تند خوانی برای قبولی در کنکور موثر است

تند خوانی برای قبولی در کنکور موثر است

خیلی از داوطلبان معدل پایین و شرایط نامناسب داشته اند، ولی رتبه تک رقمی در کنکور آورده اند و تعداد زیادی از دانش آموزان نیز با شرایط خوب و معدل بالا و مدرسه عالی در کنکور رتبه خوبی نداشته اند. بنابراین نمی‌توان گفت که شرایط به صورت مستقیم روی قبولی تاثیر دارد.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: استعداد، هوش، مدرسه، شهر و منابع در قبولی کنکور مهم نیست بلکه باید دانش آموز تلاش داشته باشد؛ یعنی اینکه درس خواندن با کیفیت و با بازدهی مناسب باشد. داوطلبان باید در مطالعه ثبات داشته باشند و راه درست را بروند.

او گفت: سال‌های نهم، دهم و یازدهم سال‌های حساسی برای داوطلبان کنکور است و داوطلبان باید به این سه سال توجه بیشتری داشته باشند.

رضا زاده تصریح کرد: دانش آموزان سال یازدهم بهتر است در تابستان این سال، کتاب‌های سال دهم را مرور کنند و در سال دوازهم تمرکز خود را برای مرور کتاب‌های سال‌های قبل بگذارند.

 

 
 

 

کتاب‌های درسی، مرجع اصلی مطالعه کنکوری‌ها
این مشاور تحصیلی درباره مزایا و معایت تندخوانی و کند خوانی در کنکور گفت: این دو رورش برای قبولی در کنکور مناسب نیستند. عموما افرادی که تند می‌خوانند سریع مطلب را فراموش می‌کنند در مقابل افرادی که کند می‌خوانند؛ مطالب را عمیق و مفهومی درک می‌کنند، اما این روش مطالعه نیز زمان بر است.

او افزود: داوطلب باید حد وسطی را در مطالعه داشته باشد؛ یعنی سرعت تند خوان‌ها و کیفیت کند خوان را با هم داشته باشد که این روش مطالعه، روشی ایده آل برای قبولی در کنکور است. سرعت مطالعه در سال کنکور خیلی تاثیرگذار است و باید در چارچوب درست صورت بگیرد.

رضا زاده گفت: کتاب‌های درسی منبع اصلی طراحی سوالات در کنکور سراسری هستند بنابراین لازم است که کلیه داوطلبان علاوه بر کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم که منبع اصلی طراحی سوالات در کنکور سراسری است را نیز مطالعه کنند.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
-1
آمار
949 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir