بلکه زمان مرور درس است؛ پس اگر حجم زیادی از درستان را تا کنون نخوانده­اید، نمی‌توانید همه را برای شب امتحان بخوانید و آماده شوید؛ بنابراین، باید از فصل‌هایی که برایتان خیلی سنگین است یا احتمال دارد که سؤال کمتری از آنها طرح شود، صرف نظر کنید و تنها روی چند فصل، سرمایه‌گذاری جدی کنید.

هیچ‌گاه به خود نگویید که اضطراب، تمام هوش و حواسم را مختل می ­کند و از پس امتحان برنمی­آیم. متوجه باشید که اضطراب می­ تواند ایجاد نگرانی کند و کمی شما را برنجاند، ولی نمی ­تواند شما را از هدفتان باز دارد.

در شب‌های امتحان بیدار نمانید؛ چون خواب کم، تمرکز شما را سر جلسۀ آزمون از بین می­ برد.

یک ساعت قبل از امتحان، مطالعۀ درس را تعطیل کنید و قبل از شروع امتحان، دربارۀ مطالب درسی از همدیگر سؤال نکنید؛ چون ممکن است جواب سؤالی را ندانید و دچار اضطراب شوید، و حتی مطالب دیگر را هم فراموش کنید.

 

 
 

 

به گونه ­ای برنامه‌­ریزی کنید که نیم ساعت قبل از شروع امتحان، در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشید.

گرسنه سر جلسۀ آزمون حاضر نشوید

یاد خدا آرام بخش دل­هاست؛ به خدا توکل کنید.

در تحویل برگۀ امتحانی به مراقبان، عجله نکنید، و بعد از پاسخ دادن به سؤال‌ها و پیش از تحویل برگه امتحانی‌تان، یک بار دیگر برگه خود را مرور کنید.

بعد از تمام شدن هر امتحان، دیگر به آن فکر نکنید و سعی کنید که خودتان را برای امتحانات بعدی آماده کنید.

توقعتان از خودتان، بیش از توانایی­ هایتان نباشد؛ زیرا این توقع می ­تواند در شما اضطراب ایجاد کند.

عدم موفقیت در یک امتحان، به معنای شکست در همۀ امتحانات نیست؛ پس سعی کنید که آن را فراموش کنید و خودتان را برای امتحان بعدی آماده نمایید.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
967 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir